Ta strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. [X]



PERFORMANCE "MIND OF THE LIFE" W TEATRZE 77
5 grudnia 2004 r. (niedziela), godz. 21.30, OIA Teatr 77

Ośrodek Inicjatyw Artystycznych - Teatr 77 przy wsparciu finansowym Urzędu Miasta Łodzi zaprasza w dniu 5 grudnia (niedziela) o godzinie 21.30 na performance "mind on the line" w wykonaniu:

Gary Hill, George Quasha, Charles Stein i Aaron Miller
we współpracy z Dorotą Czerner

Bilety do nabycia:
  • w przedsprzedaży: cena 15 PLN w kasie OIA - Teatr 77 Zachodnia 54/56 w dni powszednie w godzinach 13-15,
  • w dniu 5 grudnia : cena 20 PLN w kasie OIA - Teatr 77 Zachodnia 54/56
Zachodnia 54/56, tel. 42/ 633 26 41, teatr77@wp.pl, teatr77@poczta.onet.pl


SYLWETKI ARTYSTÓW

Gary Hill jest artystą multimedialnym, którego pionierskie i niezwykle wpływowe prace w zakresie sztuki wideo oraz instalacji prezentowane były na przestrzeni minionych trzech dekad m. in. w Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku, Muzeum Stedelijk w Amsterdamie, w Hirshhorn Muzeum w Waszyngtonie D.C., Muzeum Sztuki Współczesnej (MoMa) w Nowym Jorku, Centrum Georges Pompidou w Paryżu, w wiedeńskiej Kunsthalle, oraz wielu innych muzeach i galeriach świata. W tym roku artysta został uhonorowany prestiżowym MacArthur Fellowship.

Od ponad dwudziestu lat poeci/artyści: George Quasha i Charles Stein podejmują wraz z Hillem twórcze eksperymenty na polu performance'u. Ich wspólne działania obejmują również prace z zakresu instalacji, jednokanałowych zapisów wideo oraz wiele tekstów - komentarzy twórczości Hilla w formie książek i katalogów. Quasha i Stein, od lat kultywujący tzw. "poezję dźwięku" ("sound poetry") konsekwentnie wprowadzają do performance'u element "hiper-fonemicznego" języka, który pojawi się również w "mind on the line", tu jako interakcja Steina i poetki Doroty Czerner, transponującej konstrukcje Steina w dźwięki właściwe fonemicznej kanwie języka polskiego.

Rozmaite fragmenty "samo-odradzających się" ("self-generating") prac Quashy - w dziedzinie wideo, poezji, kamiennych rzeźb-kompozycji, rysunku i eksperymentów z instrumentem perkusyjnym zostaną również użyte w trakcie performance'u. Indywidualna wystawa Quashy "Axial Stones & Drawings" jest otwarta na przełomie listopada/grudnia 2004 w nowojorskiej (Chelsea) Galerii Baumgartnera, równocześnie z inauguracją instalacji art is w galerii White Box. Zarówno Quasha, jak i Stein są autorami wielu książek (poezji, eseistyki i krytyki sztuki).

Aaron Miller jest autorem konceptów oraz wykonań intermedialnych działań performatywnych i instalacji. Jego współpraca z Hillem obejmuje szereg najnowszych instalacji tego artysty. Jednokałowe prace Millera prezentowane były w kontekście wielu międzynarodowych wydarzeń.

OPIS DZIAŁAŃ

(komputery, video-projekcje, odtwarzacze DVD, sampler, kontrolery MIDI, podczerwień i światła stroboskopowe, kamery video, i inne źródła dźwięku / obrazu.)

Multi-medialne performance "mind on the line" z wykorzystaniem materiału video, w którym sekwencje uprzednio zarejestrowanych obrazów-animacji, stworzonych przez Gary Hilla, jak również elementy rozmaitych struktur wizualnych, dźwiękowych i językowych, autorstwa George'a Quashy, Aarona Millera i pozostałych performerów łączą się i podlegają elektronicznym procesom przetwarzania w trakcie performance'u. Są one oglądane w formie video-projekcji na trzech ekranach - tylnej ścianie sali, będącej tu tłem przestrzeni scenicznej. Tak powstały materiał stanowi bazę działań interaktywnych, podejmowanych in situ przez Hilla, Quashę, Steina i Czerner. W miarę postępu akcji performance'u pojawia się też nowa warstwa obrazów video, rejestrowanych i wyświetlanych na żywo, modyfikowanych elektronicznie, oraz nieustannie wzbogacanych o dodatkowe elementy wokalne, wizualne, dźwiękowe i tekstowe. Materiał działań bezpośrednich podlega nieustannej integracji z wcześniej przygotowanymi fragmentami video.

Główną materią performance'u jest powtarzające się "mieszanie / pomieszanie" przedmiotów naszej uwagi, które stawia pod znakiem zapytania poczucie rzeczywistości widza. I tak na przykład dostrzegamy pozorne podobieństwo pomiędzy ewidentnie bezpośrednią projekcją wydarzeń, rozgrywających się na naszych oczach, a "tymi samymi", lub pokrewnymi obrazami i tekstami, czerpanymi z zarejestrowanej wcześniej bazy video. Obserwacja tych "liminalnych przedmiotów" poddaje konieczności bliższego zbadania sposób, w jaki na co dzień przeżywamy czas. Nasuwające się pytania: czym jest przedmiot, który widzimy w chwili obecnej, a więc tu i teraz, czy stoi on w opozycji do przedmiotu-produktu umysłu i percepcji, nabierają szczególnego znaczenia. W efekcie nakładania się warstw obrazów, rejestrowanych w różnym "czasie", zagadkowa natura naszego doświadczania przedmiotowej rzeczywistości oraz nas samych, staje się ważnym tematem-elementem przestrzeni i czasu perfomance'u.

