Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO.
Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach.
Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies.
Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje
jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj.
Jean-Marc Barr, Barbara Sukowa, Udo Kier, Ernst-Hugo Järegard, Erik Mork, Jorgen Reenberg, Henning Jensen, Eddie Constantin, Lars von Trier, Max von Sydow
Nagrody
Nagroda Jury, Nagroda Najwyższej Komisji Technicznej za Wkład Artystyczny MFF w Cannes 1991; Nagroda dla najlepszego filmu i za zdjęcia - Kataloński MFF w Sitges 1991; Nagroda dla najlepszego filmu - Bodil Festival 1992; Nagrody za reżyserię, montaż, zdjęcia, produkcję, muzykę i dźwięk - Robert Festival 1992
Leopold Kessler, młody Niemiec wychowany w USA, przybywa tuż po zakończeniu wojny do Niemiec, by - jak sam wyznaje - swoją pracą zrobić coś dobrego dla tego poniżonego kraju. Jego stryj pracuje na kolei, więc pomaga Leo znaleźć pracę w Zentropie. Firma ta niegdyś słynęła z najwygodniejszych pociągów, podczas wojny przewoziła transporty więźniów do obozów koncentracyjnych, po wojnie zaś, mimo zniszczeń, nadal była przedmiotem specjalnego zainteresowania władzy - tym razem aliantów, pragnących odbudowy sieci kolei w okupowanych Niemczech.
Leo zostaje pomocnikiem konduktora wagonu sypialnego pierwszej klasy. Wraz ze stryjem przemierza wzdłuż i wszerz Niemcy zanurzone w powojenną noc. Ruiny, tłumy przesiedleńców, wszechobecne patrole MP, głód, brak opału, denazyfikacja, nienawiść i akcje Werwolfu, beznadziejna, skazana na niepowodzenie walka tych, którzy wolą zginąć, niż uznać się za pokonanych. To Europa i Niemcy Anno Domini 1945.