Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO. Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach. Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj. X
Kino Charlie
STRONA GŁÓWNA / REPERTUAR / ZAPOWIEDZI / WYDARZENIA / FESTIWALE / KINO / CENY BILETÓW / KONTAKT
FOTORELACJE / ZŁOTY GLAN / DLA SZKÓŁ / CHARLIE OUTSIDE / OPEN CINEMA / SKLEP / POLITYKA RODO


XV FORUM KINA EUROPEJSKIEGO "CINERGIA"
4-12 listopada 2010 r., Kino Charlie

Wstęp   Program   Jury   Bilety   Karnety   Akredytacje   Kontakt

Fotorelacja: Gala Otwarcia   Plakat   Spoty   Pliki do pobrania

Oficjalna strona festiwalu: www.cinergiafestival.pl
Strona festiwalu w serwisie Facebook i Twitter


KINO QUEEROWE

1) Sasha (Denis Todorovic), Niemcy 2010
2) New York Memories (Rosa von Praunheim), Niemcy 2010
3) The last Summer of La Boyita (Julia Solomonoff), Argentyna 2009
4) W obcej skórze (Angelina Maccarone) Austria, Niemcy 2005
5) Queer Sarajewo Festival (Masa Hilcisin, Cazim Dervisevic) Bośnia i Hercegowina 2008
6) Rock Hudson: Dark and Handsome Stranger (Andrew Davies) Niemcy 2010
7) Jolly Fellows (Felix Mikhailov) Rosja 2010
8) Football undercover (Ayat Najafi, David Assmann) Niemcy 2008
9) Wiejski nauczyciel (Bohdan Slama), Czechy, Niemcy, Francja 2008


SASHA
Niemcy / Germany 2010, 102'
REŻYSERIA/DIRECTOR Dennis Todorovic
SCENARIUSZ/SCREENPLAY Dennis Todorovic
ZDJĘCIA/CINEMATOGRAPHY Andreas Kohler
OBSADA/CAST Tim Bergmann, Rolf Berg, Predrag Bjelac, Ozgur Cebe, Ljubisa Gruicic
PRODUKCJA/ PRODUCTION Eastart Pictures

Sasha, spotykając się z codziennymi uprzedzeniami ze strony swojej homofobicznej rodziny, walczy z potrzebą ujawnienia swojej orientacji seksualnej. Kiedy jego ukochany nauczyciel gry na fortepianie, Gebhard Weber, postanawia wyjechać z miasta, młody mężczyzna bardzo cierpi. Jedyną osobą, której może powierzyć swe rozterki jest jego najlepszy przyjaciel, Jiao. Po nieudanym przesłuchaniu muzycznym, Sasha postanawia przestać grać na fortepianie, ale po krzepiącej rozmowie telefonicznej z Gebhardem, zmienia zdanie i bieg wydarzeń. Następnego ranka wszystkie jego sekrety zostają ujawnione. Jedynie interwencja brata powstrzymuje ojca Sachy, Vlado, przed zastrzeleniem Gebharda. Broń jednak i tak wystrzeli...

Sasha, confronted with the everyday prejudice of his homophobic immigrant family, struggles with his urge to come out. When his beloved piano teacher Gebhard Weber plans to leave the city, the young man is heartbroken. The only person in whom he can confide his feelings is his best friend Jiao. After a failed audition, Sasha swears never to play piano again, but a consoling telephone call from Gebhard changes his mind - and causes a turn of events. The next morning all secrets are exposed and only his brother's intervention prevents Sasha's father Vlado from shooting Gebhard dead. But the gun still goes off...

Dennis Todorovic

Dennis Todorovic urodził się w 1997 roku w Ellwangen, na terenie południowych Niemiec. Jego matka jest Czeszką, ojciec pochodzi z Czarnogóry. Todorovic ćwiczył reżyserski warsztat w ARTTS International w Anglii. Przebywając w Czechach, przez trzy lata był menagerem działu sztuki przy serii filmowej "Anne Frank". Produkcja ta zdobyła nagrodę EMMY w 2001 roku. Todorovic studiował reżyserię oraz scenopisarstwo w Kolonii, był również słuchaczem projektu EKRAN w Mistrzowskiej Szkole Filmowej Andrzeja Wajdy w Warszawie. Film dyplomowy Todorovica, "Amor fati", który zdobył nagrodę fundacji Robert-Bosh, był prezentowany na wielu międzynarodowych festiwalach filmowych, m.in. w Locarno (2006). Film nominowany był w sekcji First Steps Award na festiwalu filmowym w Berlinie. Zdobył nagrodę publiczności na festiwalu FILMFest w Dreźnie.

