Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO. Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach. Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj. X
STRONA GŁÓWNA / REPERTUAR / ZAPOWIEDZI / WYDARZENIA / FESTIWALE / KINO / CENY BILETÓW / KONTAKT
FOTORELACJE / ZŁOTY GLAN / EDUKACJA FILMOWA / CHARLIE OUTSIDE / OPEN CINEMA / SKLEP / POLITYKA RODO


FILMOWA REWIZYTA

POKAZ FILMU "REWIZYTA" Z UDZIAŁEM REŻYSERA - KRZYSZTOFA
ZANUSSIEGO ORAZ PROJEKCJE JEGO TRZECH WCZEŚNIEJSZYCH
FILMÓW: "ŻYCIE RODZINNE", "BARWY OCHRONNE" ORAZ "CONSTANS"

10-11 stycznia 2011 r., Kino Charlie

Bilety: 10/12 zł

Fotorelacja


Kino Charlie oraz Studio Filmowe TOR mają zaszczyt zaprosić na spotkanie z jednym z najważniejszych autorów filmowych w historii polskiego kina, pokaz specjalny jego ostatniego filmu pt. "Rewizyta" oraz trzech wcześniejszych filmów, które miały wpływ na powstanie "Rewizyty".


PROGRAM WYDARZENIA:

10 stycznia

godz. 19:20 Constans (92')
godz. 21:00 Barwy ochronne (96')

11 stycznia

godz. 16:20 Życie rodzinne (88')
godz. 18:00 Rewizyta (96')

Po projekcji od godz. 19:40 spotkanie z reżyserem Krzysztofem Zanussim w kawiarni kina Charlie!


O FILMACH:

REWIZYTA jest filmem o dalszych losach bohaterów filmów Krzysztofa Zanussiego z lat siedemdziesiątych: "Życia rodzinnego" (1971), "Barw ochronnych" (1976) i "Constansu" (1980). Co się z nimi stało? Gdzie są? Jak przeżyli kilkadziesiąt lat, które dzielą nas od tamtych czasów? Film ma formę wywiadu przeprowadzanego współcześnie przez niedoszłego samobójcę, bohatera "Serca na dłoni", który docieka na zalecenie terapeuty czy życie ludzkie może by udane. Sceny wywiadu zderzone są z fragmentami filmów. Ci sami aktorzy po latach pojawiają się przed kamerą i odpowiadają na pytania zadawane im w kadrze czy zza kadru.

ŻYCIE RODZINNE Studium psychologiczne: konflikt między młodym inżynierem, który zerwał z domem odcinając się od dziedzictwa przeszłości, a jego załamanym moralnie ojcem, który nie mogąc znaleźć dla siebie miejsca w nowych warunkach decyduje się wraz ze zdziwaczałą ciotką i niezrównoważoną córką na żałosną wegetację. W zrujnowanej willi, pozostałej z dawnej świetności, odbywa się rodzinne spotkanie - dramatyczna konfrontacja postaw nieszczęśliwych ludzi. Młody inżynier Wit zostaje wezwany telegramem do chorego ojca, który przed wojną był właścicielem huty szkła. Mieszka on teraz z siostrą żony i ekstrawagancką córką Bellą. Wit jedzie ze swoim kolegą, Markiem. Okazuje się, że ojciec nie jest chory, lecz chce, by syn wrócił, przejął mały warsztat produkujący bombki na choinkę i zajął się rodziną. Rozmowa z ojcem nie skłania jednak Wita do pozostania. Między Markiem a Bellą dochodzi do zbliżenia. Marek oburza się na postawę Wita, proponuje Belli wyjazd, lecz ona nie decyduje się na opuszczenie ojca. Marek wyjeżdża, wkrótce po nim i Wit, nie zdoławszy się nawet pożegnać z ojcem.

