Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO. Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach. Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj. X
STRONA GŁÓWNA / REPERTUAR / ZAPOWIEDZI / WYDARZENIA / FESTIWALE / KINO / CENY BILETÓW / KONTAKT
FOTORELACJE / ZŁOTY GLAN / EDUKACJA FILMOWA / CHARLIE OUTSIDE / OPEN CINEMA / SKLEP / POLITYKA RODO

Pancernik Patiomkin
(Bronomzidi Potiomkini)
dramat, ZSRR 1925
ReżyseriaSiergiej Eisenstein
ScenariuszNina Agadzhanova, Siergiej Eisenstein
MuzykaNikolai Kryukov, Edmund Meisel
ObsadaI. Bobrov, Beatrice Vitoldi, N. Poltavseva, Julia Eisenstein, Grigori Aleksandrov, Aleksandr Antonov, Vladimir Barsky, Mikhail Gomorov, Aleksandr Levshin, Siergiej Eisenstein
Czas
trwania
72 minuty

Rok 1905. Załoga stojącego w porcie odeskim pancernika "Potiomkina" nie chce jeść zepsutego mięsa. Kapitan każe rozstrzelać wszystkich, którzy wyrazili swoje niezadowolenie. Pluton odmawia wykonania rozkazu. Wybucha walka oficerów z resztą załogi. Jeden z marynarzy ginie. Koledzy kładą na odeskim molo jego ciało. Mieszkańcy miasta solidaryzują się z marynarzami i gromadzą się na szerokich schodach nieopodal portu. W to samo miejsce przybywa oddział wojska i otwiera ogień do tłumów...

Dramaturgia całości oparta została na kanonach antycznej tragedii i zbudowana z pięciu części, z których każda stanowi zamkniętą całość, zawierającą oddzielne zawiązanie akcji, narastanie do kulminacji i rozwiązanie: iście matematyczne rygory kompozycyjne, które swą perfekcją nie mają sobie równych w historii kina. Duży wpływ na kształt filmu wywarły poglądy i twórczość Dżigi Wiertowa, twórcy teorii kina-oka, lansującej rozbijanie filmowej rzeczywistości na ujęcia o różnych planach. Syntetyczna jednolitość Pancernika Potiomkina osiągnięta została głównie dzięki zastosowania metod nowatorskich, wręcz epokowych dla rozwoju języka filmu: organizacja montażowa scen masowych; klasyczna konstrukcja dramatu przy braku jednostkowego bohatera; narastanie patosu i napięcia poprzez potęgowanie rytmu; dramaturgiczne wykorzystanie liternictwa napisu ekranowego. Film ten to najdoskonalsze spełnienie ekranowym sztuki walczącej, niedoścignionym wzorem tez estetycznych sztuki radzieckiej - ale przede wszystkim Międzynarodówką kina, pełnym porywającego piękna znakiem Rewolucji.




ano tak to sie dzilo na bedfordzie :)
SeBa 15-11-2008, 11:46
kurde garbaciarze do smieci by scie sie wzieli
stilo LDZ 20-11-2006, 13:48
Siema Zryciuchy Bakalarze Pisiury i inne dziady no i oczywiscie padz pozdrowiony o wielki Leonie gdyby nie ty to wiesz co by robil!
ULICE ZAMIATAL!
Banan 16-11-2006, 20:49
...jest jeszcze jedna kwestia,ktra odnosi sie do owej pietnastki. Otorz, Ja smialo pragne powrotu do 15-tki na bedfordzki padoł... Ziarno niepokoju zostalo juz zasiane i nie mozemy nic zrobic. Proces destrukcyjny zostal rozpoczety...
Cichy 02-11-2006, 19:02
dziś widzialam ten film, ale z muzyką.... współczesną, dyskotekową. Coś niesamowitego. Polecam gorąco :)
madzia 15-10-2006, 01:45
WEDŁUG MNIE TO NAJLEPSZY FILM WSZECHCZASÓW I POWINIEN DOSTAĆ TONĘ OSKARÓW.
Tawariszcz LENIN 29-03-2006, 10:25
W niedzielę obudziłem się o 2:00 w nocy specjalnie aby obejrzeć ten film. Nie pożałowalem! To jest wspaniałe arcydzielo.
Książe Patiomkin 27-03-2006, 21:23
Dodaj opinię o filmie:

Podpis:
E-mail:

Znajdź film

Repertuar

Filmy

Wydarzenia

» REZERWACJA BILETÓW




www.OpenCinema.pl
Zapraszamy do współpracy przy
organizacji kina letniego



Copyright 2018 © Kino Charlie - Wszelkie prawa zastrzeżone / Polityka RODO / Polityka Cookies