Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO.
Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach.
Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies.
Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje
jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj.
Avshalom Polak, Nur Fibak, Yoram Honig, Lidor Edri, Yonatan Kugler
Nagrody
ZDOBYTE (1) CANNES
Nagroda Jury - Najlepszy film Nadav Lapid
Nominacje
NOMINACJE (1) CANNES
Złota Palma - Udział w konkursie głównym Nadav Lapid
Nagroda Festiwalowa w sekcji 'Prezentacje Specjalne' ('Special Presentations') - Udział w sekcji Nadav Lapid
Ofir - Najlepszy film
Ofir - Najlepsza aktorka Nur Fibak
Ofir - Najlepszy aktor Avshalom Polak
Ofir - Najlepszy reżyser Nadav Lapid
Ofir - Najlepsze zdjęcia Shai Goldman
Ofir - Najlepszy dobór obsady - Orit Azoulay
Ofir - Najlepszy dźwięk Aviv Aldema
Ofir - Najlepszy montaż Nili Feller
Czas trwania
109 minut
Dystrybutor
Nowe Horyzonty
Łobuzerska stylówa i grymas buntu na twarzy: tak Y. dociera do wyschniętego na wiór Sappiru, gdzie w lokalnej bibliotece ma się odbyć spotkanie wokół jego ostatniego filmu. Prawie wszystko jest tu martwe: włącznie ze spalonymi słońcem paprykami na porzuconej plantacji. A jednak jest ktoś, komu na tym miejscu zależy: Yahalom, pracowniczka Ministerstwa Kultury, idzie na etyczny kompromis i swoją działalnością przywraca tam życie. Godzenie się na absurdy systemu ma jednak swoje konsekwencje, które Y. prowokacyjnie wywleka na wierzch.
Nadav Lapid, twórca nagrodzonych Złotym Niedźwiedziem Synonimów, wchodzi w sam środek narodowego konfliktu, w którym dialog przestaje być możliwy, a strategiczne pozycje już dawno zostały obsadzone. Kraj staje się polem tożsamościowej i politycznej bitwy oraz przedmiotem własności – jak tytułowe kolano rewolucjonistki, bezczelnie użyte przez każdą ze stron sporu – a pytanie „do kogo należy mój kraj?” odbija się echem wśród kamiennego krajobrazu pustyni Negew.