Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO. Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach. Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj. X



W ramach 13 Forum Kina Europejskiego

BRITISH ANIMATION AWARDS - NAJLEPSZE BRYTYJSKIE ANIMACJE
Program przygotowany we współpracy z British Council w Warszawie
24 i 27 listopada 2004 r., kino Charlie2

Wstęp   Article (English)   Program   Zdjęcia


WSTĘP









Więcej zdjęć

Zapraszamy na przegląd najlepszych brytyjskich filmów animowanych nagrodzonych na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat prestiżowymi nagrodami British Animation Awards.

Brytyjska animacja od wielu lat cieszy się znakomitą reputacją - zarówno dzięki niezwykłej różnorodności stosowanych technik, jak i zaangażowanej tematyce. British Animation Awards przyznawane są co dwa lata w dziewiętnastu kategoriach. W ramach naszego przeglądu zaprezentujemy pięć zestawów filmów nagrodzonych na BAA w latach 1994 - 2004.

Niezwykły rozkwit współczesnej animacji brytyjskiej jest w dużej mierze zasługą wsparcia udzielanego twórcom przez brytyjskie kanały telewizyjne zajmujące się szeroko pojętą kulturą, takie jak Channel 4, S4C, czy BBC. Channel 4 współfinansował między innymi eksperymentalne prace takich artystów jak Sarah Cox (3 Ways to go), Jonathan Hodgson (Feeling My Way), Robert Bradbrook (Home Road Movies - film który zdobył wyróżnienie podczas Krakowskiego Festiwalu Filmów Krótkometrażowych w 2002 roku), czy Chris Shepherd (Dad's Dead). Z kolei dzięki pomocy BBC mogły powstać takie realizacje jak Wallace & Gromit Nicka Parka czy Flatworld autorstwa Daniela Greavesa (zdobywca Oscara w 1991 roku za film Manipulation).

Szczególną cechą brytyjskiej animacji jest wzajemne oddziaływanie na siebie prac komercyjnych - animowanych reklam, telewizyjnych seriali, czołówek programów czy teledysków - i często niezwykle osobistych filmów "artystycznych". Firmy reklamowe oferują utalentowanym animatorom ogromne budżety i najnowocześniejszy sprzęt. Działalność komercyjna pozwala artystom zdobyć doświadczenie, które wykorzystują później w pracach tworzonych na własny rachunek. Z kolei osobiste, eksperymentalne prace często stają się inspiracją dla twórców reklam. Seria Creature Comforts stworzona w studiu Aardman Animations (producenta takich "hitów" animacji jak Wściekłe gacie czy Uciekające kurczaki) stała się impulsem do realizacji serii reklam wykorzystujących te same postacie.

Kolejnym polem do popisu dla animatorów są telewizyjne seriale animowane - zarówno te przeznaczone dla dzieci, jak i dla dorosłych. Brian Wood, autor prezentowanego w jednym z zestawów krótkiego filmu Mr Jessop odniósł ogromny sukces komercyjny serialem Bliźniaki Cramp (pokazywanym obecnie w Cartoon Network). Z kolei jeden z najsłynniejszych obecnie brytyjskich animatorów, Mark Baker (autor filmu Jolly Roger) wspólnie z Neville Astleyem stworzył niezwykle ciekawą serię The Big Knights, w nowatorski sposób łącząc animację tradycyjną i komputerową.

Wielu młodych brytyjskich animatorów zajmuje się również tworzeniem teledysków - ten rodzaj twórczości pozwala na większą swobodę niż w przypadku telewizyjnych seriali. Przykładem Richard Kenworthy (pokazujemy jego film dyplomowy zrealizowany w The Royal College of Arts - The Littlest Robo), współtwórca kolektywu Shynola, realizującego wideoklipy dla tak uznanych artystów jak Blur czy Radiohead. Silnymi ośrodkami animacji są również brytyjskie uczelnie artystyczne - wspomniany Royal College of Art, National Film and Television School (Novelty Leigha Hodgkinsona, Metalstasis Matta Hooda), czy Kingston College (Rien, Sticky Business). Warto wreszcie wspomnieć, że nie wszyscy twórcy brytyjskiej animacji są Brytyjczykami - choć żyją i pracują w Wielkiej Brytanii. Tak jak Michael Dudok deWit - Holender, autor nagrodzonego w 2001 roku Oskarem filmu Father and Daughter (film zdobył kilkanaście nagród na rozmaitych festiwalach - również w Krakowie); Finka Marjut Rimmenen (Many Happy Returns), czy Francuzka Gaelle Denis (Fish Never Sleep).



Repertuar

Rezerwacja online

21.06 - czwartek
22.06 - piątek
23.06 - sobota
24.06 - niedziela
25.06 - poniedziałek
26.06 - wtorek
27.06 - środa
28.06 - czwartek
02.07 - poniedziałek
03.07 - wtorek
04.07 - środa
05.07 - czwartek
06.07 - piątek
09.07 - poniedziałek
10.07 - wtorek
Repertuar godzinowy

Filmy w repertuarze



Wydarzenia

PLAKATOBRANIE!
12 maja - 12 lipca 2018
Szemrany. 5 lat komiksu "Gazety Mysłowickiej"
15th - 21th June 2018
POLISH FILMS WITH ENGLISH SUBTITLES: COLD WAR
22 czerwca 2018
POKAZ SPECJALNY Z FOTOFESTIWAL | PTAKI
20 czerwca 2018
ŚRODA SENIORA: Zimna wojna| Pozycja obowiązkowa| Kochając Pabla, nienawidząc Escobara | Momo
21 czerwca 2018
HAPPY HOUR: Momo
lipiec-sierpień 2018
FILMOWE PÓŁKOLONIE W KINIE CHARLIE
lipiec-sierpień 2018
SEANSE PORY LETNIEJ
PREMIEROWE FILMY W LETNIEJ ODSŁONIE

lipiec-sierpień 2018
KINO W SAMO POŁUDNIE

Inne wydarzenia

Kinekspert

www.architektum.pl

ADS







Purpose



www.zak.lodz.pl






Copyright 2000 © Kino Charlie - Wszelkie prawa zastrzeżone - Projekt i wykonanie CharlieWebmedia