Ta strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. [X]



2 Festiwal Zwiastunów Filmowych
KINO NA ZAMKU
15-17 lipca 2005 r., Łęczyca


Program   Plakat   DOC REVIEW - Najlepsze dokumenty świata   Filmy propagandowe

Koncert zespołu "ÖSZIBARACK"   Koncert zespołu Zelig+ do filmu "Metropolis"

Pokaz filmu "Dzień w którym umrę"   World Ad Festival - najlepsze reklamy świata

Pokaz filmów Przemysława Wojcieszka   Pokaz przedpremierowy filmu "Cała zima bez ognia"

Prezentacja Grupy SKY PIASTOWSKIE   Koncert zespołu Pink Freud do filmu "Człowiek z kamerą"

Pokaz premierowy filmu "ICHTHYS"   Pokaz filmu "Katedra" i "Sztuka spadania"

II Międzynarodowy Festiwal Animacji ReANIMACJA - replika   Dojazd i warunki pobytu

Wyniki głosowania publiczności na najlepszy zwiastun o nagrodę "Pazur Boruty"


PINK FREUD

Pink Freud to jeden z najoryginalniejszych głosów we współczesnym jazzie i nie tylko. Mazolewski (b), Ziętek (tr.) i Staruszkiewicz (dr) tworzą energetyczną, spontaniczną muzykę improwizowaną, bogatą formalnie, wielostrukturową, ewolucyjną, intrygującą brzmieniowo. Bogate formalnie kompozycje, nowoczesne elektroniczne brzmienia, nie odbierają jednocześnie muzykom miejsca na indywidualizm i szalone, odważne improwizacje. Muzyka ta łączy w sobie ducha muzyki lat 60. i 70. z nowoczesnością, eksplozję nowej wrażliwości z lekturą starych płyt.

Preparowanie instrumentów, wykorzystanie elektronicznego asortymentu, konstruowanie bogatych narracji, stały się jednymi z cech wyróżniających muzykę formacji, a poczucie humoru i dystans do generowanych przez siebie dźwięków stały się składową rozpoznawalnego stylu Pink Freud. Zespół zasłynął także ze wspaniałych interpretacji tradycyjnych fraz - "Come As You Are" Nirvany i "My Man's Gone Now" G. Gershwina.

Zespół wydał już cztery płyty: "Zawijasy" (2000, Cpt. Sparky), "Live in Jazzgot", "Sorry music polska" (2003, Zen Posse) oraz "Jazz fajny jest" (2005 r., Rockers Publishing). Zagrał kilkaset koncertów w kraju i za granicą ( m.in. na Ukrainie, Słowacji, w Niemczech, Francji, Portugalii, Czechach). W listopadzie 2004 zespół dał koncert w Studiu im. A. Osieckiej dla Programu Trzeciego Polskiego Radia. Na 13 Yach Festiwalu Pink Freud nagrodzono Yachem w kategorii Inna Energia za teledysk do utworu pt; "Come As You Are" (reż. Maciej Szupica).

Przedostatni album, "Sorry music polska", zyskał uznanie bardzo szerokiej rzeszy fanów i przy okazji krytyków. W podsumowaniach roku 2003 oraz 2004 zespół znalazł się w czołówce najlepszych polskich zespołów. Internetowe serwisy Diapazon, Serpent (wcześniej Terra), Independent oraz miesięczniki Jazz Forum, Gitara i Bas, Aktivist oraz Gazeta Wyborcza uznały Pink Freud oraz album "sorry music polska" za jedno z najciekawszych wydarzeń ostatnich lat.

Konsekwencją tego były również zaproszenia na występy na największych festiwalach w kraju i za granicą(m.in. Warsaw Summer Jazz Days, Era Nowe Horyzonty, Polskie Jamboree, Jazz nad Odrą, Euro Jazz Fest In Tomar, Nova Polska In Macon i inne), którymi zespół przekonał, że należy do najciekawszych i najświeższych muzycznych zjawisk w Polsce i w Europie.

Na najnowszej płycie "Jazz fajny jest" Pink Freud kontynuuje obraną wcześniej drogę, starając się poszerzyć granice jazzu i muzyki improwizowanej.

Tym razem eksperyment polega na równoległym poprowadzeniu zainteresowań muzyków w dwóch ekstremalnie położonych biegunach. Pierwszym jest elektronika , sampling i wynikająca z tego siła muzyki ( m.in. remiksy Envee, Emade, Silver Rocket,), drugim zaś sama esencja - czyli granie za żywo, przed publicznością ( koncert live z klubu "Od Nowa" w składzie mazolewski/zietek/staruszkiewicz/jaskulke, dołączony do płyty w formie pliku mp3).

