Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO.
Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach.
Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies.
Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje
jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj.
Oscar Isaac, Carey Mulligan, John Goodman, Garrett Hedlund, Justin Timberlake, Max Casella, F. Murray Abraham, Ethan Phillips
Nagrody
Cannes 2013: Grand Prix Festiwalu (Najlepszy film Ethan Coen, Joel Coen); Camerimage 2013: Brązowa Żaba (Najlepszy operator Bruno Delbonnel); Gotham 2013: Nagroda Gotham (Najlepszy film fabularny Ethan Coen, Joel Coen, Scott Rudin); Stowarzyszenie Krytyków Filmowych z Los Angeles 2013: LAFCA (Najlepsza muzyka T-Bone Burnett); Bostońskie Stowarzyszenie Krytyków Filmowych 2013: BSFC (Najlepiej zastosowana muzyka w filmie)
Nominacje
Oscary 2014: Oscar (Najlepsze zdjęcia- Bruno Delbonnel, Najlepszy dźwięk- Greg Orloff, Peter F. Kurland, Skip Lievsay)
Tytułowy Davis to przenoszący się z jednej kanapy na drugą, z podrzędnego nowojorskiego baru do kolejnego, intrygujący muzyk. Davis szuka nie tylko swojego miejsca w świecie, ale także wciąż uciekającego mu kota. Po drodze marzy o zrobieniu wielkiej kariery muzycznej. Gra co prawda z Justinem Timberlakiem, ale nie da się ukryć, że muzycy mijają się w doborze repertuaru. Davis na pewno nie jest mistrzem w podejmowaniu właściwych decyzji. Nieustająco zostawia i zabiera rzeczy od dziewczyny przyjaciela, z którą sam miał romans (Carey Mulligan). Ich dialogi skrzące od ciętych ripost zapewne przejdą do zbioru najlepszych tekstów Coenów.
„Wybornie napisany, wyśmienicie zagrany, olśniewająco sfilmowany” The Guardian
„Bracia Coen naszpikowali film całą masą atrakcji” Filmweb
„Jeden z najlepszych filmów Coenów; tajemniczy, rozkoszny i nie można mu się oprzeć.” The Telegraph
„Znakomita filmowa robota. Kolejny olśniewający i wyjątkowy film w coenowskim kanonie.” Hollywood Reporter