Ta strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. [X]



IV MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL ANIMACJI "REANIMACJA" 2007
IV ANIMATED FILM FESTIVAL "REANIMACJA" 2007
20-22 kwietnia 2007 r., kino Charlie
20-22 April 2007, Charlie Cinema
20-22 avril 2007, Charlie Cinema


Wstęp   Plakat   Laureaci   Filmy konkursowe   Program i ceny biletów   Jury   Jury SFP

Więcej informacji na oficjalnej stronie festiwalu: www.reanimacjafestival.com


JURY KONKURSU
IV MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU ANIMACJI ReAnimacja
20-22 kwietnia 2007


SUZIE TEMPLETON

Ukończyła Wydział Animacji w Royal College of Art. (2001). Od tej pory pracuje jako reżyser i wykładowca (m.in.: w The National Film and Television School, London College of Communication, California Institute of the Arts, LA, USA; The National Film and Television, School and The Royal College of Art.,UK.) Była jurorem na wielu festiwalach, m.in.: Cinema Jove Film Festival w Walencji; konkursu dokumentu, animacji i aktorskich etiud studenckich na Fort Lauderdale International Film Festival na Florydzie. W 2003 roku była członkiem komisji selekcyjnej międzynarodowego konkursu filmów krótkometrażowych i pełnometrażowych, Annecy  Animation Festival we Francji.

Jest autorką filmów:

  • Peter and the Wolf (scenariusz i reżyseria, Breakthru Films/Se-ma for, 2006), nominacja do nagrody BAFTA w 2007), 
  • Dog (scenariusz, reżyseria i animacja - zwycięzca 20 międzynarodowych nagród filmowych, w tym: BAFTA, the National Film Board of Canada Grand Prize w Ottawie, the Hiroshima Prize, a British Animation Award, the Holland Animation Festival Grand Prize)
  • Inside (scenariusz, reżyseria i animacja)
  • Stanley (scenariusz, reżyseria i animacja - zwycięzca 15 międzynarodowych nagród filmowych)


HUGH GORDON

Początkowo studiował malarstwo i rzeźbę, jednak po odbyciu służby wojskowej, jako oficer Królewskiej Marynarki Wojennej, zajął się fotografią wielkoformatową, a następnie filmem. Realizował zarówno filmy dokumentalne poświęcone sztukom plastycznym oraz muzyce dla BBC, jak również reklamy telewizyjne i kinowe.

Filmy reklamowe realizował różnymi technikami, łącząc nierzadko rejestrację obrazu rzeczywistego z animacją (Traveling Matte Bi-Packing). Następnie założył firmę, która zajmuje się tworzeniem tych samych efektów w warunkach kontrolowanych za pomocą techniki Aerial Image oraz druku optycznego. Firma ta była jedną z pierwszych firm, które wykorzystały techniki komputerowe do usprawnienia pracy kamery w sekwencjach poklatkowych. Gordon od zawsze interesował się praktycznym rozwojem technik fotografii, dlatego też z radością przyjął propozycję współpracy przy filmie "Piotruś i Wilk", gdzie miał okazję przyczynić się do rozwoju techniki cyfrowej. I tak, zastosowanie małych zdalnie sterowanych kamer pozwoliło reżyserowi na niemal nieograniczoną wolność twórczą, zaś operatorowi oraz twórcom CGI na zachowanie kontroli nad obrazem także w okresie postprodukcji. 

Niezmiennie fascynuje Gordona rysunek, nierzadko udostępnia kamery artystom zainteresowanym realizacją animacji technikami tradycyjnymi, ale też projektuje i nadzoruje wykonanie napisów i efektów optycznych w filmach pełnometrażowych.

Gordon jest również wykładowcą akademickim. Pracuje gościnnie na wydziałach filmowych zarówno studiów podyplomowych, jak i zwykłych, gdzie często pełni rolę katalizatora pomysłów, który rozumie troski młodych twórców.