Krytyk "Jazz Forum" (sic!) pisze: " (...) Ci młodzi muzycy rzeczywiście mają pomysł na swoją muzykę... Dzięki konsekwencji oraz przekonaniu o własnej racji, nawet biorąc się za bary z największymi klasykami, wychodzą z takich potyczek zwycięsko! I nie jest to tylko zasługą ogromnej energii i entuzjazmu, których im bynajmniej nie brakuje, lecz także przemyślanej koncepcji artystycznej (...). Konsekwentnie budowane klimaty opierają się na charakterystycznym, transowym potraktowaniu frazy, powtarzanej i w coraz bardziej zaskakujący sposób modyfikowanej, z ciszy przechodzącej do ściany dźwięku, która w chwili, gdy zdaje się osiągać apogeum, okazuje się nagle tylko tłem dla kolejnych eksperymentów... Bliskie to temu, co robił Davis, jednak przefiltrowane przez punkową swobodę i arogancję nabiera nowych, świeżych kolorów. Ciągle jest to jednak jazz, co więcej - właśnie to jest jazz: podstawa jazzu jest bowiem wzajemna komunikacja i ci muzycy doskonale o tym wiedzą. Otwarci na inspirację, wsłuchani nie tylko w siebie, ale przede wszystkim w to, co dzieje dookoła nich, reagują z szybkością błyskawicy na najmniejsza nawet zmianę nastroju." ( Konrad Żywiecki, Jazz Forum 12/2004)

Na festiwalu zespół wystąpi w składzie:

wojciech mazolewski bas
tomek zietek trabka
kuba staruszkiewicz perkusja
wiecej na www.pinkfreud.art.pl

i zagra na żywo do obrazu "Człowiek z kamerą" Dzigi Wiertowa (17.07)


Człowiek z kamerą filmową (Chelovek s kinoapparatom) (1929)

"Człowiek z kamerą" to poetycki obraz Moskwy lat 20., obserwowanej od wczesnych godzin rannych do momentów szczytu. Setki perspektyw, doskonały montaż i wielki żywioł filmowania. Wiertow nie tylko rejestruje rzeczywistość ale tworzy ją na nowo za pomocą wszechmocnego oka kamery. Niezwykłe rytmiczne zestawienia ujęć prowokują skojarzenia, obrazy codzienności zderzają się z autotematycznymi zdjęciami ukazującymi proces tworzenia dzieła filmowego. Operatorem Wiertowa był jego brat, który nakręcił w filmie sceny z życia wielkiego miasta. Wiertow korzystał ze wszystkich znanych sztuczek montażowych: zwolnień tempa, animacji, zwielokrotnionego obrazu, podzielonego ekranu, zaciemnień i rozjaśnień. Powstały w ten sposób podręcznik ówczesnych technik filmowych stał się hymnem pochwalnym ku czci nowego radzieckiego państwa.

Reżyseria: Dżiga Wiertow
Scenariusz: Dżiga Wiertow
Zdjęcia: Michaił Kaufman
Muzyka: Caleb Sampson,
produkcja: ZSRR
gatunek: Dokumentalny
czas trwania: 80


Wojciech Mazolewski (1976) - kompozytor i basista urodzony w Gdansku. Pierwsze doświadczenia muzyczne zdobywał jako 11-latek w punkowej kapeli Iwan Groźny, edukacje muzyczna kontynuowal w klasie kontrabasu prf. Kaufnmana ( 1 rok) i Jadwigi moskal ( 4 lata ) . a kilka lat później wniknął w tzw. scenę yassową, stając się jednym z jej animatorów. Skupiony bardziej na praktycznym aspekcie muzycznej autorealizacji, współtworzył wówczas Inżyniera Kaktusa (wraz z Hesse, Olterem i Charchan), powołał do życia nowatorską formalnie Paralaksę , komponował dla dam z formacji Oczi Cziorne. Współpracował również z Arythmic Perfection, wydając wspólnie kilka znaczących pozycji dla yassowego fermentu ("cynober manifest"," sigle 3").