Kolejne działania kreują kontekst, stawiający rzeczywistość na skraju przepaści ("on the line"), a jednocześnie poddają w wątpliwość samą istotę tej krawędzi (linii). Gdzie znajduje się linia, oddzielająca nas od przedmiotu percepcji, oddzielająca nas wzajemnie od siebie - czym jest linia podziału wyznaczająca granice poszczególnych rzeczy? Odkrywamy, że umysł, który "domaga się" istnienia linii-krawędzi jest też umysłem niejako zmuszonym, by na tej krawędzi nieustannie balansować.

Drugim, obsesyjnie przewijającym się przez performance wątkiem są różnorodne dociekania (dekonstrukcje) związane z linearną naturą czasu. Specyficzna fenomenologia czasu zostaje wyeksponowana dzięki zabiegom elektronicznego zapośredniczenia - następuje swoista re-konstrukcja wydarzeń, powołana do życia przy współudziale publiczności, przeżywającej je w przestrzeni i czasie performance'u. Doświadczenia czasu są "zapośredniczone" (w sensie: przeniesione do środka) przez "bezpośrednie" (a więc odczuwane nie od środka) akty poznania: w kontekście performance'u są to tytułowe "mind on the line"- działania "na krawędzi", performerów wyposażonych w kamery video, mikrofony i laptopy.

Poprzez zestawianie i nakładanie się różnorodnych sekwencji video, oraz nieustanne wciąganie publiczności w grę oscylacji pomiędzy przeżyciem "bezpośrednim", a "zapośredniczonym", artyści starają się otworzyć przed widzem nową perspektywę, w której narratywna natura rzeczywistości może być doświadczana w postaci wielowarstwowej, wielowymiarowej "linii czasu", wybiegającej w "hiper-teraźniejszość" - dodatkowy wymiar teraźniejszości, którego zazwyczaj nie dostrzegamy.

Repertuar

Rezerwacja online

20.04 - piątek
21.04 - sobota
22.04 - niedziela
23.04 - poniedziałek
24.04 - wtorek
25.04 - środa
26.04 - czwartek
07.05 - poniedziałek
08.05 - wtorek
09.05 - środa
10.05 - czwartek
11.05 - piątek
12.05 - sobota
13.05 - niedziela
18.05 - piątek
19.05 - sobota
20.05 - niedziela
25.05 - piątek
26.05 - sobota
27.05 - niedziela
Repertuar godzinowy

Filmy w repertuarze



Wydarzenia

PLAKATOBRANIE!
od 20 kwietnia 2018
POKAZY PREMIEROWE: NIE JESTEM CZAROWNICĄ
od 20 kwietnia 2018 r.
POKAZY PREMIEROWE: TAM GDZIE MIESZKA BÓG
22 kwietnia 2018
NIEDZIELA SENIORA: Tam gdzie mieszka Bóg/Pół na pół/ Twarz/Lato 1993/ Nigdy Cię tu nie było
24 kwietnia 17:30 ; 26 kwietnia 17:30
POKAZY SPECJALNE: NAJLEPSZE POLSKIE 30' VOL. 2
25 kwietnia 2018 r.
ŚRODA SENIORA: WYSPA PSÓW/PÓŁ NA PÓŁ/TWARZ/TAM GDZIE MIESZKA BÓG/ DZIEWCZYNA WE MGLE
25 kwietnia godz.19:00
POKAZ PRZEDPREMIEROWY Z DKF WYSOKIE OBCASY: 120 uderzeń serca
26 kwietnia 2018, godz. 21:30
HAPPY HOUR: Nigdy Cię tu nie było
7 maja 2018
UROCZYSTE OTWARCIE 9. PRZEGLĄDU NOWEGO KINA FRANCUSKIEGO POŁĄCZONE ZE SPOTKANIEM FILOZOFICZNYM: 120 UDERZEŃ SERCA
CINERGIA: OUT OF THE BOX

7-13 maj 2018
9. PRZEGLĄD NOWEGO KINA FRANCUSKIEGO
CINERGIA: OUT OF THE BOX

16 i 23 maja 2018
V ŁODZKIE SENIORALIA W KINIE CHARLIE
POKAZY SPECJALNE FILMÓW: KATYŃ. OSTATNI ŚWIADEK | NASZE NAJLEPSZE WESELE

18-20 maja 2018 r.
WEEKEND Z MILLENNIUM DOCS AGAINST GRAVITY 2018
25-27 maja 2018
24. EDYCJA FESTIWALU FILMOWEGO: WIOSNA FILMÓW

Inne wydarzenia

Kinekspert

www.architektum.pl

ADS







Purpose



www.zak.lodz.pl






Copyright 2000 © Kino Charlie - Wszelkie prawa zastrzeżone - Projekt i wykonanie CharlieWebmedia