Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO. Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach. Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj. X
STRONA GŁÓWNA / REPERTUAR / ZAPOWIEDZI / WYDARZENIA / FESTIWALE / KINO / CENY BILETÓW / KONTAKT
FOTORELACJE / ZŁOTY GLAN / EDUKACJA FILMOWA / CHARLIE OUTSIDE / OPEN CINEMA / SKLEP / POLITYKA RODO


Wielcy amerykańscy filmowcy eksperymentalni:
STAN BRAKHAGE - PRZEGLĄD FILMÓW
Kino Charlie, 11 grudnia 2003 r., godz. 17.00

Wykład na temat twórczości Stana Brakhage'a - 11 grudnia, godz. 13.00, aula G1, ul. Rewolucji 1905 roku nr 52. Wyklad otwarty. www.wshe.lodz.pl

Jedna z najciekawszych postaci w historii awangardy filmowej. Debiutował na początku lat pięćdziesiątych. Jego filmy akcentują wizualny aspekt kina, zdecydowana większość prac pozbawiona jest dźwięku. Działania Brakhage'a związane są bardziej z kinem amatorskim niż klasycznym. Artysta przez dziesiątki lat nosi ze sobą wszędzie kamerę, zwraca się ku codzienności, w polu swojego działania umieszcza sprawy rodziny oraz najbliższego otoczenia. Subiektywny i osobisty wymiar jego działań artystyczno-filmowych ma swój wyraz w panowaniu nad twórczością, produkcją oraz dystrybucją filmów.

Brakhage prowadzi liczne eksperymenty pozwalające uzyskiwać mu nowe formy faktur oraz koloru taśmy filmowej, bezpośrednio oddziałuje na jej powierzchnię, poddaje ją skrawaniu, malowaniu, nakleja na nią również gotowe elementy (np. w filmie "Mothlight" są to fragmenty roślin oraz skrzydeł ćmy). Brakhage posługuje się skrajnymi zbliżeniami, ciągłymi zmianami ostrości, odwzorowuje w ruchach kamery fizjologiczne rytmy ciała. Wprowadził także zasadę uwalniania kamery spod wszelkiej kontroli, nawet własnego oka. Rezygnacja z reguł podporządkowania obrazów logice czy też reguł kompozycji świadczą o porzucaniu wyobraźni artysty na rzecz bezpośredniej percepcji.

Sztuka Brakhage'a jest przykładem uwalniania się dzieła sztuki od uwarunkowań wszelkich konwencji artystycznych, w skrajnych przypadkach nawet od świadomości samego twórcy. Stan Brakhage stworzył ponad 300 prac filmowych.

Program I
*Desistfilm 1954, 7'
The Way to Shadow Garden 1954, 11'30"
*The Wonder Ring 1955, 6'
*The Dead 1960, 11'
*The Riddle of Lumen 1972, 14'
Arabics: 14. & 15 1982, 5'30" & 7'30"
The Dante Quartet 1987, 6'
*Chartres Series 1994, 9'30"
Chinese Series 2003, 2'30"

Program II
Dog Star Man 1961-64, 75'

Program III
*Mothlight 1963, 3'
Window Water Baby Moving 1959, 12'
The Act of Seeing with one's own eyes 1971, 32'
Murder Psalm 1980, 18'
*The Lion and the Zebra Make God's Raw Jewels 1999 8'30"
*Coupling 1999, 5'

Program IV
*Brakhage, reż. Jim Shedden 2002, 90' - film dokumentalny
Commingled Containers 1996, 3'
Stately Mansions Did Decree 1999, 5'30"



Impreza przygotowana we współpracy z Ambasadami USA i Kanady w Warszawie.
Patroni medialni: CITY, Przekrój, KINO, Fluid, WiK, stopklatka.pl, Jazz Radio.
Sponsorzy: Trust for Mutual Understanding, Agencja MAArt, FedEx.

Program będzie powtórzony również w miastach:

Kraków, Bunkier Sztuki, 15 grudnia
Gdańsk, CSW Łaźnia, 17 grudnia
Warszawa, CSW KINO.LAB, 19 – 21 grudnia

Repertuar

Wydarzenia

Kino

» REZERWACJA BILETÓW




www.OpenCinema.pl
Zapraszamy do współpracy przy
organizacji kina letniego



Copyright 2018 © Kino Charlie - Wszelkie prawa zastrzeżone / Polityka RODO / Polityka Cookies