Cechą jego muzycznej biografii jest wielotorowość i miłość do gatunkowych różnic. Oprócz nowojazzowego Pink Freud, którego jest liderem i kompozytorem, powołał do życia z lekka monumentalny skład Bassisters Orchestra oraz reaktywował eksperymentalną Paralaksę. Gustuje również w muzycznych wolnych związkach, często do siebie nieprzystawalnych. Współtworzy grupę Ludzie, Baaba, jest częścią trio - kwartetu Moretti/ Mazolewski/Trzaska. Jest też basistą Tymański Yass Ensemble, będącą niepisaną kontynuacją Miłości. Współpraca z offowym teatrem Dada von Bzdulow zaowocowała stworzeniem muzyki do jego spektakli. Jest aktywny jako wykładowca na warsztatach muzyczno - teatralnych. Tancerz Leszek Bzdyl powiedział o nim: On ma takiego czuja do teatru jak żaden inny znany mi muzyk. (Gazeta Wyborcza, 12.12. 2000)

Badacz niskotonowej sfery brzmienia. Poszukuje nowych form wydobywania dźwięku i jego przetwarzania. Charakterystyczna borownica, filtry, dealeye i sampler to najczęściej wykorzystywane, oprócz instrumentów, narzędzia. Stanowi podstawowy trzon zespołów nadając im puls i tempo. Największy nacisk kładzie na rozwój i doświadczenie, które wzbogacają środki służące spontanicznemu wyrażaniu uczuć i emocji.

Gazeta Wyborcza pisała po jednym z jego festiwalowych występów: Mazolewski łysy niczym Budda, uśmiecha się przez cały koncert od ucha do ucha jakby osiągnął już jazzowe oświecenie, był poza światem przywiązań do dźwięków i rytmów. (GW, 28.11.2000)

Laureat nagrody Prezydenta Miasta Gdańska za rok 2002 w dziedzinie muzyki improwizowanej.

Współpracował m.in. z takimi artystami jak; Olga Szwajgier, Mika Urbaniak, Peter Kowald, Adam Pieronczyk, Tymon Tymanski, Mikołaj Trzaska, Andrzej Przybielski, Maciej Sikala, Jacek Kochan, Mazzoll, Michał Bunio Skrok, Jacek Majewski, Maciej Cieslak, Piotr Pawlak, Tomasz Gwincinski, Bartek i Piotr Waglewscy czyli FISZ i EMADE.

Koncertowal m.in. w Niemczech, Francji, Austrii, Portugalii, Szwecji, Czechach, Rosji i na Ukrainie.

Latem 2003 powołał formacje Bassisters Orchestra, gdzie zaprosił osobowosci muzyczne młodego pokolenia min; Fisz, Emade, Moretti, Bunio, Trzaska. Premierowy koncert tej formacji odbył się podczas gdańskich nocy jazsowych , fragmenty ukazały się nakładem asfalt rec. (Sony music polska) pt; "live AT wrzeszcz". W lutym br. Zespół zarejestrował materiał studyjny i już niebawem możemy spodziemac się nowej plyty.

We wrześniu zeszłego roku na Ukrainie koncertował w trio z trzaska i morettim, gdzie wspólnie z juri anduchowiczem nagrali płytę która ukarze się we wrześniu tego roku w Polsce i na Ukrainie.

1. Dyskografia;

PINK FREUD - "Jazz Fajny Jest" - 2005
Ludzie/PeePol - "Profesionelle Klang"- 2005
Paralaksa - " LIVE"- 2005
Andruchoid - Trzaska- Andruchowycz- Mazolewski-Moretti - album - 2005
Tymon Tymanski Yass Ensemble - "Jitte" - 2004
Paralaksa - "V.2.0." - 2004 ( wcześniejsze wydanie 2003 p.l.g.)
Bassisters Orchestra - " Live at Wrzeszcz" - 2004
Baaba - “Congas Remixas" - 2004
PINK FREUD - "Sorry Music Polska"-2003
Ludzie - "sopot surround"-2003 (premiera w czerwcu)
Bassisters Orchestra - "bassisters orchestra"-2002
Pink Freud - "live in jazzgot" - 2002
Pink Freud - "zawijasy" - 2001
Czas Kultury - Czas Yassu - 2001
Niebieski Lotnik - "a love supreme"- 2000
Single 3 - 2000
Diffusion Ensamble - Azure Exess - 1999
Single ONE - 1998
Arhythmic Band - sceny z uzycia - 1997
Jazz Forum - Caly ten Yass - 1997
Arhthmic Memory - cynober manifest - 1997
Paralaksa - Paralaksa - 1997

