Ta strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. [X]



ANNA SANDERS FILMS W POLSCE
26-27 lutego 2005 r., Kino Akademickie (Charlie 2)

Wstęp   Zdjęcia   Program

Anna Sanders jest fikcyjną postacią istniejącą na przecięciu kina i sztuk wizualnych. Jej filmy wpisujące się w przestrzeń 'pomiędzy' - pomiędzy filmami, miejscami, obrazami, snami, ekonomiami wszystkie dzielą tę samą fascynację w eksplorowaniu świata. Oscylując pomiędzy realnością i fikcją, dokumentem i subiektywnym wspomnieniem, obrazem mentalnym i wizualnym, tym co wewnątrz i poza kadrem, filmy te są notatkami na marginesach rzeczywistości i historii kina. Fascynujące, zmysłowe obrazy w połączeniu z nieustającym kwestionowaniem tego czym jest kino, filmy Anny Sanders utrzymują spokojny dystans ze swymi bohaterami i przedstawianymi miejscami. Filmowcy-artyści umożliwiają widzom zanurzenie się i partycypację w obrazie oraz wizualno-mentalnej realności. Wszystkie te filmy zdają się stawiać podobne pytanie: w jaki sposób można stworzyć portret miejsca, pejzażu niczym portret konkretnej osoby. W jaki sposób kino może obecnie opowiadać o rzeczywistości.

Anna Sanders Films jest działającą w Paryzu grupą produkcji filmowej założoną m.in. przez artystów Dominique Gonzalez-Foerster, Pierre'a Huyghe'a oraz Philippe'a Parreno. Głównym założeniem Anna Sanders Films jest tworzenie nowego typu kina, kina będącego miejscem spotkań pomiędzy odległymi w przestrzeni miejscami i postaciami; spotkań z innymi artystami (Liam Gillick, Carsten Holler, Rirkrit Tiravanija, Douglas Gordon), muzykami (Dave Stewart, Devendra Banhardt), reżyserami (Apichatpong Weerasethakul), designerami (M/M Paris), architektami (François Roche).

Filmy "Riyo", "Central", "Plage" oraz "Atomic Parc", laureatki nagrody im. Marcela Duchampa wręczanej w Centrum Pompidou, Dominque Gonzalez-Foerster, koncentrują się na sposobach w jakie każdy z nas tworzy nieustannie swą własną realność, swoje oczekiwania oraz uczucia w odniesieniu do złożoności i intensywności pejzażu wybranego miejsca lub miasta. Filmy te, prezentowane niedawno na Festiwalu w Cannes, oscylują pomiędzy subiektywnością uczuć obserwowanych z dystansu bohaterów, zewnętrznym spojrzeniem widza, pamięcią odwiedzanych przez artystkę miejsc oraz pamięcią samego kina.

Twórczość Pierra Huyghe, laureata Biennale w Wenecji oraz Nagrody Hugo Boss wręczanej w Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku, koncentruje się najczęściej na problemie czasu. W jednym ze swoich filmów krótkometrażowych artysta stworzył, jak sam to określa, rodzaj 'trzeciej pamięci', która nie tylko daje byłemu rzeczywistemu złodziejowi Johnowi Wojtowiczowi szansę na odzyskanie swego miejsca w tej sfilmowanej przed laty jako "Pieskie popołudnie" historii z Alem Pacino w roli głównej. W jaki sposób pamięć prawdziwego bohatera tej historii została zmieniona przez fikcje filmu, który o nim nakręcono? Film Huygha odtwarza historie napadu na bank z prawdziwym Wojtowiczem w roli głównej umożliwiając również widzom reaktywację tego "zawieszonego" czasu.

"Most sortownika" - pełnometrażowy film Charlesa de Meaux i Philippe'a Parreno jest podróżą pomiędzy subiektywnością i intensywnością, realnością i fikcją. Film ten jest opowieścią o Pamirze - ogarniętym chaosem kraju, którego obrazów ze względu na nieobecność jakichkolwiek mediów nie posiadaliśmy nigdy do tej pory. Film ten zrealizowany w formie programu radiowego tworzy wizualno-mentalny brakujący obraz tego tajemniczego miejsca.

