Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO. Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach. Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj. X
Kino Charlie
STRONA GŁÓWNA / REPERTUAR / ZAPOWIEDZI / WYDARZENIA / FESTIWALE / KINO / CENY BILETÓW / KONTAKT
FOTORELACJE / ZŁOTY GLAN / DLA SZKÓŁ / CHARLIE OUTSIDE / OPEN CINEMA / SKLEP / POLITYKA RODO


IV MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL ANIMACJI "REANIMACJA" 2007
IV ANIMATED FILM FESTIVAL "REANIMACJA" 2007
20-22 kwietnia 2007 r., kino Charlie
20-22 April 2007, Charlie Cinema
20-22 avril 2007, Charlie Cinema


Wstęp   Plakat   Laureaci   Filmy konkursowe   Program i ceny biletów   Jury   Jury SFP

Więcej informacji na oficjalnej stronie festiwalu: www.reanimacjafestival.com


JURY KONKURSU
IV MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU ANIMACJI ReAnimacja
20-22 kwietnia 2007


SUZIE TEMPLETON

Ukończyła Wydział Animacji w Royal College of Art. (2001). Od tej pory pracuje jako reżyser i wykładowca (m.in.: w The National Film and Television School, London College of Communication, California Institute of the Arts, LA, USA; The National Film and Television, School and The Royal College of Art.,UK.) Była jurorem na wielu festiwalach, m.in.: Cinema Jove Film Festival w Walencji; konkursu dokumentu, animacji i aktorskich etiud studenckich na Fort Lauderdale International Film Festival na Florydzie. W 2003 roku była członkiem komisji selekcyjnej międzynarodowego konkursu filmów krótkometrażowych i pełnometrażowych, Annecy  Animation Festival we Francji.

Jest autorką filmów:

  • Peter and the Wolf (scenariusz i reżyseria, Breakthru Films/Se-ma for, 2006), nominacja do nagrody BAFTA w 2007), 
  • Dog (scenariusz, reżyseria i animacja - zwycięzca 20 międzynarodowych nagród filmowych, w tym: BAFTA, the National Film Board of Canada Grand Prize w Ottawie, the Hiroshima Prize, a British Animation Award, the Holland Animation Festival Grand Prize)
  • Inside (scenariusz, reżyseria i animacja)
  • Stanley (scenariusz, reżyseria i animacja - zwycięzca 15 międzynarodowych nagród filmowych)


HUGH GORDON

Początkowo studiował malarstwo i rzeźbę, jednak po odbyciu służby wojskowej, jako oficer Królewskiej Marynarki Wojennej, zajął się fotografią wielkoformatową, a następnie filmem. Realizował zarówno filmy dokumentalne poświęcone sztukom plastycznym oraz muzyce dla BBC, jak również reklamy telewizyjne i kinowe.

Filmy reklamowe realizował różnymi technikami, łącząc nierzadko rejestrację obrazu rzeczywistego z animacją (Traveling Matte Bi-Packing). Następnie założył firmę, która zajmuje się tworzeniem tych samych efektów w warunkach kontrolowanych za pomocą techniki Aerial Image oraz druku optycznego. Firma ta była jedną z pierwszych firm, które wykorzystały techniki komputerowe do usprawnienia pracy kamery w sekwencjach poklatkowych. Gordon od zawsze interesował się praktycznym rozwojem technik fotografii, dlatego też z radością przyjął propozycję współpracy przy filmie "Piotruś i Wilk", gdzie miał okazję przyczynić się do rozwoju techniki cyfrowej. I tak, zastosowanie małych zdalnie sterowanych kamer pozwoliło reżyserowi na niemal nieograniczoną wolność twórczą, zaś operatorowi oraz twórcom CGI na zachowanie kontroli nad obrazem także w okresie postprodukcji. 

Niezmiennie fascynuje Gordona rysunek, nierzadko udostępnia kamery artystom zainteresowanym realizacją animacji technikami tradycyjnymi, ale też projektuje i nadzoruje wykonanie napisów i efektów optycznych w filmach pełnometrażowych.

Gordon jest również wykładowcą akademickim. Pracuje gościnnie na wydziałach filmowych zarówno studiów podyplomowych, jak i zwykłych, gdzie często pełni rolę katalizatora pomysłów, który rozumie troski młodych twórców.

Jest autorem zdjęć m. in. do filmów "Piotruś i Wilk" reż. Suzie Templeton, 'An Anatomy Of Melancholy' reż. Jo Ann Kaplan, 'Extn. 21' reż. Lizzie Oxby, 'The Drummer' reż. Emma Calder. Gordon współpracował również jako operator efektów wizualnych z takimi twórcami, jak: Kenneth Anger, Derek Burbidge, Ray Cameron, Peter Greenaway, Tony Kaye, Christopher Mason, Horace Ove, Nic Roeg, Erica Russell, czy Arnold Schwartzman. Jest także wielokrotnie nagradzanym autorem zdjęć do filmów reklamowych.


KEITH FORAN

Urodził się w 1971 roku, w Dublinie, w Irlandii. Po ukończeniu studiów na kierunku animacja klasyczna, w wieku 22 lat zdecydował się założyć własne, sukcesywnie rozwijające się i zdobywające coraz więcej nagród studio animacji - Brown Bag Films. W 1995 roku opuścił Brown Bag Films, by kontynuować karierę jako twórca niezależny, współpracujący z takimi firmami jak: Honeycomb, King Rollo, Sullivan Bluth, Coco TV, czy Kavaleer Productions. Mniej więcej w tym samym czasie zajął się działalnością edukacyjną z zakresu produkcji animacji dla National Film School w Dun Laoghaire w Irlandii, gdzie wykłada do dnia dzisiejszego.