Dennis Todorovic, born in 1977 in Ellwangen, southern Germany as the son of a Czech mother and a Montenegrin father, trained directing for Theatre and Television at ARTTS International in England and worked on film productions in Prague, Czech Republic, for three years i.e. as Art Department Coordinator for the mini-series "Anne Frank" which won the EMMY Award for outstanding Art Direction in 2001. He studied film directing (BA 2005) and took master classes in digital image production and script writing (2010) at ifs, international filmschool Cologne as well as the master class EKRAN at the Andrzej Wajda Master School of Film Directing in Warsaw. His diploma film "Amor fati" which won the coproduction award by the Robert-Bosch foundation was presented at many international film festivals, i.e. in Locarno 2006, was nominated for for the First Steps Award in Berlin that year and won the audience award at Filmfest Dresden.

Filmografia/ Filmography
2010 Sasha
2006 Kick It Like Zombies
2005 Love of Fate/Amor fati
2005 Ludmila


NEW YORK MEMORIES
Niemcy / Germany 2010, 89'
REŻYSERIA/DIRECTOR Rosa von Praunheim
SCENARIUSZ/SCREENPLAY Rosa von Praunheim
ZDJĘCIA/CINEMATOGRAPHY Lorenz Haarmann
OBSADA/CAST Anna Steegmann, Claudia Steinberg, Marie Pohl, Lucie Pohl
PRODUCTION Rosa von Praunheim Produktion

Dwadzieścia lat po sukcesie filmu dokumentalnego "Survival in New York", Rosa von Praunheim decyduje się na powrót do metropolii, w której spędził najbardziej ekscytujące lata swojego życia. Wspominając Nowy York lat 70-tych, miasto seksualnego wyzwolenia i ekscentrycznych indywidualności, a także traumatyczny dla metropolii okres lat 80-tych, gdy swe mordercze żniwo zaczęło zbierać AIDS, reżyser odbywa osobistą podróż szukając odpowiedzi na pytanie, co stało się z "jego" Nowym Yorkiem.

20 years after his successful documentary "Survival in New York", Rosa von Praunheim returns to the city, in which he had the most exciting time of his life. Remembering his own experiences in the wild seventies, when New York City was characterized by sexual liberation and eccentric individuals, and recollecting the big changes in the eighties when AIDS started to take its toll, Rosa meets his former protagonists and goes on a personal journey to discover what has become of "his" New York.

Rosa von Praunheim

Urodzony w 1942 r w Rydze, na Łotwie. Reżyser ponad pięćdziesięciu filmów, z których większość oscyluje wokół ulubionych tematów twórcy - homoseksualizmu, życia starszych, aktywnych kobiet i fenomenu Nowego Yorku. Do najbardziej znanych tytułów reżysera należą: "The Bed Sausage" (1971), "It's Not The Homosexual Who Is Perverse, But The Situation In Which He Lives" (1971) and "The Einstein Of Sex" (1999). Największym sukcesem komercyjnym reżysera był dokument "Survival in New York" (1989), opowiadający o życiu trzech młodych kobiet w Nowym Yorku.

Rosa von Praunheim was born in 1942 as Holger Mischwitzky in Riga, Latvia. He made more than 50 films, many of which deal with his favorite subjects: homosexuality, older women, New York City. In Germany Rosa put in great effort to generate awareness of AIDS. Amongst his most famous titles are "The Bed Sausage" (1971), "It's Not The Homosexual Who Is Perverse, But The Situation In Which He Lives" (1971) and "The Einstein Of Sex" (1999). "Survival In New York" (1989), a documentary about three young women living in New York, became Rosa's biggest commercial success.

Wybrana filmografia/ Chosen filmography
2010 New York Memories
2009 History of Hell/ Rosas Hollenfahrt
2008 Tote Schwule - Lebende Lesben/ Dead Gay Men and Living Lesbians"
2007 Two Mothers/ Meine Mütter - Spurensuche in Riga"
2005 Heroes and Gay Nazis/ Männer, Helden, schwule Nazis"
2005 Wer ist Helene Schwarz?/ Who Is Helene Schwarz?
2004 H.I.V. So Long! A Fairy Tale
2002 Queens Don't Cry / Tunten lügen nicht
2000 Fassbinder's Women (2000) / Für mich gab's nur noch Fassbinder
1999 The Einstein of Sex: Life and Work of Dr. M. Hirschfeld / Der Einstein des Sex"
1989 Survival in New York / Überleben in New York
1987 Dolly, Lotte und Maria
1982 Red Love
1982 Rote Liebe
1976 I'm an Antistar (1976) / "Ich bin ein Antistar - Das skandalöse Leben der Evelyn Künneke"
1976 Underground and Emigrants
1975 Monolog eines Stars
1971 It Is Not the Homosexual Who Is Perverse, But the Society in Which He Lives / "Nicht der Homosexuelle ist pervers, sondern die Situation, in der er lebt"
1971 Homosexuelle in New York
1969 Schwestern der Revolution
1968 Rosa Arbeiter auf goldener Straße - 1. Teil


