Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO. Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach. Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj. X
STRONA GŁÓWNA / REPERTUAR / ZAPOWIEDZI / WYDARZENIA / FESTIWALE / KINO / CENY BILETÓW / KONTAKT
FOTORELACJE / ZŁOTY GLAN / EDUKACJA FILMOWA / CHARLIE OUTSIDE / OPEN CINEMA / SKLEP / POLITYKA RODO



NOWE HORYZONTY EDUKACJI FILMOWEJ

rok szkolny 2019/2020


Zapisy na nowy cykl trwają od 15 maja do 4 października 2019 r.:
formularz zgłoszeniowy on-line

Katalog NHEF 2019/2020: on-line



Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej to odbywające się przez cały rok szkolny projekcje kinowe dla uczniów, realizowane w ramach cykli tematycznych, dostosowanych do wszystkich etapów edukacyjnych. Każdy pokaz poprzedza prelekcja multimedialna wprowadzająca uczestników w tematy podejmowane w danym filmie. Cały program NHEF pozostaje w zgodzie z podstawą programową Ministerstwa Edukacji Narodowej. W 2012 roku projekt został uhonorowany Nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii "edukacja młodego widza".




Cena biletu dla jednego ucznia na jeden pokaz - 10 zł wszystkie poziomy edukacyjne.
Cena karnetu dla jednego ucznia na siedem pokazów - 60 zł wszystkie poziomy edukacyjne.

Opiekun przed pierwszym pokazem wybiera jedną formę płatności dla całej klasy. Jeśli wybierze bilety, kupuje co miesiąc przed pokazem dla tylu uczniów, ilu będzie obecnych. Jeżeli wybierze karnety, wykupuje je dla wszystkich uczniów w klasie przed pierwszym pokazem.

Karnety nie podlegają zwrotowi (również w przypadku nieobecności ucznia na pokazie). Uczniowie w trudnej sytuacji materialnej (2-3 os. z klasy, ale maks.10% z grupy, która uczestniczy w seansie) otrzymują darmowe bilety. Prosimy o zaznaczenie ich w formularzu zgłoszeniowym.

Opiekunowie uczestniczą w spotkaniach nieodpłatnie.




PROGRAM FILMOWY 2019/2020




PRZEDSZKOLE

filmowe przygody

Kino i niezwykła atmosfera, która towarzyszy kinowym seansom, sprawiają, że widzowie w łatwy sposób przenoszą się do świata magii i wyobraźni. Warto do niego wprowadzać dzieci już w wieku przedszkolnym. Ważne, aby starannie dobrać repertuar, pamiętając o możliwościach rozwojowych najmłodszych, ich wieku i wrażliwości.

Cykl "Filmowe przygody" to zbiór starannie wyselekcjonowanych filmów o uniwersalnym charakterze. Wiek przedszkolny to czas beztroski, swobodnej zabawy, radości i nawiązywania pierwszych przyjaźni. To także okres, w którym dzieci poznają, czym jest praca zespołowa, współdziałanie, staja? przed pierwszymi zadaniami do wykonania, uczą się odpowiedzialności, zazwyczaj doświadczają też niepowodzeń. Mogą znaleźć się w sytuacjach dla nich trudnych np. z odrzuceniem ze strony kolegów i brakiem akceptacji. Jednym z podstawowych, najważniejszych celów edukacji przedszkolnej jest rozwijanie umiejętności społecznych, a proponowany zestaw filmów stworzył okazję do jego realizacji. Kinowe seanse były pretekstem do rozmowy o sprawach bliskich dzieciom, dotyczących bezpośrednio ich samych lub takich, z którymi mogą się zetknąć.

Dzięki cyklowi "Filmowe przygody" dziecko:
  • przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych
  • stara się łączyć przyczynę ze skutkiem i próbuje przewidywać, co się może zdarzyć
  • wie, jak należy się zachować na uroczystościach, np. na koncercie, festynie, przedstawieniu, w teatrze, w kinie
  • umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych i przy użyciu elementarnych środków wyrazu (jak kształt i barwa) w postaci prostych kompozycji
  • nazywa zwierzęta żyjące w różnych środowiskach przyrodniczych
Filmy cyklu:
Hokus pokus, Albercie Albertsonie; Pettson i Findus. Najlepsza gwiazdka; Magiczne święta Kacpra i Emmy; Basia 2 - serial: Jill i Joy; Wielka wyprawa Molly; Kacper i Emma na safari.




