Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO. Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach. Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj. X
STRONA GŁÓWNA / REPERTUAR / ZAPOWIEDZI / WYDARZENIA / FESTIWALE / KINO / CENY BILETÓW / KONTAKT
FOTORELACJE / ZŁOTY GLAN / EDUKACJA FILMOWA / CHARLIE OUTSIDE / OPEN CINEMA / SKLEP / POLITYKA RODO

JAZDA KONESERÓW
16-30 sierpnia 2002 r., kino Charlie

Klub Koneserów firmy Best Film to przedsięwzięcie mające na celu propagowanie najnowszych filmów kinematografii europejskiej, a także wybranych pozycji kina światowego. W ramach cyklu publiczność ma okazję zapoznać się z filmami nagradzanymi na międzynarodowych festiwalach, które wzbudziły zachwyt widowni w innych krajach.

Zainteresowanie jakim cieszyły się te filmy sprawiło, że Best Film postanowił rozszerzyć formułę tego cyklu i wprowadzić jego objazdową wersję - Jazdę Koneserów.

Przegląd rusza w sierpniu. W dniach od 16 do 30 sierpnia będzie prezentowany w kinie Charlie. Patronat medialny: www.ruszaj.pl, Dziennik Łódzki.


W PROGRAMIE:

Krwawa Niedziela
Cześć, Tereska
Pianistka
Przekleństwa niewinności
Wojownik


OPISY FILMÓW:

