Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO.
Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach.
Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies.
Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje
jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj.
Peter Sarsgaard, Carey Mulligan, Alfred Molina, Rosamund Pike, Olivia Williams, Emma Thompson, Cara Seymour, Sally Hawkins, Dominic Cooper, Matthew Beard
Nagrody
Festiwal Filmowy Sundance 2009: Nagroda Festiwalowa: Najlepsze zdjęcia w dramacie zagranicznym (John de Borman); Nagroda Publiczności w konkursie Kino Światowe: Najlepszy dramat (Lone Scherfig)
Nominacje
Amerykańska Akademia Sztuki i Wiedzy Filmowej: Oscar: Najlepszy film (Amanda Posey, Finola Dwyer), Najlepsza aktorka pierwszoplanowa (Carey Mulligan), Najlepszy scenariusz adaptowany (Nick Hornby)
Hollywoodzkie Stowarzyszenie Prasy Zagranicznej: Złoty Glob: Najlepsza aktorka w dramacie (Carey Mulligan)
Brytyjska Akademia Sztuk Filmowych i Telewizyjnych: BAFTA: Najlepszy film, Najlepszy film brytyjski, Najlepsza aktorka pierwszoplanowa, Najlepsza charakteryzacja, Najlepsze kostiumy, Najlepszy aktor drugoplanowy, Najlepszy reżyser, Najlepszy scenariusz adaptowany
Festiwal Filmowy Sundance 2009: Główna Nagroda Jury: Udział w konkursie na najlepszy dramat zagraniczny (Lone Scherfig)
Film Independent 2010: Independent Spirit: Najlepszy film zagraniczny (Lone Scherfig)
Młoda, inteligentna dziewczyna dorasta w Londynie w latach sześćdziesiątych. Jej rodzina bardzo chce by studiowała na Oxfordzie. Tymczasem ona wdaje się w szalony romans z poznanym w niezwykłych okolicznościach mężczyzną, który obiecuje, że nauczy ją życia i miłości… Te niepowtarzalne lekcje będą się odbywały w luksusowych salach balowych i dyskotekach, zadymionych kafejkach Londynu i pod dachami dekadenckiego Paryża…
„Odchodzenie od pruderyjnego modelu powojennego wychowania i zachłystywanie się urokami beztroskiego życia, lansowanego przez amerykańskich beatników i paryskich egzystencjalistów, ukazane zostało z ironią pozwalającą przyglądać się wcale nie tak błahym dylematom bohaterki na luzie. Reżyserka kapitalnie uchwyciła ferment ówczesnej rewolucji seksualnej, przekładając to na doświadczenie nieprzeciętnie inteligentnej, zbuntowanej dziewczyny, która nie chce utknąć jak jej biedujący rodzice między pralką i telewizorem, tylko żyć do utraty tchu”. Polityka
„Udało się Scherfig pożenić klimat klasycznego komediowego romansu w stylu "Rzymskich wakacji" z dekadencką aurą "Śniadania u Tiffany’ego" i społecznym realizmem "Very Drake". I to największa siła tego niedzisiejszego filmu, wystylizowanego na retro w każdym detalu. W podrabianiu przez Stellana Skarsgarda maniery Clarka Gable’a, w delikatnej dezynwolturze gry Carey Muligan, w tyradach Alfreda Moliny – archetypicznego księgowego ze skeczów Monty Pythona, w wyglądzie ulic, strojów, samochodów, dusznej atmosferze szkoły. Diabeł tkwi właśnie w tych wszystkich szczegółach, z których tkana jest ta opowieść – niby lekka, ale eksponująca cienie, niby tylko urocza, ale też poważna zarazem, niby nieważka, a jednak obciążona przygniatającym do ziemi ciężarem życia”. Dziennik
Solidne kino, oglada sie z prawdziwa przyjemnoscia, ale na kolana nie rzuca, tymniemniej warto zobaczyc!
T.M.29-03-2010, 09:18
Powód jest, że tyle nominacji. Może nie jest to dzieło powalające. Ale warto obejrzeć. Miłe, lekkie i przyjemne. I człowiek taki zrelaksowany z uśmiechem na ustach.