SZKOŁA PODSTAWOWA 1-3

cykl filmowe podróże

Prezentowany cykl to pełne ekscytujących przygód filmowe wyprawy do rożnych zakątków świata. Zestaw składa się z ekranizacji znanych przygodowych książek dla dzieci oraz popularnych baśni. Każdy film to odrębna opowieść, która uświadamia, że to, co odmienne, może być fascynujące i warte poznania. Sposobów na podróżowanie jest wiele. Jednym z nich jest film. Kino przemawia do odbiorców za pomocą wielu środków: obrazu, światła, barwy i dźwięku. Staje się doskonałym narzędziem do uczenia się przez przeżywanie emocji.

Cykl "Filmowe podróże" to oferta niezapomnianej, pełnej przygód wycieczki po rożnych krajach Europy i Azji. Każdy film to niezwykła opowieść, dzięki której dziecko poznaje życie i kulturę mieszkańców przedstawianego miejsca. Dzięki prezentowanym filmom uczeń uświadamia sobie, iż rówieśnicy mieszkający w rożnych częściach świata, mimo odmienności kulturowej, mają podobne problemy i potrzeby. W proponowanych tytułach znajdziemy pełen wachlarz ciekawych wątków, które są znakomitym wprowadzeniem do wielu tematów i inspiracją do przeprowadzenia interesujących zajęć.

Dzięki cyklowi "Filmowe podróże" uczeń:
  • wypowiada się, korzystając ze zdobytych informacji
  • przygotowuje się do udziału w życiu społecznym: do zgodnego współdziałania z rówieśnikami, do uczestniczenia w życiu rodzinnym, do utrzymywania dobrych relacji z sąsiadami
  • poznaje oraz szanuje zwyczaje i tradycje mieszkańców różnych krajów
  • rozumie potrzebę szanowania zwierząt i przyrody
  • wykonuje prace plastyczne i techniczne stosując się do instrukcji i dobierając właściwe formy i materiały
Filmy cyklu:
Alfie, mały wilkołak; Jakub, Mimi i gadające psy; Szybcy i śnieżni; Jak ukraść psa?; Wyspa Niedźwiedzi; Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Stella Nostra; Solan i Ludwik - wielki wyścig z serem.




SZKOŁA PODSTAWOWA 4-6

cykl kino współczesne (SP 4-6)

Obcowanie z najnowszymi dziełami kinematograficznymi to nieodłączny element kształcenia młodego odbiorcy kultury, bo inspiruje uczniów do tworzenia konstruktywnej krytyki rzeczywistości, w której dorastają, oraz daje im możliwość zidentyfikowania własnych problemów jako części procesów społecznych i kulturowych.

Przywykliśmy do osadzania tekstów kultury w epoce, w której powstawały. Cykl "Kino współczesne" pozwala wspólnie stworzyć z naszymi dziećmi mapę współczesności, a na nią nanieść palące problemy XXI w. Żyjemy w czasach sztuki heterogenicznej, rozproszonej, w epoce wielu twórców, w której nie sposób na własną rękę wyśledzić właśnie tych filmów dla dzieci i młodzieży, które są najbardziej warte obejrzenia i poddania wspólnej refleksji. Prezentujemy nagradzane i docenione produkcje, będące sublimacją marzeń i lęków towarzyszących dziś dorastaniu. Czy chcę i potrafię skonfrontować moje prawdziwe ja z tym, co inne i obce? Czy empatia jest indywidualną zaletą, czy wartością społeczną? Jak konstruować relacje w społeczeństwie wielokulturowym?

Dzięki cyklowi "Kino współczesne" uczeń:
  • wyrabia i rozwija zdolności rozumienia utworów literackich oraz innych tekstów kultury
  • kształtuje umiejętności uczestniczenia w kulturze polskiej i europejskiej, szczególnie w jej wymiarze symbolicznym i aksjologicznym
  • rozwija zdolności dostrzegania wartości: prawdy, dobra, piękna, szacunku dla człowieka, i kierowania się tymi wartościami
  • odnosi treści tekstów kultury do własnego doświadczenia
  • świadomie i uważnie dokonuje recepcji filmów
  • rozumie swoistości tekstów kultury przynależnych do filmu
Filmy cyklu:
Wojna na deski; Rabarbar; Cały świat Romy; Życie według Nino; Supa Modo; Mirai, Balnka.




GIMNAZJUM / KLASA 7

cykl świat wartości (gimnazjum i klasy 7-8 SP)

Żyjąc w dzisiejszych czasach, jesteśmy obywatelami świata. Jednak niezależnie od szerokości geograficznej wszyscy potrzebujemy tego samego: akceptacji, miłości, umiejętności radzenia sobie z samotnością i cierpieniem. Dzięki konfrontacji z problemami bohaterów filmowych młodzi widzowie będą w stanie lepiej radzić sobie w niełatwym współczesnym świecie.