THE LAST SUMMER OF LA BOYITA
Argentyna, Hiszpania, Francja 2010, 93'
REŻYSERIA/DIRECTOR Julia Solomonoff
SCENARIUSZ/SCREENPLAY Julia Solomonoff
ZDJĘCIA/CINEMATOGRAPHY Lucio Bonelli, Julia Solomonoff
OBSADA/CAST Guadalupe Alonso, Nicolas Treise, Mirella Pascual, Gabo Correa, Maria Clara Merendino
PRODUKCJA/ PRODUCTION Traversia Productions, Domenica Films, El Deseo S.A., Epicentre Films

La Boyita to przyczepa kempingowa, a jednocześnie magiczne miejsce schronienia dla Jorgeliny, niezwykłej dziewczyny, która znajduje się na etapie przejścia z okresu dzieciństwa do dorosłości. W trakcie podróży na wieś wraz ze swym ojcem, dziewczyna poznaje Mario, który rozpoczyna właśnie pracę na ranczo swojego ojca. Pewnego dnia, po powrocie z konnej przejażdżki, dziewczyna zauważa na siodle i spodniach należących do Mario, plamy krwi. Mario nie potrafi wytłumaczyć dziewczynie tej sytuacji, wstydzi się swojej natury, nie jest taki, jak inni chłopcy pracujący na rancho. Kontrowersyjna wiadomość, zamiast dzielić, sprawi, że przyjaciele znajdą się bliżej niż kiedykolwiek...

La Boyita is a caravan and a magical hiding place, a refuge for Jorgelina, a curious girl on the passage from childhood to adolescence. Going on holiday to the countryside with her father, she meets Mario, who has already started working on his family's ranch. One day, returning from a horse ride, she discovers a bloodstain on Mario's saddle and another one on his trousers. Jorgelina tries to understand, but Mario, ashamed and insecure, has no clue of why he's not like the other boys. This revelation, instead of separating them, brings the two friends even closer together...

Julia Solomonoff

Julia Solomonoff to pochodząca z Argentyny aktorka, producentka, reżyserka filmowa i telewizyjna a także scenarzystka. Urodziła się w Buenos Aires. Ukończyła Centro Centro de Experimentación y Realización Cinematográfica w Buenos Aires oraz Uniwersytet w Columbii. Pracę zawodową zaczynała jako asystent reżysera w filmie Waltera Salles'a The Mororcycle Diaries. Jej pierwszy samodzielne zrealizowany tytuł filmowy, Sisters, prezentowany był na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Toronto. W swoim dorobku ma wiele nagrodzonych tytułów: Octavo 51 (92), A Day with Angela (93), Siesta (98), Scratch (01) and Ahora (03).

Julia Solomonoff (born in Buenos Aires) is an Argentine film actor, producer, film and television director, and screenplay writer. She works in the cinema of Argentina. Graduated from the Centro de Experimentación y Realización Cinematográfica in Buenos Aires, Argentina and received an M.F.A. in Film Production from Columbia University. She has worked as an assistant director, notably on Walter Salles's The Motorcycle Diaries (04). Her first feature as a writer/director, Sisters, premiered at the Toronto International Film Festival. She has also written and directed the award-winning short films Octavo 51 (92), A Day with Angela (93), Siesta (98), Scratch (01) and Ahora (03).

Filmografia/ Filmography
2009 The Last Summer of La Boyita / El último verano de la Boyita
2005 Ahora
2005 Hermanas / Sisters
2005 Scratch
1998 Siesta
1993 A Day with Angela
1993 Un día con Angela
1992 Octavo 51


W OBCEJ SKÓRZE
Fremde Haut/ Unveiled
Niemcy, Austria 2005, 97'
REŻYSERIA/DIRECTOR Angelina Maccarone
SCENARIUSZ/SCREENPLAY Judith Kaufmann, Angelina Maccarone
ZDJĘCIA/CINEMATOGRAPHY Judith Kaufmann
OBSADA/CAST Jasmin Tabatabai, Navid Akhavan, Bernd Tauber, Majid Farahat, Georg Friedrich
PRODUKCJA/ PRODUCTION MMM Film Zimmerman & Co., Fischer Film

Fariba ucieka do Niemiec z Iranu, gdzie jej miłość do kobiety nie jest tolerowana. Podanie o azyl zostaje jednak odrzucone. Jej desperacki plan ma większą szansę powodzenie po samobójstwie jednego z jej znajomych. Fariba przejmuje jego tożsamość i korzysta z jego tymczasowego pozwolenia na pobyt. Zostaje wysłana na wieś. Chociaż jej pobyt tam wydaje się bezpieczny, w domu uchodźców musi zachować męskie przebranie. Jeden błąd może ujawnić prawdę. By móc zapłacić za sfałszowane dokumenty, kobieta podejmuje nielegalną pracę w fabryce, tam poznaje Annę. Kobiety spędzając ze sobą coraz więcej czasu niebezpiecznie się do siebie zbliżają. Z czasem Anna odkrywa prawdziwą tożsamość Fariby. Angelina Maccarone stworzyła wzruszający, prowokujący i poruszający do głębi film. Maccarone zadaje nim pytanie, o to, na ile człowiek skłonny jest zaryzykować w obronie swojej tożsamości, bezpieczeństwa, życia.