W "Shimkent Hotel", kolejnym filmie Charlesa de Meaux prezentowanym również na Festiwalu w Cannes w 2002 roku, młody człowiek próbuje odzyskać pamięć oraz stawić czoło chaosowi, który ogarnął Azje centralną. Stopniowo odkrywa on i przypomina sobie elementy rzeczywistości i przeszłości. Historia trójki przyjaciół, która postanowiła zrealizować swój utopijny plan staje się stopniowo historią czterech Francuskich aktorów biorących udział w filmie, którzy czują się nie mniej zagubieni niż odtwarzane przez nich postacie. Rzeczywistość realna przeplata się z fikcją kina.

Filmy Anny Sanders oscylujące nieustannie pomiędzy realnością , dokumentem i fikcją angażują widza w kreację opisywanych miejsc, których nieobecność pozostawia nam decyzję o naturze oglądanych przez nas obrazów, wybór pomiędzy rzeczywistością a fikcją.

Prezentacja Anna Sanders Films w Polsce złożona jest z pokazów niemal wszystkich filmów wyprodukowanych przez tworzących ją artystów. Pokazy odbywać się będą w Warszawie, Gdańsku i Łodzi i poprzedzone będą konferencjami z udziałem dyrektora i głównego reżysera Anny Sanders - Charlesa de Meaux oraz kuratorów Agnieszki Kurant i Mathieu Copelanda.
Repertuar

Rezerwacja online

24.04 - wtorek
25.04 - środa
26.04 - czwartek
07.05 - poniedziałek
08.05 - wtorek
09.05 - środa
10.05 - czwartek
11.05 - piątek
12.05 - sobota
13.05 - niedziela
18.05 - piątek
19.05 - sobota
20.05 - niedziela
25.05 - piątek
26.05 - sobota
27.05 - niedziela
Repertuar godzinowy

Filmy w repertuarze



Wydarzenia

PLAKATOBRANIE!
od 20 kwietnia 2018
POKAZY PREMIEROWE: NIE JESTEM CZAROWNICĄ
od 20 kwietnia 2018 r.
POKAZY PREMIEROWE: TAM GDZIE MIESZKA BÓG
22 kwietnia 2018
NIEDZIELA SENIORA: Tam gdzie mieszka Bóg/Pół na pół/ Twarz/Lato 1993/ Nigdy Cię tu nie było
24 kwietnia 17:30 ; 26 kwietnia 17:30
POKAZY SPECJALNE: NAJLEPSZE POLSKIE 30' VOL. 2
25 kwietnia 2018 r.
ŚRODA SENIORA: WYSPA PSÓW/PÓŁ NA PÓŁ/TWARZ/TAM GDZIE MIESZKA BÓG/ DZIEWCZYNA WE MGLE
25 kwietnia godz.19:00
POKAZ PRZEDPREMIEROWY Z DKF WYSOKIE OBCASY: 120 uderzeń serca
26 kwietnia 2018, godz. 21:30
HAPPY HOUR: Nigdy Cię tu nie było
7 maja 2018
UROCZYSTE OTWARCIE 9. PRZEGLĄDU NOWEGO KINA FRANCUSKIEGO POŁĄCZONE ZE SPOTKANIEM FILOZOFICZNYM: 120 UDERZEŃ SERCA
CINERGIA: OUT OF THE BOX

7-13 maj 2018
9. PRZEGLĄD NOWEGO KINA FRANCUSKIEGO
CINERGIA: OUT OF THE BOX

16 i 23 maja 2018
V ŁODZKIE SENIORALIA W KINIE CHARLIE
POKAZY SPECJALNE FILMÓW: KATYŃ. OSTATNI ŚWIADEK | NASZE NAJLEPSZE WESELE

18-20 maja 2018 r.
WEEKEND Z MILLENNIUM DOCS AGAINST GRAVITY 2018
25-27 maja 2018
24. EDYCJA FESTIWALU FILMOWEGO: WIOSNA FILMÓW

Inne wydarzenia

Kinekspert

www.architektum.pl

ADS







Purpose



www.zak.lodz.pl






Copyright 2000 © Kino Charlie - Wszelkie prawa zastrzeżone - Projekt i wykonanie CharlieWebmedia