Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO. Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach. Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj. X
STRONA GŁÓWNA / REPERTUAR / ZAPOWIEDZI / WYDARZENIA / FESTIWALE / KINO / CENY BILETÓW / KONTAKT
FOTORELACJE / ZŁOTY GLAN / EDUKACJA FILMOWA / CHARLIE OUTSIDE / OPEN CINEMA / SKLEP / POLITYKA RODO



Drodzy pracownicy oświaty, dyrektorzy, nauczyciele i pedagodzy,


z wielką radością informujemy, że ruszyły zapisy do projektu NOWE HORYZONTY EDUKACJI FILMOWEJ, na rok szkolny 2018/2019! Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej to odbywające się przez cały rok szkolny projekcje kinowe dla uczniów, realizowane w ramach cykli tematycznych, dostosowanych do wszystkich etapów edukacyjnych. Każdy pokaz poprzedza prelekcja multimedialna wprowadzająca uczestników w tematy podejmowane w danym filmie. Cały program NHEF jest zgodny z podstawą programową MEN.


Formularz zgłoszeniowy: http://panel.nhef.pl/zgloszenie/?chosen_cinema=

Zapraszamy na bezpłatny pokaz inaugurujący nowy rok szkolny 2018/2019 w Kinie Charlie | 18 września, godz. 18:00 | Kamerdyner




PROGRAM FILMOWY




PRZEDSZKOLE
cykl chodzę do kina

Kino jest miejscem magicznym. W parę chwil potrafi nas przenieść do świata wyobraźni – tak odległego od tego, który widujemy na co dzień. Duży ekran sprawia, że treść filmu staje się bardziej realistyczna, na dłużej zapada w pamięć, pobudza do rozważań i refleksji. „Chodzę do kina” to zbiór starannie wyselekcjonowanych filmów z różnych zakątków świata, zarówno długo– jak i krótkometrażowych. To kino z przekazem, jednocześnie piękne i mądre, takie, które bawi i uczy. Wyjątkowo bliska dzieciom tematyka i bohaterowie, z którymi bez problemu mogą się zidentyfikować, sprawią, że kinowy seans będzie dla przedszkolaka efektywnie i wartościowo spędzonym czasem, szansą na wzbudzenie w dziecku potrzeby kontaktu ze sztuką.

Cykl „Chodzę do kina” to filmy, które w pogodny sposób przybliżają świat małego dziecka. Tematyka wyjątkowo bliska przedszkolakom sprawia, że nawet najmłodszym widzom łatwo utożsamić się z bohaterami filmów, wkroczyć w ich świat. Sfera uczuć dziecka w wieku przedszkolnym jest bardzo zróżnicowana, pojawiają się w niej radość, sympatia, ale i strach, zazdrość czy gniew. Jak sobie radzić z tymi uczuciami? Proponowany zestaw filmów może w tym pomóc. Będzie świetną okazją do tworzenia sytuacji wychowawczych, rozmowy o sprawach dla dzieci ważnych, o tym, co wzbudza ich niepokój, o strachu, ale również o pięknie przyjaźni – nawet gdy ta bywa trudna – o wartościach, jakie ze sobą niesie. Rozwijanie umiejętności społecznych to bardzo ważny cel w edukacji przedszkolnej. Tworzenie relacji z innymi osobami, współpraca, pomaganie kolegom – tego małe dziecko dopiero się uczy, podobnie jak bohaterowie filmów zebranych w cykl „Chodzę do kina”. Warsztaty plastyczne będą okazją do estetycznej interpretacji filmów przez najmłodszych.

