Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO. Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach. Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj. X
Kino Charlie
STRONA GŁÓWNA / REPERTUAR / ZAPOWIEDZI / WYDARZENIA / FESTIWALE / KINO / CENY BILETÓW / KONTAKT
FOTORELACJE / ZŁOTY GLAN / DLA SZKÓŁ / CHARLIE OUTSIDE / OPEN CINEMA / SKLEP / POLITYKA RODO

Miłość

(Amour)
dramat, Francja, Niemcy , Austria 2012
ReżyseriaMichael Haneke
ScenariuszMichael Haneke
ZdjęciaDarius Khondji
ObsadaIsabelle Huppert, Jean-Louis Trintignant, Emmanuelle Riva, Alexandre Tharaud, William Shimell, Rita Blanco, Ramón Agirre
NagrodyOskar 2013: Najlepszy film nieanglojęzyczny
Cannes 2012: Najlepszy film (Michael Haneke)
Złoty Glob 2013: Najlepszy film zagraniczny
BAFTA 2013: Najlepsza aktorka pierwszoplanowa (Emmanuelle Riva)
BAFTA 2013: Najlepszy film nieanglojęzyczny (Margaret Ménégoz, Michael Haneke)
Cezar 2013: Najlepszy film (Margaret Ménégoz, Michael Haneke), Najlepszy aktor (Jean-Louis Trintignant), Najlepsza aktorka (Emmanuelle Riva), Najlepszy reżyser, Najlepszy scenariusz oryginalny


NominacjeOskar 2013: Najlepszy film (Margaret Ménégoz, Michael Katz, Stefan Arndt, Veit Heiduschka)
Oskar 2013: Najlepsza aktorka pierwszoplanowa (Emmanuelle Riva)
Oskar 2013: Najlepszy reżyser (Michael Haneke), Najlepszy scenariusz oryginalny (Michael Haneke)
Strony
oficjalne
strona zagraniczna
Czas
trwania
125 minut
DystrybutorGutek Film





Nagrodzona Złotą palmą na festiwalu w Cannes " Miłość" Michaela Hanekego to jedno z największych arcydzieł współczesnego kina. Film opowiada o sile miłości, czułości i poświęceniu.

Nagrodzony po raz drugi najważniejszą nagrodą festiwalu w Cannes twórca m.in " Pianistki" i " Białej wstążki" zaprosił do współpracy przy " Miłości" Dhariusa Khondji, wybitnego operatora, autora zdjęć do filmów Davida Finchera, Romana Polańskiego, Wong Kar-waia czy Woody'ego Allena.

Głównymi bohaterami " Miłości" są Georges (Jean-Louis Trintignant) i Annie (Emmanuelle Riva), małżeństwo muzyków w podeszłym wieku. Ich córka ( Isabelle Huppert) mieszka z rodzina za granicą. Pewnego dnia Annie przechodzi silny atak, w wyniku którego jej stan zdrowia dramatycznie się pogarsza. Wiezy uczuciowe od tylu lat łączące parę zostają wystawione na ciężką próbę.

"Życie, małżeństwo, miłość, cierpienie, śmierć - wszystko zostało obnażone, ale stwierdzając to, nie dotykamy istoty filmu. Śmiałości zamiaru, doskonałości wykonania, ofiarności gry dwojga 80-latków, Emmanuelle Rivy i Jeana-Louisa Trintignanta. Niebywała jest prostota filmu, artystyczna szczerość reżysera, który opowiada o doświadczeniu najpowszechniejszym, choć ukrywanym nawet przed bliskimi: towarzyszenia cierpieniu kochanej osoby.” Tadeusz Sobolewski, Gazeta Wyborcza

„Wyszłam z kina ze ściśniętym gardłem. Najnowszy film (...) Michaela Hanekego jest dla mnie arcydziełem.” Barbara Hollender, Rzeczpospolita

„No i jest. Tegoroczne canneńskie arcydzieło. Miłość Michaela Hanekego jest najlepszym filmem w karierze reżysera, którego rzemiosło doceniałem zawsze, ale którego moralizatorstwo często budziło moje wątpliwości. (...) Haneke staje twarzą w twarz z umieraniem jako ostateczną potwarzą natury rzuconą pod adresem ludzkiej godności.” Michał Oleszczyk, Dwutygodnik

„Zachwycają precyzyjna, chłodna kompozycja kadrów, spójność historii, nienachalna symbolika i mistrzowskie prowadzenie aktorów. Pozycja obowiązkowa nie tylko dla koneserów.” Michał Zygmunt, Krytyka Polityczna







