Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO.
Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach.
Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies.
Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje
jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj.
Valerio Mastandrea, Pietro Martinelli, Oscar Glioti, Zerocalcare
Muzyka
Giorgio Giampà
Zdjęcia
Gherardo Gossi
Obsada
Pietro Castellitto, Simone Liberati, Marianna Di Martino, Laura Morante, Claudia Pandolfi, Kasia Smutniak, Diana Del Bufalo, Valerio Aprea, Teco Celio
Nominacje
MFF w Wenecji 2018: Konkurs ''Horyzonty": Udział w Konkursie ''Horyzonty'' Emanuele Scaringi
David di Donatello 2019: Najlepszy scenariusz adaptowany: Oscar Glioti, Pietro Martinelli, Valerio Mastandrea, Zerocalcare
Czas trwania
109 minut
Dystrybutor
Archiwum Kina
Zero ma dwadzieścia siedem lat, mieszka na obrzeżach Rzymu, w dzielnicy Rebibbia, dokładnie w Tiburtina,. gdzie brakuje wszystkiego, ale niczego nie potrzeba. Zero jest rysownikiem, jednak nie mając stałego zajęcia, wiąże koniec z końcem udzielając korepetycji z francuskiego i tworząc ilustracje dla niezależnych punkowych zespołów.
Jego życie jest monotonne. Dni upływają mu w środkach komunikacji publicznej, gdy przemierza Rzym jadąc z jednej pracy do drugiej i na odwiedzinach u matki. Któregoś dnia, po powrocie do domu, zastaje swoją krytyczną świadomość: pancernika z krwi i kości, a raczej z łusek i tkanek miękkich, który w swoich wypowiedziach na granicy absurdu, relacjonuje mu na bieżąco to, co dzieje się na świecie.
W codziennych perypetiach Zera, w jego ciągłej walce o utrzymanie się na powierzchni, towarzyszy mu przyjaciel z dzieciństwa – Secco.
Wiadomość o śmierci Camilli, szkolnej koleżanki i pierwszej skrytej miłości, zmusza go do rozprawienia się ze swoim życiem i do zmierzenia się z problemami swojego pokolenia “ludzi na marginesie”: trudnościami z porozumiewaniem się, wątpliwościami i brakiem pewności.