Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO. Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach. Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj. X
Kino Charlie
STRONA GŁÓWNA / REPERTUAR / ZAPOWIEDZI / WYDARZENIA / FESTIWALE / KINO / CENY BILETÓW / KONTAKT
FOTORELACJE / ZŁOTY GLAN / DLA SZKÓŁ / CHARLIE OUTSIDE / OPEN CINEMA / SKLEP / POLITYKA RODO

Dyskusje

Forma graficzna Forum Kina Europejskiego (167)

Archiwum dyskusji




"Dziecko" kolejna Złota Palma w kinach
(liczba komentarzy: 1)

"Niezbadane są wyroki canneńskiego jury. Cannes idzie z duchem czasu, w tym samym rytmie, w którym do przodu idzie świat. Przed wielkim ekranem festiwalowego pałacu rok po roku przeżywamy tendencje i przemiany filmu światowego, wzloty, upadki, rozchodzenie się dróg w sztuce, nowe trendy, czasem niepokojące, czasem zaskakujące, czasem przerażające. Bez festiwalu w Cannes ogólny obraz światowej produkcji nie byłby dla nas jasny i zrozumiały. Z tych kilkuset filmów, które przewinęły się przez ekran w Croisette powstał panoramiczny obraz światowej kinematografii. Ile z nich pozostanie w naszej pamięci? "Stracony weekend" Billy'ego Wildera, "Rzym miasto otwarte" Rosselliniego, "Otello" Orsona Wellesa, "Powiększenie" Antonioniego, "Rozmowa" Coppoli, "Paris, Texas" Wima Wendersa, "Underground" Kusturicy, "Tańcząc w ciemnościach" Larsa von Triera. Krytycy narzekają na snobizm i partykularyzm polityki festiwalowej, ale to ona jest przeciwwagą dla hollywoodzkiej mody. Bo Cannes nie chce iść za modą, woli ją kształtować. Jak wtedy, gdy w 1960 roku jury przyznaje Federico Felliniemu Złotą Palmę za "Słodkie życie". Niektóre sceny filmu są dla moralistów zbyt swobodne. Wokół filmu Felliniego narasta atmosfera skandalu. Jury w Cannes mówi: Jesteśmy za. I jak wtedy, gdy przyznaje nagrodę Francisowi Fordowi Coppoli za "Czas Apokalipsy", wietnamską epopeję, która drażni postawą między demaskacją a mistyfikacją wojny w Wietnamie, i która, na marginesie, dopiero niedawno mogła zostać pokazana w pierwotnej, nieocenzurowanej wersji. Były lata, kiedy w Cannes triumfowało kino popularne. "Kobieta i mężczyzna" Leloucha trafia do widzów na całym świecie, trafia też do jurorów. Ale bywają lata, gdy werdykty odczytywane są przy oklaskach i gwizdach, jak w 1990 roku, gdy Złotą Palmę otrzymuje David Lynch za "Dzikość serca". W Cannes zdarzały się werdykty radykalne i konserwatywne, raz triumfowała "Misja" Rolanda Joffe, raz Tarantino ze swoim "Pulp Fiction". Gdy w 2002 roku Złotą Palmę dostał za "Pianistę" Roman Polański, mówiono, że to nie za film, a za całokształt. W tym samym roku widownia w Cannes była głęboko poruszona kilkunastominutową sceną analnego gwałtu w filmie "Nieodwracalne". Kurs na kino polityczne? I to nie raz i nie dwa. Wspomnijmy choć naszego "Człowieka z żelaza" w 1981, wybór jakby na znak solidarności z Solidarnością, czy w ubiegłym roku nagroda za "Fahrenheita 9.11" dla Michaela Moore'a, jakby na znak solidarności z przeciwnikami wojny w Iraku....więcej http://www.galafilmowa.pl/?menu_id=12&sub=11)"

W tym roku Złotą Palmę 58. edycji imprezy jury pod przewodnictwem Emira Kusturicy przyznało belgijskiemu "DZIECKU" ("L'Enfant") braci Luca i Jean-Pierre'a Dardenne. Grand Prix otrzymał natomiast Jim Jarmusch za "Broken Flowers". Czy uważasz, że Nagroda dla Belgów, która była sporą niespodzianka dla publiczności i krytyków ma szansę przetrwać próbę czasu. Jaki film, twoim zdaniem, który otrzymał Złota Palmę http://pl.wikipedia.org/wiki/Z%C5%82ota_Palma_-_nagroda_filmowa stał się obrazem ponadczasowym, do którego się chętnie się wraca lub dyskutuje?




KOMENTARZE:

suz (11-01-2006, 15:12)
film ma niesamowita forme. na nia patrzcie. cale sceny na jednym ujeciu - mega masterszoty, zero muzy i max naturalnych efektow dzwiekowych, no i sam koniec - urwany, niedokonczony... poza ciekawa gra kolorow... rezyseria mistrzowska i operatorsko tez bardzo dobrze. widac ze film przemyslany... rzadko kiedy zdarza sie taka konsekwencja w formie i tresci, a tresc symboliczna... to przypowiesc, bajka w sumie, tak to odbieram i mysle ze z takim nastawieniem nalezy ogladac film. zapomniec o palmach i szumach a skupic sie na ekranie. film to nie tylko historia. tak mysle. polecam.

Rezerwacja biletów
Kupujesz bilet online? Możesz okazać go na telefonie, przed wejściem na salę

Szkoła w kinie
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej

e-Kino Charlie
Zaproœ Kino Charlie do domu

25 lat Kina Charlie
Tani poniedziałek
Œroda i Niedziela Seniora
Happy Hour
Charlie Kocha Kobiety
Klub Charliego
Filmowy box świąteczny
Sens życia

Cinergia

Ania Movie Charlie

Open Cinema
www.OpenCinema.pl
Zapraszamy do współpracy przy
organizacji kina letniego
Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UŁ

Łódź Kreuje

Subwencja
pfr


Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego "Tarcza Finansowa 2.0 oraz 6.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm", udzieloną przez PFR S.A.

pisf

Copyright 2024 © Kino Charlie - Wszelkie prawa zastrzeżone / Polityka RODO / Polityka Cookies