Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO. Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach. Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj. X
Kino Charlie
STRONA GŁÓWNA / REPERTUAR / ZAPOWIEDZI / WYDARZENIA / FESTIWALE / KINO / CENY BILETÓW / KONTAKT
FOTORELACJE / ZŁOTY GLAN / DLA SZKÓŁ / CHARLIE OUTSIDE / OPEN CINEMA / SKLEP / POLITYKA RODO

20 dni bez wojny

(Dvadtsat dnej bez vojny)
melodramat wojenny, ZSRR 1976
ReżyseriaAleksiej German
ScenariuszKonstantin Simonov
ObsadaYuri Nikulin, Lyudmila Gurchenko, Aleksei Petrenko, Angelina Stepanova
Czas
trwania
101 minut



Scenariusz filmu powstał na podstawie wojennych zapisków Konstantina Simonowa, poety i dramatopisarza, bliskiego znajomego Jurija Germana. W ponury i dotkliwy portret wojennego cierpienia wpisana została historia miłosna Łopatkina i Niny Nikołajewny. Przy pracy nad scenariuszem German próbował powrócić do doświadczeń z dzieciństwa i do własnej pamięci wojny. „Wszyscy pamiętamy szczególną atmosferę wojny. Próbowałem więc zrekonstruować głośność, hałasy, mowę wojny, żeby zbudować rodzaj polifonii, usłyszeć echo wojennych odgłosów” - mówił w wywiadzie z Ronaldem Holloway'em. Przygotował nawet specjalną ścieżkę dźwiękową, gdzie na rozmowy głównych bohaterów nałożył fragmenty zdań wypowiadanych przez innych ludzi. By uzyskać jak najlepszy efekt, odszukał osoby, które straciły wzrok podczas wojny i z tego względu mogły wciąż pamiętać wojenne odgłosy. Jedną z nich był mężczyzna, który recytował wiersze i śpiewał pieśni zasłyszane na froncie. Stracił wzrok podczas ataku bombowego i w zdumiewająco precyzyjny sposób potrafił odtworzyć dźwiękową stronę lat wojennych. To tylko przykład jak ważną częścią procesu twórczego było dla Germana dokładne badanie realiów. Jego siłą była zawsze pedantycznie doskonała inscenizacja.




Znakomity film, w nim sceny pokazujące kraj zdewastowany nie tyle przez wojnę co przez komunizm, straszną biedę, zaplecze z dekownikami - agitatorami. I mistrzostwo Y. Nikulina.
gość 19-07-2011, 09:56
Dodaj opinię o filmie:

Podpis:
E-mail:

Znajdź film

Repertuar

Filmy

Wydarzenia

Rezerwacja biletów
Kupujesz bilet online? Możesz okazać go na telefonie, przed wejściem na salę

Szkoła w kinie
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej

e-Kino Charlie
Zaproœ Kino Charlie do domu

25 lat Kina Charlie
Tani poniedziałek
Œroda i Niedziela Seniora
Happy Hour
Charlie Kocha Kobiety
Klub Charliego
Filmowy box świąteczny
Sens życia

Cinergia

Ania Movie Charlie

Open Cinema
www.OpenCinema.pl
Zapraszamy do współpracy przy
organizacji kina letniego
Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UŁ

Łódź Kreuje

Subwencja
pfr


Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego "Tarcza Finansowa 2.0 oraz 6.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm", udzieloną przez PFR S.A.

pisf

Copyright 2024 © Kino Charlie - Wszelkie prawa zastrzeżone / Polityka RODO / Polityka Cookies