Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO.
Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach.
Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies.
Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje
jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj.
Juliane Kohler, Klara Manzel, Liv Ullmann, Sven Nordin, Julia Bache-Wiig, Ken Duken, Rainer Bock, Vicky Krieps
Nagrody
2012 Festiwal Filmowy Biberach – Nagroda Główna dla Najlepszego Filmu
2013 Międzynarodowy Festiwal Filmowy Transatlantyk – sekcja Nowe Kino Niemieckie (New German Cinema)
2013 Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes
2013 Międzynarodowy Festiwal Filmowy Emden – Nagroda Publiczności
2013 Festiwal Filmowy w Göteborgu – udział w konkursie Międzynarodowych Debiutów Fabularnych (International Debut Award)
2013 Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Seattle – sekcja Współczesne Kino Światowe (Contemporary World Cinema)
2013 Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Palm Springs – sekcja Współczesne Kino Światowe (World Cinema Now)
2013 Stony Brook Filmfestival, Nowy Jork, film zamknięcia festiwalu
2013 Four Lakes Filmfestival, Bawaria, Niemcy
Europa, rok 1990. Wieści na temat upadku muru berlińskiego docierają do uszu dojrzałej Katrine (Juliane Kohler) – żony, matki i babci. Mimo, że Katrine płynnie mówi po norwesku i na północy Europy mieszka od dwudziestu lat, urodziła się we Wschodnich Niemczech i wychowała w tamtejszym sierocińcu. Na kartach rodzinnej historii jest zapisane, że matkę, Asę (Liv Ullmann), Katrine odnalazła po wielu ciężkich próbach i dramatycznej ucieczce z NRD przez morze Bałtyckie.
Spokój domowego ogniska, które Katrine stworzyła z kochającym mężem Bjarte (Sven Nordin) i córką Anne (Julia Bache-Wiig) zaburza jednak pojawienie się ambitnego prawnika, Kena Dukena (Sven Solbach). Mężczyzna prowadzi śledztwo w sprawie dzieci Lebensbornu. Katrine okazuje się jednym z nich – dzieckiem, które trafiło do sierocińca za to, że narodziło się ze związku Norweżki i Niemca podczas II Wojny Światowej. Duken chce, by Katrine wspólnie z matką zeznawała w procesie przed Europejskim Trybunałem Praw Człowieka w Strasburgu. Katrine stara się jednak zaprzeczyć faktom, sama zaczyna drążyć historię, grzebać w archiwach i spotykać się z ludźmi, których nigdy w życiu miała już nie oglądać. Jej zachowanie sugeruje, że historia nie jest tak prosta, jak mogło się wydawać, a prawdziwy dramat dopiero się zaczyna...