Jest autorem zdjęć m. in. do filmów "Piotruś i Wilk" reż. Suzie Templeton, 'An Anatomy Of Melancholy' reż. Jo Ann Kaplan, 'Extn. 21' reż. Lizzie Oxby, 'The Drummer' reż. Emma Calder. Gordon współpracował również jako operator efektów wizualnych z takimi twórcami, jak: Kenneth Anger, Derek Burbidge, Ray Cameron, Peter Greenaway, Tony Kaye, Christopher Mason, Horace Ove, Nic Roeg, Erica Russell, czy Arnold Schwartzman. Jest także wielokrotnie nagradzanym autorem zdjęć do filmów reklamowych.


KEITH FORAN

Urodził się w 1971 roku, w Dublinie, w Irlandii. Po ukończeniu studiów na kierunku animacja klasyczna, w wieku 22 lat zdecydował się założyć własne, sukcesywnie rozwijające się i zdobywające coraz więcej nagród studio animacji - Brown Bag Films. W 1995 roku opuścił Brown Bag Films, by kontynuować karierę jako twórca niezależny, współpracujący z takimi firmami jak: Honeycomb, King Rollo, Sullivan Bluth, Coco TV, czy Kavaleer Productions. Mniej więcej w tym samym czasie zajął się działalnością edukacyjną z zakresu produkcji animacji dla National Film School w Dun Laoghaire w Irlandii, gdzie wykłada do dnia dzisiejszego.

Jako nagradzany i doceniany twórca animacji, Keith Foran posiada także wykształcenie i doświadczenie na polu animacji komputerowej i scenariopisarstwa.


TOMASZ RACZEK

Krytyk filmowy i publicysta (ur. 1957), wydawca (Instytut Wydawniczy Latarnik), autor programów telewizyjnych (TVP 2 - Ze sztuką na ty, Rozmowy bez sekretów, Perły z lamusa, Patrz i sądź, Perły w południe; Canal+ - Siódme niebo, Ósme niebo, Nigdzie indziej; Kino Polska - Seans z przymrużeniem kamery; Polsat - Oko na miasto) i radiowych (Polskie Radio - Dwójka, TOK FM, RMF FM, Radio Klasyka).

Laureat "Wiktora" oraz nagród za osiągnięcia w dziedzinie krytyki artystycznej (m.in. Nagrody im. Stanisława Wyspiańskiego), ukończył wydział wiedzy o teatrze w warszawskiej Akademii Teatralnej (1981) pisząc pracę magisterską na temat mówienia w telewizji. Publikował na łamach "Rzeczpospolitej", "Polityki", "Przeglądu Tygodniowego", "Teatru", "Kina", "Ekranu", "Cinemy", "The European", "The Montreal Gazette", "Pani", "Wprost", "Kina Domowego DVD", "Dziennika. Polska-Europa-Świat".

Był recenzentem teatralnym i filmowym, kierownikiem literackim kilku teatrów oraz Zespołu Filmowego "Oko", wicedyrektorem Programu II TVP, wykładowcą w Wyższej Szkole Dziennikarskiej a także zawodowym oficerem rozrywkowym na ts/s "Stefan Batory". W roku 2002 założył własne wydawnictwo specjalizujące się w wydawaniu książek o mediach i pisanych przez ludzi mediów - Instytut Wydawniczy Latarnik.

Tomasz Raczek jest autorem książek "Karuzela z idolami. Gwiazdozbiór osobisty", "Pies na telewizję", "Karuzela z madonnami czyli 57 bardzo zakręconych kobiet", "Karuzela z herosami czyli męski świat w 57 odsłonach", "Karuzela z idolami. Gwiazdozbiór osobisty" oraz napisanych wspólnie z Zygmuntem Kałużyńskim: "Perłowej ruletki", "Poławiaczy pereł", "Pereł do lamusa" i pięciotomowego leksykonu filmowego "Perły kina".


DANIEL MARKOWICZ

Założyciel studia animacji Lightcraft, jednego z najbardziej uznanych w Polsce, z którego usług korzystają dzisiaj najbardziej znane wytwórnie filmowe na świecie, agencje reklamowe, studia filmowe i domy produkcyjne. Oprócz standardowych usług związanych z animacją 3D (Maya, 3D Max), 2D, compositingiem (TAO, Shake, After Effects), Lightcraft udostępnia możliwości montażu off-line (systemy Avid Media Composer Andrenaline HD), montażu i edycji on-line (Lightcraft Tytan, Discreet Smoke), color gradingu dla kinematografii (Lightcraft Colorist) a także możliwość prowadzenia prac nad udźwiękowieniem materiału filmowego. Lightcraft posiada bardzo rozbudowany dział inżynierii software, tworzący własne narzędzia do compositingu, color gradingu i animacji.