Fariba (JASMIN TABATABAI), prosecuted in Iran because of her love to a women, flees to Germany. But her application for asylum is turned down. Her desperate prospects are improved by the suicide of her fellow-inmate. Siamak (NAVÍD AKHAVAN): she adopts his identity and using his temporary permit of sojourn and is send to a province village. For the time being her survival seems to be assured, but in the refugee home she is obliged to uphold her male disguise in cramped quarters. A single mistake could blow up her cover. In order to pay for forged documents, she takes an illegal job in a sauerkraut factory, where she meets Anne (ANNEKE KIM SARNAU), who is very solicitous about Siamak's well-being and derives some kind of pleasure from the strange foreigner. While spending more and more time together, they become dangerously close and Anne begins to sense Fariba's true identity. With UNVEILED the director and writer Angelina Maccarone created an impressing, touching and thought-provoking film. It deals with the inalterable and the alteration of one's own identity. Maccarone asks the question how far someone is willing to go for its own self determination, safety and life.

Angelina Macarrone

Angelina Maccarone jest reżyserką i pisarką. Urodziła się w Kolonii w Niemczech w 21 listopada 1965 roku. Uczęszczała do Uniwersytetu w Hamburgu, gdzie specjalizowała się w badaniach niemieckich i amerykańskich. Angelina Maccarone zaczęła pisać piosenki w wieku 14 lat. Od 1992 zaczęła pisać scenariusze. W 1994 nakręciła film telewizyjny dla ZDF, "Kommt Mausi raus", który był nominowany do nagrody Telestar w 1995 roku. W następnym roku ukazał się jej debiut reżyserski z "Alles wird Gut", komedii screwball o dwóch kobietach afrykańskich-niemieckich. Wygrywała w krajowych i międzynarodowych festiwalach, a także zdobywając nagrody publiczności w Los Angeles, Nowym Jorku i Paryżu. W 1998 roku napisała scenariusz i wyreżyserowała kolejny film TV ARD, "Ein Engel schlaegt zurueck" był pokazany na Festiwalu Filmowym w Londynie i został uhonorowany w Kolonii Conference. To historia bardzo religijnej kobiety, która musi wybierać między tym a przyszłym światem. Jej scenariusz do "Vivere" 2000, film drogi o tym jak nauczyć się żyć. "Unveiled" (Fremde Haut), napisany wspólnie z jej reżyserką obrazu, Judith Kaufmann, był pokazywany w konkursie w Karlowych Warach. Po "Unveiled", Maccarone pracuje obecnie nad "Verfolgt", na podstawie scenariusza Susanne Billig. Ten film jest o kobiecie, w wieku pięćdziesięciu rozpoczyna SM-romans z jej parolee 17-latekiem. Nie boi się wyzwań i stereotypów. Głównym bohaterkami jej filmów są kobiety uwikłane w historię, politykę, religię.

Angelina Maccarone is a film director and writer. Born in Cologne, Germany in 21 August 1965. She attended the University of Hamburg and majored in German and American Studies. Maccarone began writing lyrics at age 14. She has been writing screenplays since 1992. In 1994 she made TV movie for ZDF, Kommt Mausi raus?!, was nominated for a Telestar Award in 1995. The following year she made her combined writing and directorial debut with "Alles wird Gut", a screwball comedy about two African-German women. She earned a prize at national and international festivals, as well as winning audience awards in Los Angeles, New York and Paris. In 1998 she scripted and directed another ARD TV movie "Ein Engel schlaegt zurueck" that screened at the London Film Festival and was honored at the Cologne Conference. It's about a woman, a very religious woman, who has to choose between this world and the next. Her 2000-scripted Vivere, a road movie about learning to live. " Unveiled" (Fremde Haut), co-written with her director of photography, Judith Kaufmann, is her latest feature and was screened this year in competition in Karlovy Vary. Following Unveiled, Maccarone is now working on Verfolgt, from a script by Susanne Billig. She is not frightened to challenge stereotypes. The heroines of the movie are women entangled in history, politics, religion.

Filmografia/Filmography
2007 Vivere
2006 Verfolgt/ Hounded/ Punish me
2005 Fremde Haut/ Unveiled
1998 Ein Engel schlägt zurück
1998 Alles wird gut/ Everything Will Be Fine


QUEER SARAJEWO FESTIVAL 2008
Bośnia i Hercegowina/ Bosnia nad Herzegovina 2009, 30'
REŻYSERIA/DIRECTOR Masa Hilcisin, Cazim Dervisevic

Pierwszy Queer Festival w Sarajewie (QFS) zaplanowano na datę 24-28 września 2008 roku, co niefortunnie zbiegło się z muzułmańskim świętym miesiącem - Rammadan. Miasto "tolerancji i wielokulturowości" uznało festiwal za "pedalską prowokację", natomiast organizatorów wydarzenia określono "importowanymi szumowinami". Rząd działał werbalnie, subtelnie, chuligani - brutalnie i fizycznie, i jedni i drudzy stali po ten samej stronie barykady - przeciwko festiwalowi. Policja znalazła się gdzieś pośrodku. Mimo sprzeciwów Festiwal odbył się, a w jego trakcie kilkanaście osób zostało rannych. Kolejne edycje festiwalu nie odbyły się, pozostało jednak pytanie o jakość demokracji w Bośni i Hercegowinie.