"Krwawa Niedziela"
reż. Paul Greengrass, Wielka Brytania, Irlandia, 107'
"Bloody Sunday" to niemal dokumentalny zapis tragedii, która rozegrała się 30 stycznia 1972 roku w Irlandii Północnej. Brytyjscy żołnierze otworzyli wówczas ogień do uczestników pokojowego marszu. "Krwawa niedziela" to film o walce o pokój, nakręcony w surowym i realistycznym stylu. Rozgrywa się na ulicach, wśród demonstrujących tłumów, w wojskowych punktach dowodzenia, komisariatach i ciasnych zaułkach na przedmieściach. Bohaterami są działacze ruchu Civil Rights, młodzi buntownicy, generałowie a także zwykli żołnierze. Chociaż czas akcji obejmuje zaledwie jeden dzień, pokazuje wszystkie strony i odcienie problemu oraz całą paletę ludzkich zachowań i emocji. W wyniku strzelaniny zginęło 13 osób, a 14 zostało ciężko rannych. "Złoty niedźwiedź" w Berlinie 2002.
"Cześć Tereska"
reż. Robert Gliński, Polska, 91'
Obsypana nagrodami (Don Kichot, FIPRESCI i Specjalna Jury na MFF w Karlowych Warach, nagroda im. Krzysztofa Kieślowskiego dla najlepszego filmu europejskiego na 24. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Denver, Złote Lwy i Nagroda Publiczności na XXVI FPFF w Gdyni) opowieść o tym, jak łatwo w dzisiejszym świecie zejść z wymarzonej drogi, o tym, jak bardzo zaważyć może na tej drodze brak ludzi, którzy wspierają dobrym słowem i uczuciem. 15-letnia Tereska jest przedstawicielką "pokolenia X", jak chcą jedni, albo "pokolenia blokersów", jak nazywają to inni. Nie istnieje dla niej zło, bo nie zna pojęcia "dobra". Nie przejmuje się śmiercią, bo nie przejmuje się życiem. Od czasu pamiętnego "Długu" pierwszy polski film, który pokazuje bolesną prawdę o rzeczywistości, jaka nas otacza, a z istnienia której nie do końca zdajemy sobie sprawę. Ostatnio uzyskała aż 10 nominacji do Polskich Nagród Filmowych "Złote Orły 2002" i "Złotą Kaczkę" - nagrodę czytelników miesięcznika "Film".
"Pianistka"
reż. Michael Haneke, Francja, Austria, 129'
Historia niespełnionej miłości i dewiacji seksualnych, ale też opowieść o samotności. Blisko 40-letnia Erika (Isabelle Huppert), nauczycielka w konserwatorium jest bardzo poważana ze względu na swój niezwykły talent i silną dyscyplinę, ale poznano ją również jako ostrą i wymagającą nauczycielkę. Chociaż jest kobietą w średnim wieku, wciąż mieszka z matką, a na dodatek sypia z nią w wielkim, małżeńskim łożu, przed snem wysłuchując zawsze jej umoralniających kazań. Pianistka prowadzi jednak podwójne życie. Wieczorami wymyka się z domu i odwiedza porno-shopy i peepshowy, gdzie uwalnia się spod wpływu matki. Jej seksualizm jest mieszanką chorobliwego voyeuryzmu (podglądactwa) i praktyk masturbacyjnych o podłożu masochistycznym. Jednak pewnego dnia, jeden z jej studentów - Walter (Benoit Magimel) postanawia ją uwieść... Na MFF Cannes 2001 Michael Haneke otrzymał Grand Prix Jury, zaś Isabelle Huppert i Benoît Magimel uhonorowani zostali głównymi nagrodami w kategorii "Najlepsza Aktorka" i "Najlepszy Aktor".
"Przekleństwa niewinności"
reż. Sofia Coppola, USA, 96'
Debiut reżyserski córki Francisa Forda Coppoli został zrealizowany na podstawie powieści "Samobójczynie" Jeffreya Eugenidesa. Opowiada o pięciu pięknych nastoletnich siostrach wychowywanych w surowej, lecz szczęśliwej atmosferze. Dziewczęta wzbudzają ogromne zainteresowanie chłopców z sąsiedztwa, a gdy najmłodsza z nich z niewiadomych powodów popełnia samobójstwo, fascynacja chłopców pogłębia się. Tymczasem atmosfera w domu dziewcząt zmienia się. Przestaje być sielankowa... W filmie, obok aktorów początkujących, główne role odgrywają James Woods, Kathleen Turner oraz Danny DeVito. Oryginalną muzykę stworzył francuski duet "Air", którego debiutancki album "Moon Safari" pojawił się w pierwszej dwudziestce Albumów Roku czasopisma SPIN. Coppola za "Przekleństwa niewinności" otrzymała Young Hollywood Award 2001.
"Wojownik"
reż. Asif Kapadia, Wielka Brytania, Indie, 87'
Opowieść o niezwykłej podróży, która rozpoczyna się w odległej, zawieszonej ponad czasem przestrzeni indyjskiej pustyni Radżastan, a kończy się wśród śniegów i dostojnych szczytów Himalajów. Opowiada o Lafcadii, przywódcy niewielkiej grupy wojowników, służących wyjątkowo okrutnemu radży. Pewnego dnia Lafcadia, pod wpływem niesamowitego zdarzenia, jakie go spotyka, postanawia diametralnie zmienić swoje życie. Postanawia, że nie będzie już nikogo zabijał, chce powrócić do wioski, w której się urodził i wychował, aby odnaleźć tam spokój i sens życia. Kiedy radża dowiaduje się o dezercji swego najlepszego wojownika, wpada w furię i urządza za nim pościg. Asif Kapadia, dla którego jest to debiut reżyserski, powiedział: Byłem pod wielkim wpływem westernów Sergio Leone oraz japońskich i chińskich filmów, w szczególności takich reżyserów jak Kenji Mizoguchi i Zhang Yimou. Lubię opowiadać historię obrazami, z minimalną ilością dialogów. Uwielbiam kręcić w miejscach dziwnych i egzotycznych, oddalonych od największych skupisk ludzkich. Lubię, gdy historia jest prosta i dopasowuje się do krajobrazu, w którym się rozgrywa. Chcieliśmy, aby ta historia łączyła elementy realizmu magicznego i przypowieści ludowej.

Patronat: www.ruszaj.pl, Dziennik Łódzki.

Repertuar

Wydarzenia

Kino

» REZERWACJA BILETÓW




www.OpenCinema.pl
Zapraszamy do współpracy przy
organizacji kina letniego



Copyright 2018 © Kino Charlie - Wszelkie prawa zastrzeżone / Polityka RODO / Polityka Cookies