Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO. Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach. Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj. X
STRONA GŁÓWNA / REPERTUAR / ZAPOWIEDZI / WYDARZENIA / FESTIWALE / KINO / CENY BILETÓW / KONTAKT
FOTORELACJE / ZŁOTY GLAN / EDUKACJA FILMOWA / CHARLIE OUTSIDE / OPEN CINEMA / SKLEP / POLITYKA RODO


V MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL FOTOGRAFII W ŁODZI
5TH INTERNATIONAL FESTIVAL OF PHOTOGRAPHY IN LODZ

18-21 maja 2006 r., kino Charlie


Program   Opisy filmów


Opisy filmów


Stefan Themerson (1910-1988) urodził się w Płocku. W latach trzydziestych założył w Warszawie Spółdzielnię Autorów Filmowych, redagował również pismo pt. "Film artystyczny". W 1929 r. poznał Franciszkę Kaufman (1907-1988), którą w 1931 r. poślubił. Themersonowie stali się pionierami filmu awangardowego w Polsce, zrealizowali razem siedem filmów, które tworzyli przede wszystkim za pomocą własnoręcznie skonstruowanego urządzenia. W 1937 Themersonowie wyjechali do Paryża, a ostatnie dwa filmy powstały po ucieczce do Londynu. (za filmweb.pl)


Oko I Ucho (The Eye and the Ear) (GBR 1944) 10'

Wzywamy Pana Smitha (Calling Mr. Smith) (GBR 1943) 10'
Ten film propagandowy Themersonowie zrealizowali podczas pobytu na Wyspach Brytyjskich. Jest to ich ostatni film. Tytułowy "Pan Smith", zwykły, bierny brytyjski obywatel, jest tu wzywany do zainteresowania się losem Polski podczas II Wojny Światowej. Rujnujący Polskę Niemcy przedstawieni są jako niszczyciele kultury i sztuki. (za filmweb.pl)

Przygoda człowieka poczciwego (PL 1937) 10'
"Humoreska irracjonalna". Pewien urzędnik odbiera telefon, ze słuchawki słyszy: "nie będzie dziury w niebie, jeżeli pójdziesz tyłem". Bohater wstaje i zaczyna iść tyłem przez miasto. Wzbudza to natychmiastowe reakcje tłumu biegnącego z transparentami "Precz z chodzeniem tyłem". "Człowiek poczciwy" wyłamuje się tu ze swego środowiska. Musi odfrunąć by zobaczyć świat z innego punktu widzenia. Woli iść tyłem, ale naprzód, zamiast całą parą przodem, ale wstecz. Klasyka kina awangardowego. (za filmweb.pl)


Dług (PL 1999) 107'
reżyseria Krzysztof Krauze, scenariusz Krzysztof Krauze i Jerzy Morawski
Opowieść oparta na autentycznych wydarzeniach. Dwóch młodych przyjaciół usiłuje rozkręcić biznes - eksport skuterów z Włoch. Bank w ostatniej chwili odmawia udzielenia im kredytu, nie mają potrzebnej gotówki, a włoscy inwestorzy czekają... Spotykają dawnego znajomego, który obiecuje znaleźć kogoś, kto pożyczy im pieniądze. Nie przyjmują porpozycji z powodu zbyt wysokiej prowizji, jakiej zażyczył sobie rzekomy kredytodawca. Pośrednik żąda jednak od nich pieniędzy za "fatygę" i tak powstaje fikcyjny dług, do spłacenia którego są zmuszani. Policja nie chce im pomóc, wierzyciel szantażuje... Jak daleko się posunie i co zrobią osaczeni przyjaciele? (za filmweb.pl)


Misja (The Mission) (GBR 1986) 126'
reżyseria Roland Joffe scenariusz Robert Bolt
Jezuita, ojciec Gabriel (Jeremy Irons), podejmuje wyprawę w głąb południowo - amerykańskiej dżungli, gdzie buduje misję dla Indian Guarani. Niespodziewanie zyskuje sprzymierzeńca w osobie Rodriga Mendozy (Robert De Niro), nawróconego najemnika - łowcy niewolników i bratobójcy. Gdy Hiszpania sprzedaje swą kolonię Portugalii, jezuici postanawiają bronić terytorium "nad wodospadami" przed portugalską agresją. W cywilizowanym świecie jest wówczas połowa osiemnastego wieku. Film pod każdym względem niezwykły. Oszczędna, a mimo to pełna ekspresji gra aktorska. Niecodzienna aurę współtworzą: naturalna sceneria dzikiej Amazonii i osobliwa muzyka Ennio Morricone. (źródło: BestFilm)