The first Queer Sarajevo Festival (QSF) was scheduled to take place from September 24-28, 2008, in the capital of Bosnia and Herzegovina, coinciding with the Muslim holy month of Ramadan. The "city of tolerance and multiculture" framed the QSF as a "faggot's provocation" and its organizers as "imported scum activists". The government, subtly and verbally, hooligans and wahhabis, brutally and physically, stood on the same side - against the festival. The police was somewhere in between. QSF was opened leaving a dozen of people injured. Although it did not continue, it remains open, questioning the very nature of democracy in BiH.

Masa Hilcisin

Masa Hilcisin (1978) brała udział w wielu kulturalnych i medialnych projektach na terenach byłej Jugosławii. W kręgu jej zawodowych zainteresowań znajduje się aktywność kulturalna oraz prawa człowieka. Hilcisin studiowała literaturę i studia europejskie. Obecnie studiuje film i historię sztuki. "Queer Sarajevo Festival" to jej drugi dokument.

Masa Hilcisin (1978) has been involved in many cultural and media projects in the region of former Yugoslavia. Her professional interests are linked to cultural and human rights activism. She studied Literature and European Studies. Currently studies Film and Art History. This is her second documentary.

Filmografia/Filmography
2009 - Queer Sarajevo Festival 2008
2007 - Not If You Can But You Must

Ćazim Dervisević

Ćazim Dervisević (1973, Sarajewo, Bośnia-Hercegowina). W dzieciństwie mieszkał w Karlovac (Chorwacja) i Belgradzie (Serbia). Do Sarajewa wrócił w 1987 roku. Na początku wojny ukończył gimnazjum. Wstąpił do armii, został ranny, zdemobilizowany rozpoczął pracę jako dziennikarz w radio ONZ. Zdawał do szkoły filmowej w Sarajewie, nie został jednak przyjęty. Kupił kamerę DV i komputer by ćwiczyć, a także montować własne produkcje. Z dwójką przyjaciół założył firmę produkcji filmów wideo (XY Films) i rozpoczął realizację filmów dokumentalnych. Jako reżyser, operator bądź montażysta pracował przy produkcji wielu filmów dokumentalnych, programów telewizyjnych, a także krótkich filmach fabularnych, filmach promocyjnych, reklamach, nagraniach muzyki. Pracował także jako producent i producent wykonawczy przy kilku projektach. W kręgu jego zainteresowań znajduje się także animacja i projektowanie stron internetowych.

Ćazim Dervisević (1973, Sarajevo, Bosnia-Herzegovina). In childhood lived in Karlovac, Croatia, and Belgrade, Serbia. Returned to Sarajevo in 1987. Finished high school at the begining of the war. Joined the army, got wounded, demobilised, joined UN and worked at their radio as a journalist. Applied for film academy in Sarajevo, didn't pass. Bought a DV camera and computer to practice and edit his own stuff. With two friends established a video production (XY Films) and started making documentaries. Worked on a number of documentary films, documentary TV programmes as well as short fiction films, promo films, ads, music clips as either director, cameraman or editor. Worked as producer and executive producer on several projects. Also interested in animations and web design.

Filmografia/Filmography
2004 - I See You My Friend (director)
2007 - Not If You Can, But You Must (co-director)
2009 - Queer Sarajevo Festival 2008 (co-director)
Rock Hudson - Dark and Handsome Stranger (Andrew Davies)


ROCK HUDSON: DARKAND HANDSOME STRONGER
Niemcy 2010, 95`
REŻYSERIA/DIRECTION Andrew Davies, André Schäfer
SCENARIUSZ/SCREENPLAY Andrew Davies, André Schäfer
ZDJĘCIA/CINEMATOGRAPHY Tom Kaiser
OBSADA/CAST Richard Anderson, Rock Hudson, Armistead Maupin
PRODUKCJA/PRODUCTION Armistead Maupin

Dokument Andrew Davies`a i Andre Shafera Rock Hudson: Dark and Handsome Stranger został pokazany na Festiwalu Filmowym w Berlinie. Gwiazda Rock Hudson, był jedną z czołowych atrakcji box-office w Stanach Zjednoczonych w latach 1950 i początku 1960. Zmarł z powodu komplikacji AIDS w swoim domu w Beverly Hills w 1985 roku. Hudson ożenił się z sekretarką swojego agenta i uczestniczył w kontrakcie, który wywołał skandal.

