Ta strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. [X]



2 Festiwal Zwiastunów Filmowych
KINO NA ZAMKU
15-17 lipca 2005 r., Łęczyca


Program   Plakat   DOC REVIEW - Najlepsze dokumenty świata   Filmy propagandowe

Koncert zespołu "ÖSZIBARACK"   Koncert zespołu Zelig+ do filmu "Metropolis"

Pokaz filmu "Dzień w którym umrę"   World Ad Festival - najlepsze reklamy świata

Pokaz filmów Przemysława Wojcieszka   Pokaz przedpremierowy filmu "Cała zima bez ognia"

Prezentacja Grupy SKY PIASTOWSKIE   Koncert zespołu Pink Freud do filmu "Człowiek z kamerą"

Pokaz premierowy filmu "ICHTHYS"   Pokaz filmu "Katedra" i "Sztuka spadania"

II Międzynarodowy Festiwal Animacji ReANIMACJA - replika   Dojazd i warunki pobytu

Wyniki głosowania publiczności na najlepszy zwiastun o nagrodę "Pazur Boruty"


DOC REVIEW

"Guerilla: uprowadzenie Patty Hearst" (Guerilla: The Taking Of Patty Hearst)

USA 2004; 88 min.
Reżyseria: Robert Stone
Produkcja: Magnolia Pictures, Robert Stone

Film przedstawia jeden z najgłośniejszych spektakli medialnych, jakie rozegrały się na oczach Ameryki w latach 70-tych. Robert Stone drobiazgowo rekonstruuje okoliczności powstania paramilitarnej organizacji SLA, która trzydzieści lat temu rozpoczęła desperacką walkę z rządem federalnym. Organizację zaczęto traktować poważnie dopiero w chwili, gdy jej członkowie zdecydowali się na porwanie córki Randolpha Hearsta - jednego z najbardziej wpływowych Amerykanów. Porywacze od razu zaskoczyli swoimi "nietypowymi" żądaniami. Wypuszczenie córki milionera miało nastąpić w zamian za żywność dla bezdomnych i bezrobotnych. Zwłaszcza w oczach najbiedniejszych mieszkańców USA, członkowie SLA wyrośli na bohaterów, współczesny odpowiednik bandy Robin Hooda. Prawdziwą sensacją stała się jednak wiadomość, że również córka Hearsta popiera rebeliantów. Zdjęcie Patty Hearst z karabinem stało się ikoną całej generacji kontestujących Amerykanów. Autorzy filmu przeprowadzili kilkadziesiąt wywiadów: z żyjącymi członkami SLA, byłymi agentami i dziennikarzami. Dotarli również do unikalnych materiałów filmowych i nagrań magnetofonowych.


"Węzeł małżeński" (Tying The Knot)

USA 2004; 87 min.
Reżyseria: Jim de Seve
Produkcja: Roadside Attractions

Najlepszy Film Frameline FF, Selekcja: Tribeca FF, Outfest, Newfest, Provincetown FF, Philadelphia Gay & Lesbian FF

Od wieków małżeństwo było polem ciągłej walki o związane z nim prawa i przywileje. Spory na jego temat odzwierciedlają tym samym wartości istniejące w całym społeczeństwie. Jest rok 1971. Po długiej batalii o prawo do małżeństwa para gejów bierze ślub w Urzędzie Stanu Cywilnego na Manhatanie. Kiedy, po trzydziestu latach wracamy do tego samego urzędu, czas zdaje się nadal stać w miejscu. Prawne regulacje dotyczące małżeństwa to temat ciągle podgrzewający napięcie pomiędzy środowiskiem gejowskim a prawicą. Jim de Seve opowiada o walce o prawo do zawierania małżeństw, która toczy się zarówno w sądach stanowych USA jak i w świadomości przeciętnych Amerykanów. Jako jeden z argumentów w sporze przytacza się fakt z lat 60 tych, kiedy "mieszane" małżeństwa pomiędzy białymi a czarnymi Amerykanami wzbudzały podobne emocje. Zdjęcia do filmu powstawały w trakcie trzech burzliwych lat w historii małżeństwa, w miejscach, w których rozstrzygały się jego losy: na Florydzie, w Kalifornii, Nowym Jorku, Virgini, Massachusetts, Waszyngtonie a także w Kanadzie i Holandii. Film próbuje odpowiedzieć na pytanie o to czy równe prawo dla gejów i lesbijek może zachwiać tradycyjną instytucją małżeństwa.


