Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO.
Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach.
Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies.
Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje
jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj.
Klasyczna historia o wampirach pióra Brama Stokera w niezwykłej tanecznej interpretacji Royal Winnipeg Ballet z sukcesem zostaje przełożona ze sceny na ekran. Reżyser przy jej pomocy tworzy wystawną, nabuzowaną erotyką ucztę tańca, teatru i kina niemego. Film, w całości zrealizowany w czerni i bieli (oraz okazyjnej czerwieni krwi), stanowi prawdziwie gotyckie, pełne grozy przedstawienie słynnego Hrabiego i jego rozdzieranych na strzępy ofiar, dopełnione ekspresjonistycznymi kompozycjami Gustava Mahlera.
GUY MADDIN Pochodzi z Winnipeg w Kanadzie, jest autorem wielu filmów krótkometrażowych i dziesięciu pełnometrażowych, m.in. „Piętna na umyśle!”, „Najsmutniejszej muzyki świata”, telewizyjnego baletu „Dracula: stronice z pamiętnika dziewicy” nagrodzonego w 2002 r. nagrodą Emmy oraz fałszywego dokumentu „Moje Winnipeg” uznanego na MFF w Toronto za najlepszy film kanadyjski 2007 roku. Laureat prestiżowej nagrody Persistence of Vision Award za całokształt twórczości na MFF w San Francisco w 2006 roku, a także Telluride Silver Medal i dwukrotnie nagrody U.S. National Film Critics za najlepszy film eksperymentalny („Archanioł” i „W sercu świata”). Pisarz, dziennikarz filmowy i wykładowca na Uniwersytecie Manitoba w Winnipeg i Ontario College of Art And Design w Toronto.