Documentary Andrew Davies and Andre Shafer's Rock Hudson: Dark and Handsome Stranger has been screened at the Berlin Film Festival's Panorama. Star Rock Hudson, one of the top box-office attractions in the United States in the 1950s and early 1960s, died of AIDS complications in his Beverly Hills home in 1985. Hudson briefly getting married to his agent's secretary and brokering a scandalous contract.

Andrew Davies (born 1951, Walsall, England) - master in Fine Art, Philosophy, Parapsychology and Creative Writing. Lecturer at College of Art, work in theatre and feature film, translator for film, TV and radio features, subtitling for films, lecturer for creative writing.

Andrew Davies (ur. W 1951 , Walsall, Anglia)Magister Sztuki, Filozofii, Parapsychologii i Kreatywnego Pisania, wykładowca w collegu, pracuje przy realizacjach obrazu filmowego i w teatrze, tłumacz dla telewizji i radia.

Director (Reżyser):
2010 - Rock Hudson: Dark and Handsome Stranger
2009 - What a Difference a Day Made: Doris Day Superstar
2008 - Moderne Luftshchlosser (2 episodes/2 odcinki)

André Schäfer (born in 1966, in Troisdorf, Germany) - degree in History and Journalism. Freelance journalist for diverse newspapers.

Director (Reżyser):
2010 - Rock Hudson: Dark and Handsome Stranger
2009 - Johannes Calvin - Reformator und Reizfigur
2009 - What a Difference a Day made: Doris day Superstar
2008 - Lenin kam nur bis Ludenscheid - Meine, kleine, deutsche Revolution
2008 - Let's Play, Boy


JOLLY FELLOWS
Veselchaki
Rosja/ Russia 2009, 96'
REŻYSERIA/DIRECTOR Felix Mikhailov
SCENARIUSZ/SCREENPLAY Felix Mikhailov
ZDJĘCIA/CINEMATOGRAPHY Gleb Teleshov
OBSADA/CAST Sabina Akhmedova, Pavel Bryun, Sergei Bryun, Ingeborga Dapkunaite, Evgeniya Dobrovolskaya
PRODUKCJA/ PRODUCTION Studio Timeline

Oparta na faktach, choć kompletnie niewiarygodna historia życia wyjątkowych mężczyzn. Akcja rozpoczyna się w Moskwie. Gwiazdy draq queen show zgadzają się na udzielenie wywiadu dziennikarce brukowca. W trakcie rozmowy padają proste pytania, kobieta pragnie dowiedzieć się, kiedy artyści zaczęli nadawać sobie żeńskie imiona (Rosa, Lyusya, Gelya, Fira i Lara), po czym wszyscy idą na kolację, w trakcie której rozmawiają na temat rodziców, kobiet, dzieci, pokazują zdjęcia partnerów, opowiadają o przeszłości i mówią o planach na przyszłość....

Based on true but completely unbelievable stories from unordinary men's lives. Moscow travesty-show stars agree for an interview to a tabloid correspondent. She's going to learn about how these five started to call themselves female names - Rosa, Lyusya, Gelya, Fira and Lara. So they come together in a city diner and start chatting about parents, shows, partners, men, women, kids, past and hopes for future?

Felix Mikhailov

Felix Michajłow urodził się 20 sierpnia 1967 r. w Machaczkała (Dagestan, Federacja Rosyjska). W 1992 roku ukończył Akademię Teatru, Muzyki i Filmu w Leningradzie (obecnie Sankt Petersburg). Pracę reżysera teatralnego i aktora rozpoczął w 1993 roku, kiedy założył firmę "Theater terytorium", której działania spotkały się z uznaniem krytyki i publiczności. W 2003 roku próbował swoich sił w projekcie telewizyjnym, który okazał się pierwszym rosyjskim reality show. Od 2003 r. współpracuje z największymi rosyjskimi kanałami telewizyjnymi jako twórca najbardziej lubianych programów telewizyjnych. Wśród nich są: "Star Academy" , "Ice Age?", czy "Gwiazdy w cyrku". Mikhailov zrealizował także kilka filmów dokumentalnych poświęconych przeszłości największych rosyjskich gwiazd. Za swój muzyczny film "The Wave of my Memories" nagrodzony został Nagrodą Akademii Telewizyjnej "Tefi". W 2008 r. wyprodukował film dokumentalny "Green Theater w Zemfira"(Reż. Renata Litwinowa). "Jolly Fellows" jest jego pierwszym filmem fabularnym.

Felix Mikhailov born on 20th August 1967 in Makhachkala (Dagestan Respublic, Russian Federation). In 1992 graduated from the Theater, Music and Film Academy in Leningrad (now St. Petersburg). Started as a stage director and actor in 1993 when organized his own company "Theater Territory" Which was a real success both with the audience and critics. He tried his skills in a TV-project in 2003 which appeared to be a the first Russian reality show "The Second Half" (RTR). Since 2003 Felix Mikhailov works with biggest Russian TV-channels as a director of national favourite shows. Among them: "Star Academy" (2003, Channel One), "Playing the Fool" (2006- 09, Channel One), "Ice Age" (2007-09, Channel One), "Stars in the Circus" (2007-08, Channel One), "Disco Night" (2004, CTC), "Childhood Night" (CTC, 2005), "Good Jokes" (2007-08, CTC), "Comedy Club in Turkey" (2006, TNT). He also directed a number of documentaries mostly dedicated to Russian celebs of the past and nation's favourite movies. For his music film "The Wave of My Memories" (TV, 2006) awarded with a National Television Academy prize Tefi. In 2008 produced the rock'n'roll documentary "Green Theater in Zemfira" (dir. Renata Litvinova). The "Jolly Fellows" is Felix Mikhailov's first feature film.