"Derailroaded - stracony talent" (Derailroaded)

USA 2004; 86 min.
Reżyseria: Josh Rubin
Produkcja: Ubin Twinz

"Derailroaded" to wstrząsająca opowieść o jednym z największych dziwaków amerykańskiego rock'n'rolla, jego pełnej zakrętów karierze i życiu które nie trzymało się żadnych torów. W wieku 16 lat Larry został hospitalizowany po tym jak zaatakował matkę nożem. Po wyjściu z zakładu zaczął śpiewać na ulicach Los Angeles. Tutaj odkrył go Frank Zappa i namówił do nagrania wspólnej płyty. Bardzo szybko nazwano Fishera "ojcem chrzestnym muzyki outsiderów". Na przestrzeni następnych czterdziestu lat, dzięki pomocy Zappy i kolejnych muzyków zaintrygowanych jego talentem, "Wild Man" nagrał kilka kolejnych płyt i trafił na brytyjską top listę. Twórczość Larrego Fishera to naznaczona wewnętrznym cierpieniem, przejmująca opowieść o jego chorobie (cierpiał na paranoję i schizofrenię), potrzebie miłości i pragnieniu akceptacji. Jego bliski krzyku śpiew i niepowtarzalna ekspresja przerażają i zachwycają swoją niezwykłą siłą. Autor "Derailroaded "umiejętnie zderza sekwencje pogłębiającej się choroby muzyka z przebłyskami jego wolności twórczej i niewątpliwego talentu. Swój film uzupełnił Rubin wywiadami z alternatywnym środowiskiem muzycznym Kalifornii (o Fisherze mówią: Frank Zappa, Weird Al Yankovic, Dr Demento, Billy Mumy i inni) oraz niezliczoną ilością materiałów dokumentalnych.


"Mana - więcej niż wiara" (Mana. Beyond Belief)

Francja, Niemcy, Holandia 2004; 92 min.
Reżyseria: Peter Friedman, Roger Manley
Produkcja: Strange Attractions

Wszystkie społeczności na świecie posiadają miejsca i przedmioty, którym przypisują szczególną moc i które obdarzają czcią. Zgodnie z ustalonym rytuałem odbywają do nich pielgrzymki, składają ofiary i świętują licząc na to, że przypadnie im w udziale cząstka magicznej siły. Tak niezwykłą moc posiadają przedmioty dostępne całej zbiorowości lub obiekty indywidualnego kultu. Zasada "miejsc i przedmiotów mocy" pozostaje ta sama, niezależnie od szerokości geograficznej. Naczelną ideą filmu Petera Friedmana jest dowiedzenie, że sposób zachowania człowieka w obecności "świętych miejsc" ma u swych źródeł wiarę - główny fundament ludzkiej świadomości. "Mana" to nazwa pochodząca z kultury Maorysów, określająca moc zawartą w ludziach przedmiotach i miejscach. W trakcie swej podróży, twórcy filmu poszukują kulturowych odpowiedników "Mana" . W ten sposób trafiają do rozmaitych miejsc nacechowanych szczególna siłą i energią: prywatnych i zbiorowych sanktuariów. "Mana - więcej niż wiara" to niezwykle bogata wizualnie wyprawa po Polinezji, Azji, Afryce, Europie i Stanach Zjednoczonych. W jej trakcie trafiamy między pielgrzymów wpatrzonych w Całun Turyński i uczestników zlotu fanów Elvisa Presleya w Memphis, obserwujemy poranek na targu rybnym i święto kwitnącej wiśni w Japonii.


"Oparty na faktach" (Based On a True Story)

Holandia 2004; 75 min
Reżyseria: Walter Stokman
Produkcja: The Kasander Film Company