Jako nagradzany i doceniany twórca animacji, Keith Foran posiada także wykształcenie i doświadczenie na polu animacji komputerowej i scenariopisarstwa.


TOMASZ RACZEK

Krytyk filmowy i publicysta (ur. 1957), wydawca (Instytut Wydawniczy Latarnik), autor programów telewizyjnych (TVP 2 - Ze sztuką na ty, Rozmowy bez sekretów, Perły z lamusa, Patrz i sądź, Perły w południe; Canal+ - Siódme niebo, Ósme niebo, Nigdzie indziej; Kino Polska - Seans z przymrużeniem kamery; Polsat - Oko na miasto) i radiowych (Polskie Radio - Dwójka, TOK FM, RMF FM, Radio Klasyka).

Laureat "Wiktora" oraz nagród za osiągnięcia w dziedzinie krytyki artystycznej (m.in. Nagrody im. Stanisława Wyspiańskiego), ukończył wydział wiedzy o teatrze w warszawskiej Akademii Teatralnej (1981) pisząc pracę magisterską na temat mówienia w telewizji. Publikował na łamach "Rzeczpospolitej", "Polityki", "Przeglądu Tygodniowego", "Teatru", "Kina", "Ekranu", "Cinemy", "The European", "The Montreal Gazette", "Pani", "Wprost", "Kina Domowego DVD", "Dziennika. Polska-Europa-Świat".

Był recenzentem teatralnym i filmowym, kierownikiem literackim kilku teatrów oraz Zespołu Filmowego "Oko", wicedyrektorem Programu II TVP, wykładowcą w Wyższej Szkole Dziennikarskiej a także zawodowym oficerem rozrywkowym na ts/s "Stefan Batory". W roku 2002 założył własne wydawnictwo specjalizujące się w wydawaniu książek o mediach i pisanych przez ludzi mediów - Instytut Wydawniczy Latarnik.

Tomasz Raczek jest autorem książek "Karuzela z idolami. Gwiazdozbiór osobisty", "Pies na telewizję", "Karuzela z madonnami czyli 57 bardzo zakręconych kobiet", "Karuzela z herosami czyli męski świat w 57 odsłonach", "Karuzela z idolami. Gwiazdozbiór osobisty" oraz napisanych wspólnie z Zygmuntem Kałużyńskim: "Perłowej ruletki", "Poławiaczy pereł", "Pereł do lamusa" i pięciotomowego leksykonu filmowego "Perły kina".


DANIEL MARKOWICZ

Założyciel studia animacji Lightcraft, jednego z najbardziej uznanych w Polsce, z którego usług korzystają dzisiaj najbardziej znane wytwórnie filmowe na świecie, agencje reklamowe, studia filmowe i domy produkcyjne. Oprócz standardowych usług związanych z animacją 3D (Maya, 3D Max), 2D, compositingiem (TAO, Shake, After Effects), Lightcraft udostępnia możliwości montażu off-line (systemy Avid Media Composer Andrenaline HD), montażu i edycji on-line (Lightcraft Tytan, Discreet Smoke), color gradingu dla kinematografii (Lightcraft Colorist) a także możliwość prowadzenia prac nad udźwiękowieniem materiału filmowego. Lightcraft posiada bardzo rozbudowany dział inżynierii software, tworzący własne narzędzia do compositingu, color gradingu i animacji.

Podczas piętnastoletniej działalności Daniel Markowicz realizował w swojej firmie produkcje fabularne dla 20th Century Fox (m.in. "THR3E", "House" ), Movieroom (m.in. "Hunchback From Notre Dame"), około 10 polskich (m.in. "Dzień świra", "Kariera Nikosia Dyzmy", "Przedwiośnie", "Wtorek"), a także blisko 1000 filmów reklamowych polskich i zagranicznych (wśród klientów znaleźli się m. in.: BMW, Jaguar, Sony, Panasonic). Jako art director i postproduction supervisor współpracował także przy realizacji teledysków (m. in. Lenny Kravitza, Acid Drinkers, Krzysztofa Krawczyka, Gorana Bregovica, Yugotonu, Myslovitz, Abradabu), jak i projektów typu non-profit (m.in. dla Caritas).

Od początku istnienia Festiwalu Animacji Reanimacja Daniel Markowicz jest stałym członkiem Jury konkursu na najlepszy film animowany.


Repertuar

Wydarzenia

Kino

Rezerwacja biletów
Kupujesz bilet online? Możesz okazać go na telefonie, przed wejściem na salę

Szkoła w kinie
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej

e-Kino Charlie
Zaproœ Kino Charlie do domu

25 lat Kina Charlie
Tani poniedziałek
Œroda i Niedziela Seniora
Happy Hour
Charlie Kocha Kobiety
Klub Charliego
Filmowy box świąteczny
Sens życia

Cinergia

Ania Movie Charlie

Open Cinema
www.OpenCinema.pl
Zapraszamy do współpracy przy
organizacji kina letniego
Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UŁ

Łódź Kreuje

Subwencja
pfr


Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego "Tarcza Finansowa 2.0 oraz 6.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm", udzieloną przez PFR S.A.

pisf

Copyright 2024 © Kino Charlie - Wszelkie prawa zastrzeżone / Polityka RODO / Polityka Cookies