Filmografia/ Filmography
2009 Jolly Fellows


FOOTBALL UNDER COVER
Football Under Cover
Germany 2008, 86'
REŻYSERIA/DIRECTOR David Assmann, Ayat Najafi
SCENARIUSZ/SCREENPLAY David Assmann, Corinna Assmann, Marlene Assmann, Valerie Assmann, Ayat Najafi
ZDJĘCIA/CINEMATOGRAPHY Niclas Reed Middleton, Anne Misselwitz
OBSADA/CAST Niloofar Basir, Narmila Fathi, Sanna El-Agha, Marlene Assmann, Ayat Najafi
PRODUKCJA/ PRODUCTION Flying Moon Filmproduktion, Assmann Filmproduktion, Rundfunk Berlin - Brandenburg

Marlene, członkini lokalnej drużyny futbolowej BSV AL-Dersimspor, dowiaduje sie o irańskich kobietach pasjonujących sie również tym sportem. Kobiety mają własną reprezentację narodową, ale nigdy nie miały szansy skonfrontować swoich sil z innym klubem na murawie. Chcąc to zmienić Marlene szuka sojuszników jakże szczytnej idei w Niemczech. Nie zraża się niepowodzeniami, widząc brak zainteresowania sprawą leci do Teheranu i tam rozpoczyna ciężką wędrówkę przez meandry irańskich instytucji. Mimo licznych niepowodzeń np.,, ciągłego przekładania daty spotkania, pogorszenia sytuacji politycznej, Marlene dąży do celu. Wydaje się, że im bardziej chce zrealizować marzenie, tym bardziej ono wynyka się z jej dłoni.

Marlene, member of the local Berlin soccer team BSV AL-Dersimspor, learns about the Iranian female national soccer team that until now has never had the chance to play against another team. She convinces her team to try and change that and begins to search for supporters of her idea. When they can't be found in Germany, she travels to Tehran and initiates an exciting and difficult march through the Iranian institutions. With the date of the match being postponed several times and the political climate deteriorating, the more adamantly she follows her dream, the more it seems to slip away.

Ayat Najafi

Ayat Najafi, ur. 1976 w Teheranie, studiował scenografię na Uniwersytecie w Teheranie. W 2003 r. założył "Arta Atelier", koncentrując się na interdyscyplinarnym, multimedialnym podejściu do teatru, jak również eksperymentalnych filmów krótkometrażowych i dokumentalnych, których tematem było przede wszystkim życia w Teheranie. Ayat brał udział w "Shoot Goald, Shoot Movies" w Berlinale Talent Campus, 2005, swym filmem krótkometrażowym, "Move It". Jego pierwszy film dokumentalny "Football Under Cover" wyreżyserował wspólnie z Davidem Assmannem.

Born 1976 in Tehran, Ayat Najafi has studied set design in the University of Tehran. In 2003 he established the "Arta Atelier", focusing on interdisciplinary, multimedia approach to theatre, as well as experimental short and documentary film, whose subject matter dealt primarily with behaviour in Tehran, and the city of Tehran itself as a concept. Ayat had participated in "Shoot Goals, Shoot Movies" in Berlinale Talent Campus, 2005, with his short film, "Move it". His first feature documentary "Football Under Cover" co-directed with David Assmann will be released to theaters on April 10th in Germany.

Filmografia/ Filmography
2008 Football Under Cover
2005 Move it

David Assmann

David Assmann (ur. 1978) uczęszczał do szkół w Berlinie, Heidelbergu, Jerozolimie, Santa Monica, i Konstancji. Od 2001 r. studiował pisanie skryptu dla mediów na Uniwersytecie w Mainz. Podczas studiów pracował również jako redaktor, DJ i prezenter miesięcznika "Kinoscop" program w Radiu Ruesselsheim. Football Under Cover jest jego pierwszym filmem fabularnym, który wyreżyserował wspólnie z Ayat Najafi.

David Assmann (b. 1978) attended schools in Berlin, Heidelberg, Jerusalem, Santa Monica, and Konstanz. Since 2001, he has studied script writing for the media at the University of Mainz. Throughout his studies, he has also worked as an editor, DJ, and presenter on the monthly "Kinoscop" program on Radio Ruesselsheim. Football Under Cover is his first feature film with Ayat Najafi.