BARWY OCHRONNE Jeden z najważniejszych filmów "kina moralnego niepokoju", poruszający problem konformizmu polskiej inteligencji. Oś fabularną filmu stanowi konflikt między dwoma postawami. Wyrazicielem pierwszej jest docent Jakub Szelestowski (wielka kreacja Zbigniewa Zapasiewicza) - nie tylko bardzo inteligentny, ale i przebiegły. Świadomie wybrał drogę karierowicza, obfitującą w moralne kompromisy. Szelestowski to typ cynicznego mędrca, wyrachowanego egoisty, nie pozbawionego jednak odruchów buntu wobec własnej postawy. Jego adwersarz, młody magister Jarosław Kruszyński (także znakomity Piotr Garlicki), nie może dostosować się do środowiska, z którym związał swe zawodowe losy. Idealistyczny, momentami naiwny, pełen czystych intencji jest zaprzeczeniem docenta. Nad oboma bohaterami unosi się jeszcze jak złowrogi cień osoba prorektora, odrażającego snoba o mentalności bazarowego cwaniaka. Wobec tej karykaturalnej, a jednocześnie groźnej postaci ideowo-etyczny spór Jakuba z Jarosławem okazuje się mało istotnym pojedynkiem pięknoduchów. Zawodowe losy obu uczonych nie zależą bowiem od wyniku ich filozoficznej batalii, tylko od kaprysu prorektora.

CONSTANS Klasyk polskiego kina psychologicznego. Witold jest młodym pracownikiem biura wystaw zagranicznych, jest też synem zmarłego alpinisty który zginął w Himalajach. Wyjeżdża do Indii gdzie odkrywa różne ciemne interesy swego szefa i kolegów. Próbuje się temu przeciwstawić, bezskutecznie - wpada w konflikt z przełożonym i pozostałymi pracownikami. Jest szykanowany, wreszcie traci prace. Wcześniej umiera mu matka i zmuszony jest do zarabiania myciem okien w biurach i przy remontach kamienic. Interesuje sie matematyką i chodzi jako wolny słuchacz na wykłady. Podczas remontu jednej z kamienic przypadkowo oderwany kawałek gruzu trafia przechodzącą dziewczynkę. Tragiczny wypadek szokuje Witolda...


O REŻYSERZE:

KRZYSZTOF ZANUSSI

Urodzony w 1939 roku w Warszawie. W latach 1955-59 studiował na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego.

Uczestniczył w wykładach na temat filmu prowadzonych w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie (1956-1957).

Od 1959 roku studiował na Wydziale Filozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. W 1960 roku rozpoczął studia na Wydziale Reżyserii Łódzkiej Szkoły Filmowej, którą ukończył w 1966 roku. Swoje pierwsze filmy zrealizował w Amatorskim Klubie Filmowym Uniwersytetu Warszawskiego jeszcze w latach 50-tych.

Od 1966 roku zrealizował wiele filmów dokumentalnych, fabularnych dla kina i telewizji tak w Polsce jak i za granicą. Jest autorem lub współautorem scenariuszy swoich filmów (niektóre z nich zostały opublikowane: w Polsce (4 tomy), we Włoszech (2 tomy), oraz w Rosji, na Węgrzech, w Niemczech, Czechach i w Indiach. W latach 1974-1981 był wiceprzewodniczącym Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Od 1979 roku jest dyrektorem i kierownikiem artystycznym Studia Filmowego "TOR".

Reżyseruje przedstawienia operowe i teatralne w Polsce, Niemczech, Szwajcarii, we Włoszech, Francji i Rosji. W marcu 1990 roku został wybrany Prezydentem Federacji Europejskich Realizatorów Audiowizualnych (FERA). Od 1992 roku jest profesorem Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jest członkiem Polskiego PEN-Clubu, Stowarzyszenia Pisarzy i Polskiej Akademii Umiejętności.

Wybrana filmografia:

Struktura kryształu (1969)
Życie rodzinne (1970)
Iluminacja (1971)
Bilans kwartalny (1974)
Barwy ochronne (1976)
Spirala (1978)
Kontrakt (1980)
Constans (1980)
Rok spokojnego słońca (1984)
Stan posiadania (1989)
Cwał (1996)
Życie jako śmiertelna choroba przenoszona drogą płciową (2000)
Persona non grata (2005)

Repertuar

Wydarzenia

Kino

» REZERWACJA BILETÓW


www.OpenCinema.pl
Zapraszamy do współpracy przy
organizacji kina letniego



Copyright 2018 © Kino Charlie - Wszelkie prawa zastrzeżone / Polityka RODO / Polityka Cookies