Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO.
Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach.
Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies.
Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje
jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj.
„Podwójny kochanek” to perfekcyjnie zrealizowany zmysłowy thriller, którym twórca „Basenu”, „Młodej i pięknej” oraz „5×2″ powraca w szczytowej formie i podejmuje przewrotną grę z widzem. Światowa krytyka przyrównała najnowszy film François Ozona do wczesnych filmów Romana Polańskiego, takich jak „Dziecko Rosemary” czy „Wstręt”. Zwroty akcji i napięcie, jakie osiąga w swoim filmie francuski reżyser, sprawiły, że „Podwójny kochanek” spotkał się z entuzjastyczną reakcją widzów festiwalu w Cannes.
Młoda, wrażliwa Chloé zakochuje się w swoim terapeucie. Kobieta nie ma przed nim tajemnic, a zafascynowany nią mężczyzna z czasem również całkowicie się odsłania, przekraczając granice swojej profesji. Kilka miesięcy później, gdy mieszkają już razem, Chloé zaczyna podejrzewać, że jej kochanek coś przed nią zataja. Odkrywając stopniowo jego kolejne tajemnice, sprowadza na siebie śmiertelne niebezpieczeństwo.
Film jest przeniesioną we francuskie realia ekranizacją kryminalnej powieści „Lives of the Twins” Joyce Carol Oates, napisanej pod pseudonimem Rosamond Smith. Porusza ulubione tematy amerykańskiej pisarki: tajemnic ludzkiej natury, seksu i mrocznych stron osobowości.
"Film pełen stylu, sex appeal’u i smakowitego szaleństwa – tego było trzeba w sennym zestawie canneńskich filmów konkursowych." - The Hollywood Reporter
"Zastrzyk perwersyjnej adrenaliny." - The WRAP
"Podwójna rozkosz i podwójna dawka rozrywki." - ION Cinema
"Przezabawnie dosłowny, canneńska publiczność zakończyła seans brawami." - Vulture
Nie jest to najlepszy film Ozona, ale ma swoje mocne strony: grę aktorską i wszystkie elementy scenograficzne. Zarzuty o przerost formy nad treścią są raczej nieuzasadnione - można by tu myśleć o sytuacji odwrotnej (przeroście treści nad formą), ponieważ film odwołuje się wyraźnie do konkretnych wątków psychologicznych, ujmowanych w bardzo sugestywny sposób. Mimo mankamentów, warty obejrzenia.
Jarosław09-10-2017, 00:00
Film ma swoją głębię, która została oddana wiernie przez Ozon'a. Widać, że przeniesienie powieści spełniło oczekiwania czytelników. Niestety, sporo osób ogląda ten film bez ówczesnego przygotowania w postaci lektury, stąd też odbiór jest zafałszowany.
gonzalez11-09-2017, 17:26
Skomplikowany film, trudny, wersja Dr Jekyll i Mr Hyde, wcale nie banalny, tylko trzeba się wczuć i wgłębić, a to niełatwe
Marcopolo10-09-2017, 22:18
Zgadzam się z Zuzanna.Przerost formy nad treścią. Aż trudno uwierzyć, że tak przepiękny filmy jak Franz i Podwójny kochanek mają jednego reżysera.
Pati09-09-2017, 21:23
Na koniec śmiałam się już prawie na głos : -)))
k_ofeina04-09-2017, 09:27
Połączenie pretensji z płytkością. Wynik - karykatura. Odradzam
6901-09-2017, 22:47
Chyba nie był to film dla mnie.Przerost formy nad treścią.
Zuzanna31-08-2017, 08:09
Dobry Ozon w wydaniu kanonicznym - mnóstwo odniesień do klasyki filmowej.
Guga29-08-2017, 12:57
Ależ to słabiutkie. Zmysłowe jak nieheblowana deska.