Filmografia/Filmography
2008 "Football under cover"
2005 "Der Weg ist das Spiel"


WIEJSKI NAUCZYCIEL
The Country Teacher/ Venkovsky ucitel
Czechy, Francja, Germany 2008, 120'
REŻYSERIA/DIRECTOR Bohdan Slama
SCENARIUSZ/SCREENPLAY Bohdan Slama
ZDJĘCIA/CINEMATOGRAPHY Divis Marek
OBSADA/CAST Pavel Liska, Zuzana Bydzovska, Ladislav Sedivy, Marek Daniel, Tereza Voriskova
PRODUKCJA/ PRODUCTION Karl Baumgartner, Pascal Caucheteux, Thanassis Karathanos, Petr Oukropec, Pavel Strnad

"Mój nauczyciel" Bohdana Slámy ("Dzikie pszczoły", "Szczęście") to wzruszająca opowieść o ludziach, którzy pragną miłości, ale są zbyt wystraszeni lub niepewni, by ją dostrzec, gdy pojawia się w ich życiu. Petr uczy swoich młodych podopiecznych, że aby poznać siebie trzeba dostrzegać i rozumieć różnorodność natury. Jednak nie zdaje sobie sprawy, jak wiele musi dowiedzieć się jeszcze o samym sobie. Zostawiając rodziców i wszystkie niespełnione miłości w Pradze, jedzie do wiejskiej szkoły. Tam zaprzyjaźnia się z Marie i jej nastoletnim synem, Ladą. Wkrótce między tą trójką pojawią się intensywne emocje - Marie pragnie Petra, on pragnie Lady, a Lado... Te uczucia zaważą na całym ich życiu.

Bohdan Slama's ("Wild Bees", "Something Like Happiness") "The Country Teacher" presents a profoundly moving story about people yearning for love yet too afraid and insecure to notice it whenever it comes to their lives. Petr teaches at his class, that understanding the diversity in nature allows us to see the larger truth about ourselves. Petr, teaches at his science class that to understand oneself is to understand the diversity in nature. However, he is still unaware how many things must he learn about his very own nature. He leaves Prague behind along with his parents and unfulfilled love stories to take a teaching job in a small, rural school. He soon befriends Marie and her teenage son, Lada. The three quickly form an uneasy relationship - Marie harbors a romantic interest in Petr, he develops secret affection for Lada, and a teenage boy ... . Those feelings set in motion a series of events that will influence the rest of their lives.

Bohdan Slama, born in 1967 in Opava, Czech Republic. He studied film directing at the FAMU. One of his student films Zahradka Raje, received several awards at student film festivals, and his graduate film, Akaty Bile, despite its unusual running time (it last only for an hour) was presented theatrically within the Czech Republic. Slama's debut feature, Wild Bees, won a Tiger Award in Rotterdam, where it had its premiere in 2002. His next feature, Something Like Happiness, premiered internationally at San Sebastain Film Festival in 2005 winning both the Main Prize and Best Actress Award, and was sold worldwide.

Urodzony w Opawie w Czechach, w 1967 roku. Studiował reżyserię na FAMU. Jedna z jego prac uniwersyteckich, "Zahrádka ráje", zdobyła kilka nagród na festiwalach filmów studenckich, zaś jego praca dyplomowa "Akáty bílé", pomimo zaledwie godziny długości, weszła do regularnej dystrybucji w czeskich kinach. Jego pełnometrażowy debiut, "Dzikie pszczoły" miał premierę w 2002 roku na festiwalu w Rotterdamie, gdzie zdobył Złotego Tygrysa. Jego kolejny film, "Szczęście", miał międzynarodową premierę w 2005 roku na festiwalu w San Sebastian i zdobył zarówno główną nagrodę, jak i trofeum dla najlepszej aktorki a następnie prawa do dystrybucji kupiło ponad dwadzieścia krajów.

Filmografia/ Filmography
2008 - Mój nauczyciel/ Venkovský ucitel
2005 - Szczęście/ stěstí
2001 - Dzikie pszczoły / Divoké včely
1996 - Akáty bílé
1994 - Zahrádka ráje

Repertuar

Wydarzenia

Kino

Rezerwacja biletów
Kupujesz bilet online? Możesz okazać go na telefonie, przed wejściem na salę

Szkoła w kinie
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej

e-Kino Charlie
Zaproœ Kino Charlie do domu

25 lat Kina Charlie
Tani poniedziałek
Œroda i Niedziela Seniora
Happy Hour
Charlie Kocha Kobiety
Klub Charliego
Filmowy box świąteczny
Sens życia

Cinergia

Ania Movie Charlie

Open Cinema
www.OpenCinema.pl
Zapraszamy do współpracy przy
organizacji kina letniego
Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UŁ

Łódź Kreuje

Subwencja
pfr


Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego "Tarcza Finansowa 2.0 oraz 6.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm", udzieloną przez PFR S.A.

pisf

Copyright 2024 © Kino Charlie - Wszelkie prawa zastrzeżone / Polityka RODO / Polityka Cookies