2. Festiwale.

Le-Maillon -Thearte do Strasbourg 2004
Festiwal de musiques actuelles polonaises -NP.- Zoobizarre - Bordeaux 2004
EURO JAZZ - tomar w portugali 2004
Terra polska - Berlin 2004
Warstw Summer Jazz Days - 2004
Jazz Nad Odra - 2004
ASTIGMATIC 2004
Era NOWE HORYZONTY - Cieszyn 2004
2 Świeto Niemego Kina, w-wa 2004
Wien MODERN 2003
Gdynia Summer Jazz Day's - 2003
JAZZ BEZ - Lwow Ukraina 2004
Od Nova festival - 2003
Gdanskie Noce Jazsowe 2003
9 Jaz fest. Muzyki Improwizowanej - Zabrze 2003
Tirol ARTACT'S w saint johan in tirol- 2002
Jazz Molo Festiwal - 2002
25 lat buddyzmu w polsce w-wa 2002
8 JAZ Festiwal muzyki improwizowanej - zabrze- 2002
Balagan Artystyczny - kalisz - 2002
Bałtycki Uniwersytet Tanca- 2001
Tanz Tranzit - Kalingrad -2001
Gdanskie Noce Jazzowe - 2001
Jazz Jantar - 2000
Poznań Jazz Fair - 2000
Gdańskie Noce Jazzowe - 2000
Warsow Summer Jazz Day's 1999 ( obok -John Zorn, Dane Douglas)
Poznań Jazz Fair - 1999
Gdynia Summer Jazz Day's - 1998 (support James Brown )

Wiecej na stronach internetowych
www.pinkfreud.art.pl
www.baaba.terra.pl
www.bassisters.prv.pl
www.ludzie.underweb.net
www.lemusic.prv.pl


Repertuar

Rezerwacja online

27.04 - piątek
28.04 - sobota
29.04 - niedziela
30.04 - poniedziałek
01.05 - wtorek
02.05 - środa
03.05 - czwartek
04.05 - piątek
05.05 - sobota
06.05 - niedziela
07.05 - poniedziałek
08.05 - wtorek
09.05 - środa
10.05 - czwartek
11.05 - piątek
12.05 - sobota
13.05 - niedziela
16.05 - środa
18.05 - piątek
19.05 - sobota
20.05 - niedziela
22.05 - wtorek
23.05 - środa
25.05 - piątek
26.05 - sobota
27.05 - niedziela
29.05 - wtorek
Repertuar godzinowy

Filmy w repertuarze



Wydarzenia

PLAKATOBRANIE!
od 20 kwietnia 2018
POKAZY PREMIEROWE: NIE JESTEM CZAROWNICĄ
od 20 kwietnia 2018 r.
POKAZY PREMIEROWE: TAM GDZIE MIESZKA BÓG
24 kwietnia 17:30 ; 26 kwietnia 17:30
POKAZY SPECJALNE: NAJLEPSZE POLSKIE 30' VOL. 2
26 kwietnia 2018, godz. 21:30
HAPPY HOUR: Nigdy Cię tu nie było
29 kwietnia 2018
NIEDZIELA SENIORA: Dziewczyna we mgle/ Śmierć Stalina/ Lato 1993/ Tam gdzie mieszka Bóg/ Dziennik maszynisty/ Twarz/Nigdy Cię tu nie było/Wyspa psów
2 maja 2018 r.
ŚRODA SENIORA: TAM GDZIE MIESZKA BÓG/TWARZ/NIGDY CIĘ TU NIE BYŁO/WYSPA PSÓW/ ŚMIERĆ STALINA
3 maja 2018, godz. 21:30
HAPPY HOUR: Dziewczyna we mgle
7 maja 2018
UROCZYSTE OTWARCIE 9. PRZEGLĄDU NOWEGO KINA FRANCUSKIEGO POŁĄCZONE ZE SPOTKANIEM FILOZOFICZNYM: 120 UDERZEŃ SERCA
CINERGIA: OUT OF THE BOX

7-13 maj 2018
9. PRZEGLĄD NOWEGO KINA FRANCUSKIEGO
CINERGIA: OUT OF THE BOX

8 maja 2018
WYSOKIE OBCASY POLECAJĄ: POKAZ PRZEDPREMIEROWY TULLY
16 i 23 maja 2018
V ŁODZKIE SENIORALIA W KINIE CHARLIE
POKAZY SPECJALNE FILMÓW: KATYŃ. OSTATNI ŚWIADEK | NASZE NAJLEPSZE WESELE

18-20 maja 2018 r.
WEEKEND Z MILLENNIUM DOCS AGAINST GRAVITY 2018
22 maja 2018
KLUB WYSOKICH OBCASÓW. POKAZ PRZEDPREMIEROWY: THELMA
25-27 maja 2018
24. EDYCJA FESTIWALU FILMOWEGO: WIOSNA FILMÓW
29 kwietnia 2018
CHARLIE KOCHA KOBIETY: POZYCJA OBOWIĄZKOWA

Inne wydarzenia

Kinekspert

www.architektum.pl

ADS







Purpose



www.zak.lodz.pl






Copyright 2000 © Kino Charlie - Wszelkie prawa zastrzeżone - Projekt i wykonanie CharlieWebmedia