W sierpniową noc 1972 roku, John Wojtowicz przeprowadził śmiały napad na oddział Chase Manhattan Bank w Brooklynie. Pieniądze zamierzał przeznaczyć na operację zmiany płci swojego kochanka. Napad nie powiódł się. Wojtowicz i jego wspólnik zatrzymali pracowników banku jako zakładników. Trzymali ich następnie przez 14 pełnych napięcia godzin. Plan ucieczki z oblężonego banku także się nie powiódł i John Wojtowicz ląduje w więzieniu. Kilka lat później prawa do historii Wojtowicza kupuje od jego kochanka wielka hollywoodzka wytwórnia. W ten sposób powstał głośny film Sydneya Lumeta "Pieskie popołudnie" (Dog Day Afternoon) z Alem Pacino w roli głównej. Film oparto na faktach, jednak udziału w projekcie odmówił główny bohater wydarzeń John Wojtowicz. Trzydzieści lat później, reżyser Walter Stokman dociera do Wojtowicza aby ponownie opowiedzieć jego historię. Dzięki determinacji reżysera zbliżamy się o jeden krok do "prawdziwych" okoliczności napadu, poznajemy jej bohaterów i sylwetkę Johna Wojtowicza. "Zwracam historię tym, do których ona należy" - tłumaczy na początku Stokman. W trakcie realizacji zdjęć okazuje się, że nie jest to tak łatwe jakby się wydawało.


Repertuar

Rezerwacja online

27.04 - piątek
28.04 - sobota
29.04 - niedziela
30.04 - poniedziałek
01.05 - wtorek
02.05 - środa
03.05 - czwartek
04.05 - piątek
05.05 - sobota
06.05 - niedziela
07.05 - poniedziałek
08.05 - wtorek
09.05 - środa
10.05 - czwartek
11.05 - piątek
12.05 - sobota
13.05 - niedziela
16.05 - środa
18.05 - piątek
19.05 - sobota
20.05 - niedziela
22.05 - wtorek
23.05 - środa
25.05 - piątek
26.05 - sobota
27.05 - niedziela
29.05 - wtorek
Repertuar godzinowy

Filmy w repertuarze



Wydarzenia

PLAKATOBRANIE!
od 20 kwietnia 2018
POKAZY PREMIEROWE: NIE JESTEM CZAROWNICĄ
od 20 kwietnia 2018 r.
POKAZY PREMIEROWE: TAM GDZIE MIESZKA BÓG
24 kwietnia 17:30 ; 26 kwietnia 17:30
POKAZY SPECJALNE: NAJLEPSZE POLSKIE 30' VOL. 2
26 kwietnia 2018, godz. 21:30
HAPPY HOUR: Nigdy Cię tu nie było
29 kwietnia 2018
NIEDZIELA SENIORA: Dziewczyna we mgle/ Śmierć Stalina/ Lato 1993/ Tam gdzie mieszka Bóg/ Dziennik maszynisty/ Twarz/Nigdy Cię tu nie było/Wyspa psów
2 maja 2018 r.
ŚRODA SENIORA: TAM GDZIE MIESZKA BÓG/TWARZ/NIGDY CIĘ TU NIE BYŁO/WYSPA PSÓW/ ŚMIERĆ STALINA
3 maja 2018, godz. 21:30
HAPPY HOUR: Dziewczyna we mgle
7 maja 2018
UROCZYSTE OTWARCIE 9. PRZEGLĄDU NOWEGO KINA FRANCUSKIEGO POŁĄCZONE ZE SPOTKANIEM FILOZOFICZNYM: 120 UDERZEŃ SERCA
CINERGIA: OUT OF THE BOX

7-13 maj 2018
9. PRZEGLĄD NOWEGO KINA FRANCUSKIEGO
CINERGIA: OUT OF THE BOX

8 maja 2018
WYSOKIE OBCASY POLECAJĄ: POKAZ PRZEDPREMIEROWY TULLY
16 i 23 maja 2018
V ŁODZKIE SENIORALIA W KINIE CHARLIE
POKAZY SPECJALNE FILMÓW: KATYŃ. OSTATNI ŚWIADEK | NASZE NAJLEPSZE WESELE

18-20 maja 2018 r.
WEEKEND Z MILLENNIUM DOCS AGAINST GRAVITY 2018
22 maja 2018
KLUB WYSOKICH OBCASÓW. POKAZ PRZEDPREMIEROWY: THELMA
25-27 maja 2018
24. EDYCJA FESTIWALU FILMOWEGO: WIOSNA FILMÓW
29 kwietnia 2018
CHARLIE KOCHA KOBIETY: POZYCJA OBOWIĄZKOWA

Inne wydarzenia

Kinekspert

www.architektum.pl

ADS







Purpose



www.zak.lodz.pl






Copyright 2000 © Kino Charlie - Wszelkie prawa zastrzeżone - Projekt i wykonanie CharlieWebmedia