Dzięki cyklowi „Chodzę to kina” dziecko:
  • przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych)
  • stara się łączyć przyczynę ze skutkiem i próbuje przewidywać, co się może zdarzyć
  • wie, jak należy się zachować na uroczystościach, np. na koncercie, festynie, przedstawieniu, w teatrze, w kinie
  • umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych i przy użyciu elementarnych środków wyrazu (jak kształt i barwa) w postaci prostych kompozycji
Filmy cyklu:
Gordon i Paddy, Kacper i Emma – najlepsi przyjaciele, Kacper i Emma – zimowe wakacje, Opowieści świnki, Zestaw filmów krótkich: Basia, Zestaw filmów krótkich: Jak powstaje film?, Zimowe przygody Jill i Joy




SZKOŁA PODSTAWOWA 1-3
cykl filmowe podróże

Prezentowany cykl to pełne ekscytujących przygód filmowe wyprawy do rożnych zakątków świata. Zestaw składa się z ekranizacji znanych przygodowych książek dla dzieci oraz popularnych baśni. Każdy film to odrębna opowieść, która uświadamia, że to, co odmienne, może być fascynujące i warte poznania. Sposobów na podróżowanie jest wiele. Jednym z nich jest film. Kino przemawia do odbiorców za pomocą wielu środków: obrazu, światła, barwy i dźwięku. Staje się doskonałym narzędziem do uczenia się przez przeżywanie emocji.

Cykl „Filmowe podróże” to oferta niezapomnianej, pełnej przygód wycieczki po rożnych krajach Europy i Azji. Każdy film to niezwykła opowieść, dzięki której dziecko poznaje życie i kulturę mieszkańców przedstawianego miejsca. Dzięki prezentowanym filmom uczeń uświadamia sobie, iż rówieśnicy mieszkający w rożnych częściach świata, mimo odmienności kulturowej, mają podobne problemy i potrzeby. W proponowanych tytułach znajdziemy pełen wachlarz ciekawych wątków, które są znakomitym wprowadzeniem do wielu tematów i inspiracją do przeprowadzenia interesujących zajęć.

Dzięki cyklowi „Filmowe podróże” uczeń:
  • wypowiada się, korzystając ze zdobytych informacji
  • przygotowuje się do udziału w życiu społecznym: do zgodnego współdziałania z rówieśnikami, do uczestniczenia w życiu rodzinnym, do utrzymywania dobrych relacji z sąsiadami
  • poznaje oraz szanuje zwyczaje i tradycje mieszkańców różnych krajów
  • rozumie potrzebę szanowania zwierząt i przyrody
  • wykonuje prace plastyczne i techniczne stosując się do instrukcji i dobierając właściwe formy i materiały
Filmy cyklu:
Alfie, mały wilkołak, Biuro detektywistyczne Lassego i Mai. Stella Nostra, Jak ukraść psa?, Przyjaciel na balkonie, Ptyś i Bill, Solan i Ludwik - wielki wyścig z serem, Zestaw filmów krótkich: Różne strony świata




SZKOŁA PODSTAWOWA 4-6
cykl młodzi w obiektywie (SP 4-6)

Młody widz, utożsamiając się z bohaterem filmowym, próbuje zdefiniować swoje miejsce w świecie. Interpretowanie postępowania postaci przychodzi mu niezwykle łatwo, gdyż śledzi decyzje rówieśnika na ekranie i dzięki temu uczy się, jak rozwiązywać własne problemy. Uczniowie z natury rzeczy wzbraniają się przed nakazowymi metodami, które prezentowałyby, co należy zrobić w danej sytuacji. Często przekornie postępują wbrew decyzjom dorosłych, jednak z racji swojego młodego wieku mają trudności z dostrzeżeniem konsekwencji własnych działań.

Bohaterowie filmów przedstawianych w cyklu „Młodzi w obiektywie” stają przed ważnymi wyborami, które nie są obce większości dzieci w ich wieku. Tym samym film jest doskonałym narzędziem służącym do uwrażliwiania i poszerzania wiedzy o relacjach ludzkich. Młody widz obserwuje gotowe rozwiązania, a jednocześnie w przystępny sposób dowiaduje się o skomplikowanej sieci współzależności, wśród których dziecko jest jednostką zaangażowaną, postrzeganą podmiotowo i traktowaną poważnie. Filmy wyselekcjonowane do cyklu łączą w sobie atrakcyjną i interesującą dla młodych widzów formę z niebanalną i wartościową pod względem edukacyjnym treścią. Twórcy zaproponowanych filmów starają się dotknąć wszystkiego tego, co składa się na rzeczywistość nastolatków, angażując ich do podjęcia dialogu.