Miasto aniołów (City Of angels) (USA/DE 1998) 114'
reżyseria Brad Silberling scenariusz Peter Handke, Wim Wenders i Dana Stevens
W Los Angeles życie toczy się swoim rytmem. Mieszkańcy miasta jednak nie widzą, że na każdym kroku towarzyszą im anioły w czarnych płaszczach, by w razie potrzeby służyć pomocą i wsparciem. Pewnego dnia takiego wsparcia potrzebuje Maggie Rice, która traci pacjenta na stole operacyjnym. Pani chirurg jest załamana, obwinia się o śmierć mężczyzny, nie jest w stanie normalnie pracować... I wtedy pojawia się Seth, który urzeczony walką Maggie o chorego pacjenta postanawia pomóc i zaczyna jej towarzyszyć na każdym kroku. Po pewnym czasie anioł zakochuje się w kobiecie i postanawia się pokazać. Rice traktuje nowego znajomego jak przyjaciela... do czasu, aż ich znajomość przybiera wyższy stopień wtajemniczenia. Seth w takiej sytuacji jest gotowy by zrzec się nieśmiertelności i żyć jak śmiertelnik u boku ukochanej... (za filmweb.pl)


Zostawić Las Vegas (Leaving Las Vegas) (FR/USA/GBR 1995) 112'
reżyseria i scenariusz Mike Figgis na podstawie powieści Johna O'Briana
Ben traci pracę w studiu filmowym w Hollywood. Postanawia umrzeć zapijając się na śmierć. Na tło swojego przedsięwzięcia wybiera rozświetlone bary Las Vegas. Ma dużo pieniędzy, porusza się drogim samochodem. Stopniowo pogoń za alkoholem zabiera mu wszystko. Potrąca Serę. Ben budzi w niej mieszane uczucia. Młoda kobieta uciekła właśnie od swego stręczyciela. Oboje nie mają zbyt dużo do stracenia. Dziewczyna staje się dla Bena ukojeniem i jedynym świadkiem jego końca. (za filmweb.pl)


Uśpieni (Sleepers) (USA 1996) 146'
reżyseria i scenariusz Barry Levinson na podstawie książki Lorenzo Carcaterra
Nowy Jork, lata 60. Czwórka przyjaciół - Lorenzo, Michael, John i Tommy to grupka okradająca drobnych sprzedawców. W wyniku niefortunnego wypadku z budką z hot-dogami, przyjaciele trafiają do poprawczaka. Tam ich życie zmienia się w piekło. Naczelnik więzienia oraz strażnicy poniżają psychicznie i wykorzystują seksualnie bohaterów aż do chwili zakończenia odsiadki. Po latach Tommy i John spotykają w barze ich oprawcę - naczelnika. Zabijają go z zimną krwią na oczach ludzi. Michael, który został prawnikiem, wraz z pomocą Lorenza - dziennikarza i znajomego księdza starają się nie dopuścić przyjaciół do skazania. (za filmweb.pl)


Wielki błękit (Le grand bleu) (FR, USA, ITA 1988) 132'
reżyseria Luc Besson, scenariusz Marilyn Goldin, Jacques Mayol, Marc Perrier, Luc Besson, Robert Garland na podstawie opowiadania Luca Bessona
Jacques to homo delphinus - nurek, który lepiej czuje się w towarzystwie delfinów w ich morskim królestwie niż wśród ludzi. Rywalizuje z przyjacielem z dzieciństwa, Enzo, o mistrzowski tytuł we "Free Diving" oraz kolejne rekordy głębokości w nurkowaniu bez butli. Walka, połączona z wzajemną fascynacją obu bohaterów może doprowadzić do tragedii. Obaj przecież kochają morze i nurkowanie na swój sposób i nie wyobrażają sobie życia bez niego. Wydaje się, że tam jest miejsce obu, lecz co powie na tęsknoty Jacquesa Johana, kochająca tego dziwnego człowieka - delfina całym sercem? (za filmweb.pl)


Jadwiga Sawicka - Ale gdzie jest ten dramat? (PL 1995) 12'
realizacja Józef Robakowski


Foto - kreacje (K.Cichosz, L.Golec, A.Honory, K.Kuzyszyn, D.Kulesza, I.Nawrot, Z.Rytka) (PL 1995) 24'
realizacja Józef Robakowski


Miraże energetyczne (PL 1994) 24'
realizacja Józef Robakowski


Kolekcja prywatna (PL 1997) 21'
realizacja Zygmunt Rytka


Nieskończoność dalekich dróg. Podpatrzona i podsłuchana Zofia Rydet (PL 1989) 26'
realizacja Andrzej Różycki
Bohaterką dokumentu jest Zofia Rydet, urodzona w 1911 w Stanisławowie, zmarła w 1997 w Gliwicach. Jedna z najwybitniejszych postaci fotografii polskiej. Jest to bardzo szczery, ujmujący i osobisty autokomentarz pani Zofii - znanej głównie z cykli fotograficznych takich jak: "Zapis socjologiczny", "Mały człowiek", czy "Czas przemijania" (za filmweb.pl)


Repertuar

Wydarzenia

Kino

Kupujesz bilet online? Możesz okazać go na telefonie, przed wejściem na salę









www.OpenCinema.pl
Zapraszamy do współpracy przy
organizacji kina letniego




Subwencja




Copyright 2021 © Kino Charlie - Wszelkie prawa zastrzeżone / Polityka RODO / Polityka Cookies