"Świat wartości" to cykl, który prezentuje bardzo różnorodny - zarówno pod względem tematycznym, jak i formalnym - zestaw filmów. Łączy je bez wątpienia uniwersalny przekaz i skupienie na realnych problemach współczesności, zwłaszcza tych, które dotyczą młodych ludzi: kryzysie rodziny, starzeniu się społeczeństwa, dyskryminacji ze względu na płeć, poglądach. "Świat wartości" porusza je w sposób atrakcyjny i zrozumiały, mogąc stanowić propozycję dla uczniów klas 7 i 8 szkoły podstawowej. Wybrane filmy można wykorzystać w korelacji z takimi przedmiotami jak: język polski, wiedza o społeczeństwie, historia, muzyka, lekcje wychowawcze czy wychowanie do życia w rodzinie.

Dzięki cyklowi "Świat wartości" uczeń:
  • staje się świadomym odbiorcą kultury filmowej, uważnie odbiera zwłaszcza filmy adresowane do dzieci i młodzieży
  • rozwija umiejętność krytycznego myślenia, oceny postaw i zachowań bohaterów filmowych, charakteryzując ich emocje i uczucia
  • dostrzega uniwersalne wartości
  • rozumie przemiany okresu dojrzewania
  • konfrontuje własne doświadczenia z sytuacją bohaterów
  • formułuje sądy w sprawach wybranych problemów społecznych współczesnego świata
  • przedstawia rolę autorytetów w życiu człowieka
  • rozumie zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz jej znaczenie w relacjach interpersonalnych
  • potrafi przyjąć odpowiedzialność za manifestowane reakcje i słowa
  • charakteryzuje politykę Niemiec na terenach okupowanej Europy, zwłaszcza zagładę Żydów
Filmy cyklu:
Chłopiec i świat; Lek na całe zło; Operacja hip-hop; Nowy; Powrót do Brundibára; Miss Impossible; 4. Piętro.




SZKOŁA PONADGIMNAZJALNA

cykl trudne tematy

Cykl adresowany jest do uczniów ciekawych otaczającej ich rzeczywistości, skłonnych do odkrywania prawdy o współczesnym świecie i otwartych na postawy mierzące się z problemami codzienności.

W cyklu zostały zaproponowane filmy, których problematyka jest bliska współczesnemu człowiekowi, poszukującemu odpowiedzi na nurtujące pytania i wskazówek do rozwiązywania sytuacji kryzysowych. Dzięki spotkaniu z tym kinem uczniowie będą mogli poznać skomplikowaną naturę człowieka, zmierzyć się z problemami i dylematami etycznymi postaci filmowych, wspólnie przeżywać sytuacje, w których znaleźli się bohaterowie. Znajdą także inspiracje do refleksji na temat bliskiego sobie środowiska oraz makroprzestrzeni społecznej. "Trudne tematy" pełnią funkcję profilaktyczną - odwołują się do systemu wartości, kształtują poglądy, uczą motywacji, uwrażliwiają, pomagają uniknąć zagrożeń cywilizacyjnych i wskazywać źródła konfliktów w świecie. Filmy można powiązać z realizacją podstawy programowej w szkole ponadgimnazjalnej, przywołując konteksty literacko-kulturowe, społeczne, historyczne, a także odwołując się do realizacji zagadnień wychowawczych, czy wręcz tematów z lekcji biologii.

Dzięki cyklowi "Trudne tematy" uczeń:
  • wskazuje związki między różnymi aspektami utworu: estetycznym, etycznym i poznawczym
  • prezentuje własne przeżycia wynikające z kontaktu z dziełem sztuki
  • rozpoznaje sposoby kreowania świata przedstawionego i bohatera
  • dostrzega w utworach uniwersalne normy i konflikty wartości
  • dostrzega obecne w innych tekstach kultury wartości narodowe i uniwersalne
  • dostrzega w świecie konflikty wartości (np. równości i wolności, sprawiedliwości i miłosierdzia) oraz rozumie źródła tych konfliktów
Filmy cyklu:

Komunia; Green Book; Amy; Zjazd Absolwentów; Cały ten cukier; Lato 1993; Córka trenera.




KOORDYNACJA
Agnieszka Hawryluk
tel. 609 855 444
charlie@kinosfera.pl

Repertuar

Wydarzenia

Kino

» REZERWACJA BILETÓW








www.OpenCinema.pl
Zapraszamy do współpracy przy
organizacji kina letniego



Copyright 2019 © Kino Charlie - Wszelkie prawa zastrzeżone / Polityka RODO / Polityka Cookies