Dzięki cyklowi „Młodzi w obiektywie” uczeń:
  • ćwiczy spójne komunikowanie i uzasadnianie własnego zdania w oparciu o treść
  • dostrzega wartość współpracy, tolerancji, akceptacji i konieczność podejmowania odpowiedzialności za własne decyzje
  • konfrontuje własne doświadczenia z sytuacją bohaterów
  • doskonali myślenie konkretne oraz abstrakcyjne
  • podejmuje rozważania dotyczące wartości
  • łączy treść filmów z zagadnieniami edukacji globalnej
  • interpretuje wartości etyczne wpisane w przekaz naddany dzieła filmowego
  • interpretuje dzieło filmowe jako strukturę wielowymiarową
  • poszukuje przyczyn zaobserwowanych zjawisk społecznych i projektuje ich konsekwencje zgodnie z własnym rozumieniem świata i oglądem relacji społecznych
  • poszerza rozumienie pojęć etycznych i wartości pożądanych w społeczeństwie
  • poznaje metody krytycznego odbioru obrazu filmowego, analizy i interpretacji tekstu kultury
Filmy cyklu:
Felix, Mamo, kocham cię, Na linii wzroku, Nic bez nas, Przygoda Nelly, Sekrety wojny, Superbrat




GIMNAZJUM / KLASA 7
cykl młodzi w obiektywie (gimnazjum i klasy 7-8 SP)

Obiektyw kamery skierowany na młodego bohatera. Co zobaczymy? Kogo? Co będzie niósł ze sobą wizualny przekaz? Czy pomoże w konstruowaniu uniwersalnego sytemu wartości, w rozumieniu samego siebie i innych ludzi? I, wreszcie, kim jest młody, współczesny bohater filmowy? Czy stanie się kimś, kto pozwoli naszym uczniom znaleźć wspólną tożsamość, doświadczać świata, akceptować własną ciekawość i niezależność?

Cykl proponowanych filmów stawia na bohatera poszukującego, który na ekranie mierzy się z trudnym, choć fascynującym przekraczaniem granicy dziecko – dorosły. Wskazane obrazy filmowe stanowią źródło analogii do rzeczywistego świata nastolatka i pomagają zdefiniować oraz rozwiązać nurtujące go problemy. Ekranowi rówieśnicy uczą się walczyć z własnymi lękami, chcą być odpowiedzialni i niezależni. Udowadniają, że choć nie ma łatwej recepty na bolączki wieku dorastania, potrafią odnaleźć się nie tylko w świecie dziecięcych fantazji, ale i w rzeczywistości dorosłych. Cykl realizuje cele wychowawcze odnoszące się do uniwersalnego świata wartości. Wybrane filmy świadczą o jego wielowymiarowości, a młodzi bohaterowie tworzą piękne filmowe historie, otwierając dyskusję o przyjaźni, miłości, rówieśniczej rywalizacji, odmienności i nadziejach, jakie niesie współczesny świat.