Podczas piętnastoletniej działalności Daniel Markowicz realizował w swojej firmie produkcje fabularne dla 20th Century Fox (m.in. "THR3E", "House" ), Movieroom (m.in. "Hunchback From Notre Dame"), około 10 polskich (m.in. "Dzień świra", "Kariera Nikosia Dyzmy", "Przedwiośnie", "Wtorek"), a także blisko 1000 filmów reklamowych polskich i zagranicznych (wśród klientów znaleźli się m. in.: BMW, Jaguar, Sony, Panasonic). Jako art director i postproduction supervisor współpracował także przy realizacji teledysków (m. in. Lenny Kravitza, Acid Drinkers, Krzysztofa Krawczyka, Gorana Bregovica, Yugotonu, Myslovitz, Abradabu), jak i projektów typu non-profit (m.in. dla Caritas).

Od początku istnienia Festiwalu Animacji Reanimacja Daniel Markowicz jest stałym członkiem Jury konkursu na najlepszy film animowany.


Repertuar

Rezerwacja online

26.04 - czwartek
27.04 - piątek
28.04 - sobota
29.04 - niedziela
30.04 - poniedziałek
01.05 - wtorek
02.05 - środa
03.05 - czwartek
04.05 - piątek
05.05 - sobota
06.05 - niedziela
07.05 - poniedziałek
08.05 - wtorek
09.05 - środa
10.05 - czwartek
11.05 - piątek
12.05 - sobota
13.05 - niedziela
18.05 - piątek
19.05 - sobota
20.05 - niedziela
25.05 - piątek
26.05 - sobota
27.05 - niedziela
29.05 - wtorek
Repertuar godzinowy

Filmy w repertuarze



Wydarzenia

PLAKATOBRANIE!
od 20 kwietnia 2018
POKAZY PREMIEROWE: NIE JESTEM CZAROWNICĄ
od 20 kwietnia 2018 r.
POKAZY PREMIEROWE: TAM GDZIE MIESZKA BÓG
22 kwietnia 2018
NIEDZIELA SENIORA: Tam gdzie mieszka Bóg/Pół na pół/ Twarz/Lato 1993/ Nigdy Cię tu nie było
24 kwietnia 17:30 ; 26 kwietnia 17:30
POKAZY SPECJALNE: NAJLEPSZE POLSKIE 30' VOL. 2
25 kwietnia 2018 r.
ŚRODA SENIORA: WYSPA PSÓW/PÓŁ NA PÓŁ/TWARZ/TAM GDZIE MIESZKA BÓG/ DZIEWCZYNA WE MGLE
25 kwietnia godz.19:00
POKAZ PRZEDPREMIEROWY Z DKF WYSOKIE OBCASY: 120 uderzeń serca
26 kwietnia 2018, godz. 21:30
HAPPY HOUR: Nigdy Cię tu nie było
7 maja 2018
UROCZYSTE OTWARCIE 9. PRZEGLĄDU NOWEGO KINA FRANCUSKIEGO POŁĄCZONE ZE SPOTKANIEM FILOZOFICZNYM: 120 UDERZEŃ SERCA
CINERGIA: OUT OF THE BOX

7-13 maj 2018
9. PRZEGLĄD NOWEGO KINA FRANCUSKIEGO
CINERGIA: OUT OF THE BOX

16 i 23 maja 2018
V ŁODZKIE SENIORALIA W KINIE CHARLIE
POKAZY SPECJALNE FILMÓW: KATYŃ. OSTATNI ŚWIADEK | NASZE NAJLEPSZE WESELE

18-20 maja 2018 r.
WEEKEND Z MILLENNIUM DOCS AGAINST GRAVITY 2018
25-27 maja 2018
24. EDYCJA FESTIWALU FILMOWEGO: WIOSNA FILMÓW

Inne wydarzenia

Kinekspert

www.architektum.pl

ADS







Purpose



www.zak.lodz.pl






Copyright 2000 © Kino Charlie - Wszelkie prawa zastrzeżone - Projekt i wykonanie CharlieWebmedia