Trudno jest mówić o starości, jeszcze trudniej zrobić o niej dobry film, ale chyba najtrudniej jest się jej przyglądać. Stąd też rozumiem, że u niektórych może to wywoływać stany histeryczne jako swego rodzaju reakcję obronną. Haneke epatuje starością, tak jak poprzednio epatował okrucieństwem, zawiścią,zazdrością ale każda scena jest przemyślana, ma swoje znaczenie, wagę i wymowę. Boimy się starości - to normalne. I właśnie dlatego powinniśmy się przyglądać wszystkim jej obliczom, aby móc ją lepiej zrozumieć i mniej się jej bać.
Septimus 17-04-2013, 22:09
Dobry film,
Ania 12-02-2013, 16:51
troche przeestetyzowany. ale bardzo dobry fim. śmierć jest silniejsza niż miłość - niestety.
trt 26-11-2012, 01:30
Jak to powiedziala po filmie moja kolezanka "ten film powinni puszczac przed slubem, moze mniej by potem bylo rozczarowan codziennoscia wspolnego zycia?"
joanna 16-11-2012, 16:42
Do AGA - był taki dowcip o facecie, ktoremu psycholog pokazuje kolko, potem kwadrat, potem trojkat. za kazdym razem facet mowi ze widzi gołą babę. W końcy lekarz: "pan jest zboczony.." a facet: "ja??? a kto mi te wszystkie swinstwa pokazuje?!"

I tak sobie mysle czytajac twoj komentarz do tego filmu, ze jestes jak ten facet.
Joanna 16-11-2012, 16:41
Nie podobał mi się. Nudny, męczący. Nie pozostawia materiału do przemyśleń. Lepiej nie iść i żałować niż iść i się rozczarować.
Piotr 12-11-2012, 13:13
Cd. mej poprzedniej opinii - aby mnie dobrze zrozumiano.

Obrzyd listwem nie jest starość i umieranie. Absolutnie nie, bo to tylko część życia.

OBRZYDLIWOŚ CIĄ jest perwersyjna chęć podglądania staruszków. I to w imię jakiejś załganej, lewackiej idei.

Brrr...
Aga 12-11-2012, 12:01
To film propagandowy o eutanazji.

Większość filmu sprowadza się do podglądania pary staruszków. Jak jedzą, śpią, pani sika, robi kupę...

Nie tylko nuda ale i obrzydlistwo!

I jeszcze ci krytycy. Znowu ten Sobolewski. Intelekt to musi być nieprzeciętny. Z tzw. stalinowską mądrością etapu. Zawsze wiedzący z której strony wiatr wieje.

I jak widać zauważył, w chórze innych krytyków, bystrzaków na europejskich salonach, że teraz eutanazja jest vogue.

Spostrzegawczości gratulujemy!
Aga 12-11-2012, 11:57
Jak wygląda codzienność par, które są blisko ze sobą w wieku 80 lat?? Czym różni się ich życie od życia dwojga ludzi w kwiecie wieku ?? Jakie mają potrzeby i jak chcą żyć ?? Film bardzo mi się podobał! a odpowiedzi budzą się we mnie każdego dnia. Dziękuję.
Iza 08-11-2012, 11:06
10 minut przed końcem zaczyna się film a cała reszta to tak jak podglądanie życia przypadkowo wybranej pary 80 latków, od kuchni, ukrytą kamerą, bez wyrazu i historii. film nudny nie wciąga ani nie nawiązuje kontaktu z widzem. jak ktoś oddał rodziców do domu opieki to może przyjrzeć się starości i śmierci.
adam 04-11-2012, 21:52
Ale co tu robi krytyka polityczna??? Optujaca za eutanazja? I innymi rozwiazaniami? O nie podoba mi sie, bo zaprzecza idei filmu - o trudzie, wysilku, odpowiedzialnosci. Milosc ...
Ana 03-11-2012, 05:05
gleboko poruszajace, madre i trudne kino. piekne ujecia, swietna gra aktorow.
kalina 31-10-2012, 16:52
Dodaj opinię o filmie:

Podpis:
E-mail:

Znajdź film

Repertuar

Filmy

Wydarzenia

Rezerwacja biletów
Kupujesz bilet online? Możesz okazać go na telefonie, przed wejściem na salę

Szkoła w kinie
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej

e-Kino Charlie
Zaproœ Kino Charlie do domu

25 lat Kina Charlie
Tani poniedziałek
Œroda i Niedziela Seniora
Happy Hour
Charlie Kocha Kobiety
Klub Charliego
Filmowy box świąteczny
Sens życia

Cinergia

Ania Movie Charlie

Open Cinema
www.OpenCinema.pl
Zapraszamy do współpracy przy
organizacji kina letniego
Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UŁ

Łódź Kreuje

Subwencja
pfr


Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego "Tarcza Finansowa 2.0 oraz 6.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm", udzieloną przez PFR S.A.

pisf

Copyright 2024 © Kino Charlie - Wszelkie prawa zastrzeżone / Polityka RODO / Polityka Cookies