Dzięki cyklowi "Młodzi w obiektywie" uczeń klas 7 i 8:
  • staje się świadomym odbiorcą kultury filmowej
  • rozwija umiejętność krytycznego myślenia, oceny postaw i zachowań bohaterów filmowych, charakteryzując ich emocje i uczucia
  • dostrzega uniwersalne wartości i wiążą je z postawami społecznymi
  • ćwiczy umiejętność komunikowania i uzasadniają wypowiedzi w oparciu o treść tekstu kultury
  • potrafi znaleźć nawiązania do wątków kulturowych i literackich
  • rozumie przemiany okresu dojrzewania
  • w interpretacji tekstu kultury, jakim jest film, wykorzystuje konteksty społeczne i kulturowe
  • konfrontuje własne doświadczenia z sytuacją bohaterów
  • potrafi przyjąć cudze poglądy i polemizować z nimi
  • podejmuje próby rozwiązania przedstawionego problemu
  • wyrabia i rozwija zdolność rozumienia dzieła filmowego
  • rozwija zdolność dostrzegania prawdy, dobra, piękna i szacunku dla innego człowieka
  • rozwija potrzebę uczestniczenia w kulturze
Dzięki cyklowi "Młodzi w obiektywie" uczeń gimnajzum:
  • doskonali umiejętności dyskusji i prezentowania własnego stanowiska
  • poznaje ważne zagadnienia z zakresu etyki
  • rozwija kompetencje związane z inteligencją emocjonalną i społeczną
Filmy cyklu:
Była sobie dziewczynka, Królowie lata, Offline, Wallay, Wirus i Oktan, Żałuję, Życie animowane




SZKOŁA PONADGIMNAZJALNA
cykl kino polskie

Cykl łączący najciekawsze produkcje ostatnich lat i dzieła klasyków kina polskiego. Sprawdzi się jako materiał do zajęć poświęconych rodzimej kinematografii czy – szerzej – kulturze. Kontakt z dziełami zawartymi w zestawieniu poszerzy także wiedzę uczniów na temat społecznych aspektów współczesności.

Zestaw daje uczniom szansę poznania różnych form i gatunków filmowych, a także umożliwia zrozumienie złożoności jednostkowych postaw i wyborów. Proponowane fabuły i dokument, zróżnicowane pod względem formalnym i tematycznym, są dobrym pretekstem do dyskusji na tematy takie jak: godność, człowieczeństwo, wolność, rodzina czy przyjaźń. Filmy pochodzące z tego cyklu przybliżają też społeczne i polityczne aspekty polskiej rzeczywistości (od lat 50. do współczesności) i ich oddziaływanie zarówno na jednostkę, jak i zbiorowość. Mogą być zatem przydatne nie tylko wychowawcom, nauczycielom języka polskiego i wiedzy o kulturze, ale także WOS-u, HiS-u i historii. Ponieważ bohaterami wielu filmów cyklu są ludzie młodzi, czyni to ich historie bliskimi uczniom, co jest nie bez znaczenia w dyskusji wokół problemów i postaw prezentowanych w filmach.

Dzięki cyklowi „Kino polskie” uczeń:
  • konfrontuje tekst literacki z innymi tekstami kultury, np. formami plastycznymi, teatralnymi, filmowymi
  • dostrzega obecne w tekstach kultury uniwersalne wartości i normy społeczne, a także konflikty wartości (np. równości i wolności, sprawiedliwości i miłosierdzia) oraz rozumie źródła tych konfliktów
  • odczytuje treści alegoryczne i symboliczne utworu oraz rozpoznaje sposoby kreowania świata przedstawionego i bohatera (narracja, fabuła, sytuacja liryczna, akcja)
  • poznaje wybrane filmy z twórczości polskich reżyserów (np. K. Kieślowskiego, A. Munka, A. Wajdy, K. Zanussiego)
Filmy cyklu:
Amator, Chce się żyć, Królik po berlińsku, Najlepszy, Ostatnia rodzina, Powidoki, Wszystko, co kocham




KOORDYNACJA
Agnieszka Hawryluk
tel. 609 855 444
charlie@kinosfera.pl

Repertuar

Wydarzenia

Kino

» REZERWACJA BILETÓW


www.OpenCinema.pl
Zapraszamy do współpracy przy
organizacji kina letniego



Copyright 2018 © Kino Charlie - Wszelkie prawa zastrzeżone / Polityka RODO / Polityka Cookies